Bekijk volle/desktop versie : EU: Janjawid verkrachten nog steeds



Pagina's : [1] 2 3 4

25-08-2004, 17:00
Volgens het bureau voor humanitaire hulp van de Europese Commissie (ECHO), worden veel jonge meisjes in opvangkampen in Darfur nog steeds verkracht door strijders van de Arabische Janjawid-milities. Alleen al in één kamp in Jebel Morrah zijn deze maand 136 meisjes in de leeftijd van 9 tot 15 jaar verkracht door leden van die milities.

De leider van de ECHO-missie zegt verder dat burgers in Darfur nog steeds worden aangevallen en geïntimideerd. Internationale hulp komt slechts ten dele aan.

De slachtoffers van de Janjawid-milities zijn voornamelijk de niet-Arabische bewoners. In Soedan woedt al tientallen jaren een burgeroorlog tussen de Arabische, islamitische regering in het noorden en de zwarte, overwegend christelijke en animistische bevolking in het zuiden. Deze strijd kostte sinds 1983 al ruim anderhalf miljoen Soedanezen het leven. In de afgelopen maanden zijn naar schatting 30.000 doden gevallen en 1,2 miljoen mensen hun huizen ontvlucht. Ongeveer 200.000 zijn er vertrokken naar buurland Tsjaad.



IIk wacht nog steeds op die Arabier die zijn zwaard op de grond gooit, afkomst/religie van zichzelf en van de tegenpartij vergeet en hulp aanbiedt!!Waar blijven de demonstraties beste mensen?Ziet men niet dat die Islamitische,Arabische regering andere Arabieren vreselijk de grond in boort en eigenlijk een grootschaalse demonstratie nodig heeft van Moslims om te beseffen dat wat zij doen de Moslimgemeenschap niet langer pikt!! Men schreeuwt moord en brand als er een Palestijn van het leven is beroofd, maar die kleine onschuldige meisjes dan...?

25-08-2004, 17:06


we hebben dezelfde naam... alleen ik schrijf em anders..
(zeineb)

idd... ben zelf arabier.. en vindt het niet kunne.. wat ze doen..
(allah starft ze wel) maar ik vind ook dat dit echt moet stoppen...
hebben ze thuis zelf geen vrouw ofzow

25-08-2004, 17:09
Wat ook erg vreemd is,is dat sommige mensen moord en brand schreeuwen als er doden vallen.......maar zodra ze het woord Armeniërs horen gaat de deur op slot en is het nooit gebeurd.....ondanks de vele bewijzen

25-08-2004, 17:12

Citaat:
Origineel gepost door mocroroosje15
we hebben dezelfde naam... alleen ik schrijf em anders..
(zeineb)

idd... ben zelf arabier.. en vindt het niet kunne.. wat ze doen..
(allah starft ze wel) maar ik vind ook dat dit echt moet stoppen...
hebben ze thuis zelf geen vrouw ofzow
Mijn naam is op z'n Turks,Zeinab,vandaar

Of ze een vrouw hebben weet ik niet, maar blijkbaar vinden ze het noodzakelijk om te verkrachtten,ziekelijk!

25-08-2004, 17:15



Citaat:
Origineel gepost door matahari
Wat ook erg vreemd is,is dat sommige mensen moord en brand schreeuwen als er doden vallen.......maar zodra ze het woord Armeniërs horen gaat de deur op slot en is het nooit gebeurd.....ondanks de vele bewijzen
Gelukkig is er geen oorlog,verkrachtting,plundering en dergelijke van toepassing tussen het Turkse volk en het Armeense.
Bij de Arabieren is het een ander verhaal....


" HET IS ALLAH'S WIL!!!! " toch?

25-08-2004, 17:21

Citaat:
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
[B]Gelukkig is er geen oorlog,verkrachtting,plundering en dergelijke van toepassing tussen het Turkse volk en het Armeense.
Bij de Arabieren is het een ander verhaal....


" HET IS ALLAH'S WIL!!!! " toch? [/B]

Weet jij wat Allah's wil is, Ik niet? En bovendien het zijn de mensen die elkaar leed aandoen.

25-08-2004, 17:21

Citaat:
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
[B]Gelukkig is er geen oorlog,verkrachtting,plundering en dergelijke van toepassing tussen het Turkse volk en het Armeense.
Bij de Arabieren is het een ander verhaal....


" HET IS ALLAH'S WIL!!!! " toch? [/B]
Dus jij erkent de genocide wel die door de Turken is gepleegd op de Armeniërs?

25-08-2004, 17:25

Citaat:
Origineel gepost door appie666
Weet jij wat Allah's wil is? Ik niet.

Nou van de 1 hoor je dat en van de ander dat.
Mijn conclusie is; " vrede en liefde".Maar blijkbaar denken andere mensen daar anders over ( overheersing?)

25-08-2004, 17:26

Citaat:
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
[B]
Nou van de 1 hoor je dat en van de ander dat.
Mijn conclusie is; " vrede en liefde".Maar blijkbaar denken andere mensen daar anders over ( overheersing?) [/B]
Inderdaad.

25-08-2004, 17:26

Citaat:
Origineel gepost door matahari
Dus jij erkent de genocide wel die door de Turken is gepleegd op de Armeniërs?
Yep (al zijn de getallen veel minder dan de beweringen) en ook het wederzijdse.Wil je bij het onderwerp blijven aub?

25-08-2004, 17:31
Zou het helpen een demonstratie? Want dan kunnen we dat toch organiseren via dit forum???

En zou iemand nog iets anders, misschien beters, weten waarmee we deze mensen in Darfur (een beetje) kunnen helpen? Want al ons gediscussiëer helpt hen zeker niet. En elkaar met de vinger aanwijzen helpt ook niet.

Serieus. Wie heeft er enig idee wat we concreet kunnen doen?

25-08-2004, 17:32

Citaat:
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
[B]Yep (al zijn de getallen veel minder dan de beweringen) en ook het wederzijdse.Wil je bij het onderwerp blijven aub? [/B]
Ik denk dat het aantal werkelijke doden in Sudan ook lager ligt dan de beweringen.

25-08-2004, 17:34


Je hebt het makkelijk gehad.....vanavond open ik speciaal voor jou een topic.

25-08-2004, 17:35

Citaat:
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
Volgens het bureau voor humanitaire hulp van de Europese Commissie (ECHO), worden veel jonge meisjes in opvangkampen in Darfur nog steeds verkracht door strijders van de Arabische Janjawid-milities. Alleen al in één kamp in Jebel Morrah zijn deze maand 136 meisjes in de leeftijd van 9 tot 15 jaar verkracht door leden van die milities.

De leider van de ECHO-missie zegt verder dat burgers in Darfur nog steeds worden aangevallen en geïntimideerd. Internationale hulp komt slechts ten dele aan.

De slachtoffers van de Janjawid-milities zijn voornamelijk de niet-Arabische bewoners. In Soedan woedt al tientallen jaren een burgeroorlog tussen de [B]Arabische, islamitische regering in het noorden en de zwarte, overwegend christelijke en animistische bevolking in het zuiden. Deze strijd kostte sinds 1983 al ruim anderhalf miljoen Soedanezen het leven. In de afgelopen maanden zijn naar schatting 30.000 doden gevallen en 1,2 miljoen mensen hun huizen ontvlucht. Ongeveer 200.000 zijn er vertrokken naar buurland Tsjaad.



IIk wacht nog steeds op die Arabier die zijn zwaard op de grond gooit, afkomst/religie van zichzelf en van de tegenpartij vergeet en hulp aanbiedt!!Waar blijven de demonstraties beste mensen?Ziet men niet dat die Islamitische,Arabische regering andere Arabieren vreselijk de grond in boort en eigenlijk een grootschaalse demonstratie nodig heeft van Moslims om te beseffen dat wat zij doen de Moslimgemeenschap niet langer pikt!! Men schreeuwt moord en brand als er een Palestijn van het leven is beroofd, maar die kleine onschuldige meisjes dan...? [/B]
Voor iemand die de massamoorden op Armeniers en Assyriers afdoet als propaganda ben je er wel snel bij als het over Arabieren gaat.

Ik heb jou nog geen topic zien openen over de massamoorden op 3.500.000 mensen in Kongo door de door Angelsaksen gesteunde milities. Om over de verkrachtingen en verminkingen maar te zwijgen. Dat past natuurlijk niet in het straatje van de Angelsaksen en dus ook niet in die van Orospo Zeynep.

De duizenden verwoestte dorpen in Oostelijk Turkije, de gedwongen ontvolkingen en gedwongen verhuizingen van hele Koerdische gemeenschappen naar elders in het land heeft ook nooit plaatsgehad. Verkrachtingen, daar doen Turkse soldaten niet aan mee. Koerden die vastgebonden aan tanks door de bergen worden gesleept terwijl de hele familie staat toe te kijken dat is ook propaganda.

De legalisering van prostitutie door de heilige Attaschurk in de jaren twintig heeft als gevolg dat gearresteerde prostituées verkracht worden door het hele politiekorps, een normale procedure die nog net niet op papier staat.

Het andere uiterste van de Attaschurk-heilstaat zijn de ontelbare jonge meisjes die vermoord worden (eerwraak) door hun families omdat er bepaalde geruchten de ronde doen. De moord wordt uitgevoerd door een minderjarig familielid dat zich dan de jongste familieheld mag noemen. De Turkse mama's grandes zijn daarbij meestal de planners aangezien ze het dichtst bij de terdoodveroordeelden staan.

De ontelbare onopgeloste moorden (bloedwraak) , zowel in Turkije als daarbuiten hebben ook nooit plaatsgevonden. De eerste die uit de biecht klapt mag het bezoek verwachten van een complete clan. Cosa-nostra.

Orospo Zeynep, jouw Turkse collega-orospo's hebben jouw support dringender nodig dan de Soedanese of Marokkaanse vrouwen. Die kunnen hun boontjes zelf doppen zonder Turkse Chichies die hen komen vertellen hoe slecht de Arabieren wel niet zijn.

25-08-2004, 17:38
Felle Amazoelloe hiero

Pagina's : [1] 2 3 4