Bekijk volle/desktop versie : Hoelang na de bevalling...

Pagina's : [1] 2

15-09-2010, 13:04
Sta je weer te koken, stofzuigen etc?

Ik weet dat het verschilt per vrouw maar wanneer waren jullie weer op de been na de bevalling?

15-09-2010, 13:05

Dat hangt van de bevalling af.

15-09-2010, 13:06
ik ben ook benieuwd. Mag ik ook vragen wanneer jullie je fit genoeg voelden om weer te gaan sporten?

15-09-2010, 13:12
na 2 weken meestal.

15-09-2010, 13:16

na de eerste bevalling was ik meteen te vinden in te keuken, ik begon me te stressen dat de keuken een puinhoop was en niet opgeruimd (alles was gewoon schoon) totdat mijn man me wegsleepte en ik moest van hem in bed liggen en niks doen.
het sporten deed ik al na 6 weken want dan wordt het pas aangeraden om te sporten. Ik was meteen begonnen.
bij de tweede deed ik het wat relaxter..maar sporten deed ik gemdoelilah weer na 6 weken. Heb best makkelijke bevallingen gehad als ik zo terug kijk.

15-09-2010, 13:16
ik merk dat ik nu pas weer n paar dingetjes in het huishouden kan doen..(als me man me niet ziet en het toelaat) had afgelopen zondag pas voor het eerst weer gekookt

ben 3 en een halve week geleden bevallen.

15-09-2010, 13:24
en hoelang na jullie bevalling doen jullie dan de sebe3 en zijn jullie zelf dan ook bezeig of niet?

15-09-2010, 13:27

Citaat door mocro-lady:
en hoelang na jullie bevalling doen jullie dan de sebe3 en zijn jullie zelf dan ook bezeig of niet?

Ik ben zelf nog nooit bezig geweest, bij mijn schoonouders geven wij een kleine sebe3, de 7de dag.. Bij mijn ouders meestal na 15dagen..

15-09-2010, 13:30

Citaat door mocro-lady:

ik niet bezig zijn met mijn sebe3?? hihi..ik ben echt een controlfreak, alles moet volgens plan lopen en kan bijna niks uit handen doen, erg frustreeeerend.
de eerste sebe3 heb ik thuis bij mijn moeder gegeven, mijn tweede heb ik heel klein alleen voor familie gehouden bij mij thuis.
na een maandje...

15-09-2010, 13:37
Salaam aleikoem
ik stond al minder dan een week weer in de keuken en een beetje op te ruimen. mijn man moest een paar dagen naar de bevalling weer naar school en ik had geen kraamzorg (alleen 2 uur per dag voor moeder en baby) en mijn moeder moest na een paar dagen ook weer aan het werk. dus deed ik het zelf maar ik deed alles lekker op me gemakje, ik voelde me heel goed ben ook al met haar na 6 dagen gaan wandelen en na een week met haar naar de moskee gegaan. dus het ligt er denk ik aan.
Ik had 6 weken lang heel veel kraambezoek en geen familie maar vrienden en kennissen, mijn man bleef maar uitnodgigen ik werd er helemaal gek van! uiteindelijk voel ik nu de klap: ik ben letterlijk de hele dag moe, maar ja ik heb nooit echt nooit na me bevalling in de middag geslapen

ooit inschAllah bij een tweede zou ik het anders aanpakken. Meer rusten en minder bezoek. lekker alles op je gemakje doen zou ik zeggen

15-09-2010, 13:41
ik heb inderdaad gehoord dat als je niet de tijd neemt om op te knappen dat het later terugkomt (de vermoeidheid etc. ) vandaar dat ik benieuwd ben naar wat gebruikelijk en normaal is..... is dat 3 dagen, een week of 2??

en we gaan uit van een normale bevalling (dus geen keizersnee oid)

15-09-2010, 13:49

Citaat door yesss:
ik heb inderdaad gehoord dat als je niet de tijd neemt om op te knappen dat het later terugkomt (de vermoeidheid etc. ) vandaar dat ik benieuwd ben naar wat gebruikelijk en normaal is..... is dat 3 dagen, een week of 2??

en we gaan uit van een normale bevalling (dus geen keizersnee oid)

wat ik je adviseer meid, neeeeem heeel erg rustig de tijd en laat de boel de boel. want ik heb teveel hooi op me vork genomen bij de eerste en tweede bevallingen en ik merk nu dat ik totaal geen energie meer heb, vaak vermoeid, pijn in me rug en futloos.
ik moet mezelf elke dag slepen om me dagelijkse dingen te doen, gelukkig blijf ik sporten want daar haal ik wat energie vandaan.
let echt goed op je lichaam en luister er ook echt naar.
want je gaat em later voelen...

15-09-2010, 13:53

Citaat door RomaysaRayyan:
wat ik je adviseer meid, neeeeem heeel erg rustig de tijd en laat de boel de boel. want ik heb teveel hooi op me vork genomen bij de eerste en tweede bevallingen en ik merk nu dat ik totaal geen energie meer heb, vaak vermoeid, pijn in me rug en futloos.
ik moet mezelf elke dag slepen om me dagelijkse dingen te doen, gelukkig blijf ik sporten want daar haal ik wat energie vandaan.
let echt goed op je lichaam en luister er ook echt naar.
want je gaat em later voelen...

Thanks voor de tip

Ik hoop alleen dat t me gaat lukken, aangezien ik iemand ben die nniet stil kan zitten en maar doorga tot ik erbij neerval

15-09-2010, 13:56
ja ik adviseer ook rustig aan te doen .... het is echt moeilijk ... mijn handen jeuken ook het liefste wil ik ook allerlei dingen gaan doen in het huishouden en dergelijke maar ik probeer mezelf in te houden ... maar soms ben ik eigenwijs en ga ik toch zware dingen tillen en me zelf teveel inspannen. en de dag daarna merk ik dat meteen dan ben ik echt helemaal kapot.

ik heb trouwens een keizersnee gehad.

15-09-2010, 14:01
na 3 weken kon ik pas zelfstandig naar de keuken lopen om wat drinken te pakken en mijn dochtertje verzorgen.. met 6 weken kon ik gewoon alles weer..

ik had een keizersnede gekregen, en heb dar echt heeel erg veel pijn aan gehad tot flauwvallen aan toe..

Pagina's : [1] 2