Bekijk volle/desktop versie : Dit begrijp ik niet......



25-08-2004, 17:00
Koran 5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.


Ik d8 dat alleen de gelovige (moslimien) naar djenna gaan!!!

25-08-2004, 18:31


ik denk dat er word bedoeld dat als een nederlander een mosmim word en alleen allah aanbid dan gaan die naar het paradijs insa allah.

assalaam ou3likoem saloua

27-08-2004, 19:36

Citaat:
Origineel gepost door ElWarda
Koran 5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.


Ik d8 dat alleen de gelovige (moslimien) naar djenna gaan!!!
salam ou alaikoum

ik denk dat hier bedoeld word de joden en christenen van
toen,voordat de islam kwam dus toen de thora en de bijbel nog in
de originele staat waren.ALLAH ou a3lam
verbeter me a.u.b als ik t fout heb

groetjessssss

27-08-2004, 22:32

Citaat:
Origineel gepost door cest_moi_83
salam ou alaikoum

ik denk dat hier bedoeld word de joden en christenen van
toen,voordat de islam kwam dus toen de thora en de bijbel nog in
de originele staat waren.ALLAH ou a3lam
verbeter me a.u.b als ik t fout heb

groetjessssss
salam aleikom
je hebt het heel goed uitgelegd.

quran:
====

"Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van Allah verwerpt, (wete) dat Allah vlug is in het verrekenen.(3:19)

"En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.(3:85).

wa salaam

28-08-2004, 11:45


Koran 5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

Maar ik d8 dat ermee werd bedoeld tot nu toe (tegenwoordig) tot de Dag des Oordeels, daarom begreep ik het niet. Er is in de loop der eeuwen tog wel duidelijk dat alleen de koran nog 100% de woorden van Allah swt zijn gebleven en dat alleen de koran is beschermd tegen verandering van de mensen!!

28-08-2004, 12:57
Oh oke, maar niet alle moslims zullen djenna bereiken er is een bepaalde groep, zoiets had ik ooit gelezen.

28-08-2004, 13:14

Citaat:
Origineel gepost door ElWarda
Koran 5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

Maar ik d8 dat ermee werd bedoeld tot nu toe (tegenwoordig) tot de Dag des Oordeels, daarom begreep ik het niet. Er is in de loop der eeuwen tog wel duidelijk dat alleen de koran nog 100% de woorden van Allah swt zijn gebleven en dat alleen de koran is beschermd tegen verandering van de mensen!!
SALAM ALEIKOM warda:

je kunt nooit een stukje uit de quran uitleggen zonder gebruik te maken van een reeks ayats of van de heel soera:
dus niet een stukje vanuit de quran lezen en dan proberen te begrijpen

als je een boek wilt lezen om hem te begrijpen dan lees niet alleen een stukje

ayah ging over toen (verledentijd) en nu lees dit:
===


Citaat:
65. Als de mensen van het Boek hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zouden Wij gewis hun zonden hebben vergeven en hen in tuinen van zaligheid hebben toegelaten.


verledentijd


Citaat:
66. En als zij de Torah en het Evangelie en hetgeen hun van hun Heer is nedergezonden, in acht hadden genomen, zouden zij zeker van wat boven hen is en van hetgeen onder hun voeten is, hebben gegeten. Onder hen is een groep die matig is, maar de handelwijze van velen hunner is slecht.
weer verleden tijd


Citaat:
67. O boodschapper, verkondig hetgeen u van uw Heer is geopenbaard en indien gij dat niet doet, dan hebt gij Zijn boodschap niet overgebracht. Allah zal u tegen de mensen beschermen. Voorzeker, Allah leidt het ongelovige volk niet.

Citaat:
68. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt. En waarlijk, hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen; treurt derhalve niet over het ongelovige volk.
dat is een boodschap vr christen en joden die waren in de tijd van rassoul saw, het wordt tegen hun gezegd dat ze op niks steunden omdat hun boek zijn onjuist en omdat ze hun boeken hebben verdraait
en daarom ze moesten rassoul saw volgen,


Citaat:
69. Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.
het wordt gevraagd over de lot van de joden/chrisenen voor de komst van Islam, Allah swt zei dat wie onder hun hun profeeten volgden, zullen niks vrezen


Citaat:
70. Wij hebben waarlijk een verbond met de kinderen Israëls gesloten en Wij zonden boodschappers tot hen. Maar telkens, wanneer een boodschapper tot hen kwam met hetgeen hun hart niet wenste, behandelden zij sommigen als leugenaars en trachtten zij sommigen te doden.
verleden tijd (weer)
===

wa salaam

28-08-2004, 14:31

Citaat:
Origineel gepost door Germen5
En met 'al-islaam' wordt bedoeld: jezelf overgeven en onderwerpen aan Allah. je leven geven aan Allah dus. En joden en christenen doen dit ook, ze noemen het alleen anders dan wij moslims.
Met andere woorden het erkennen van de Profeet Mohamed hoeft niet, bidden hoeft niet, vasten hoeft niet, zakaat betalen hoeft niet, hadj verrichten hoeft niet, Koran lezen hoeft niet, als je maar in god gelooft? Waarom zou Allah dan nog een profeet gestuurt hebben? Dan kon men net zo goed gewoon christen blijven, waarom zou men zich bekeren tot de islam?

DIT IS DUS ABSOLUUT GEEN ISLAM HE WAT JIJ VERKONDIGD.

28-08-2004, 14:31
Oh en ter info. Er staan zoveel dingen in de Koran die in de tegenwoordige tijd staan en die over toen gaan, dus die theorie kan je meteen schrappen.

29-08-2004, 13:20

Citaat:
Origineel gepost door Germen6
Dat staat er niet. Er staat dat ze op niets steunen [b]zolang ze niet de Torah en het Evangelie en datgene wat van Allah neergezonden is ONDERHOUDEN. Duidelijk, behalve als je gebrainwashed bent met de corrupte tafseer van de geleerden.
Vergeet ook niet dat ook moslims mensen van het boek zijn. Immers, ook de Koran is onderdeel van het Boek.


Sorry maar dit is grote flauwekul. De verzen in de verleden tijd beschrijven de toestand in hte verleden. Het vers in de tegenwoordige tijd is een keiharde belofte van Allah dat allen die oprecht geloven bij Hem in het Paradijs zullen zijn. Dus dat het niet nodig is je op te blazen om "ongelovigen" te vermoorden. [/B]
Waar staat in de koran een uitleg over tegenwoordige tijd en verleden tijd en waar staat dat over die belofte? En het is inderdaad niet nodig om jezelf op te blazen. Geef mij eens de vertaling van onderhouden (van Dikke van Dale) en niet van jezelf. Betekent het dat wij dat moeten "onderhouden" net zoals je een persoon onderhoudt, zodat er (niet nog meer) schade aan gedaan zal worden, of onderhouden zoals ...?

29-08-2004, 18:53

Citaat:
Origineel gepost door ElWarda
Koran 5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.


Ik d8 dat alleen de gelovige (moslimien) naar djenna gaan!!!
selaamhalikoem broeders en zusters

lees goed wat er in die eya staat denk goed na

allah swt zegt:
Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

maar de joden voorbeeld geloven ze dat er allah bestaat nee dus ze geloofde er wel zoals de sabianen en de cristenen ze geloofde vroeger in allah en de dag des oordeels nu niet mee rin allah maar wel in het hiernamaals

verder zeg ik allah hlum(allah is de alwetende)

29-08-2004, 21:22

Citaat:
Origineel gepost door Germen6
1. Gezond verstand gebruiken en letterlijk lezen wat er staat.
2. 2:62 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.
5:69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.


1. Soennieten geloven dat sterven als martelaar de enige zekere weg is naar het paradijs.
2.
on·der·hou·den2 (ov.ww.)
1 in stand houden, laten voortduren => cultiveren
[b]2 naleven, betrachten
3 (iets) in goede staat houden => bijhouden; <=> verwaarlozen
4 aangenaam bezighouden => vermaken
5 (iem.) financieel verzorgen [/B]
1 Sinds wanneer is het aan jou om te bepalen wat soenieten geloven?
2 En wie zegt dat Allah nr 2 bedoelt en niet 1? Jij pikt eruit wat jou uitkomt en ik zeg dat het om het in stand houden gaat en het laten voortduren en het in goede staat houden.

30-08-2004, 09:12


Joden van toen waren (djahilien) ontwetend ik denk dat er met die groep wordt bedoeld dat zij wel djenna onder voorwaarden zullen bereiken, maar de joden van tegenwoordig zijn wetend en weten dat de Islam de ware godsdienst is maar negeren het gewoon, voor hun geldt dit niet!

Allah oe a3lam

30-08-2004, 11:45
Allah oe a3lam, want zelfs niet alle moslims gaan naar djenna. Er is een groep die alleen naar djenna gaat, zo is er ook een groep van de Joodse die naar djenna gaan.