Bekijk volle/desktop versie : Mag je als Salafee werken voor een moskee van Ahlul Bid`ah?



Pagina's : [1] 2 3

14-09-2010, 21:44

Assalamu alaikum warahmatullahi wabarakatuh,[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]QUESTION :[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]Is it permissible for a Salafee to work as a groundskeeper for a masjid run by the people of innovation, specifically the masjids of the Qutbees and Suroorees? Can he also work in their administration?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]ANSWER :[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]by Shaykh Rabee' ibn Haadee Al-Madkhalee, [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]well-known scholar and retired professor from the Islaamic University of Al-Madeenah[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]If he does not have access to a Salafee masjid where he can pray with the Salafees, then he may pray with them. But if Allaah favors him by having a Salafee masjid nearby, a masjid whose imaam is a Salafee, then he must try his very best to offer his prayers there and stay away from the masjids of the people of innovation in general.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]Regarding working for them in their administration, then their administration is usually harmful to the Muslims and to Islaam itself sadly enough. So I do not see it as being permissible to work with them in administrative tasks, as cooperation with them is usually considered cooperation upon sin and transgression, especially since they focus their efforts against the Salafees more than anyone else.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][ The shaykh was then asked, "And what about other than administrative work, like groundskeeping for example? ][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]If he is free to choose, then I don't see that as being permissible. They would not offer work to a Salafee anyway. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]SOURCE :[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]This was translated exclusively for http://www.bakkah.net from a cassette recording with the knowledge and permission of the shaykh, file no. AARM002, dated 1423/7/23.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4]Wa alaikum assalam.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=4]


14-09-2010, 22:02


Ohjee sinds wanneer ben je besmet door de madkhalee's.

14-09-2010, 22:11

Citaat door moewahhid:
Ohjee sinds wanneer ben je besmet door de madkhalee's.



Wat wil je daar precies mee zeggen aghi? Behoort deze geleerde met zijn gegeven advies dan niet tot de Ahlalh sunnah wa djma`ah?

14-09-2010, 22:12
Ik denk dat je meer knipt en plakt dan dat je daadwerkelijk leest.

14-09-2010, 22:19



Citaat door boel_mashaqiel:
Ik denk dat je meer knipt en plakt dan dat je daadwerkelijk leest.



Dat mag je vinden hoor, voor jou een open vraag en voor Allah subhanahu watahala een duidelijke weet. Ieder zijn mening over vooraanstaande geleerden blijkbaar, niets mis mee overigens,tenslotte draagt een ieder zijn of haar verantwoordelijkheid voor eigen uitlatingen daarover bij Allah subhanahu watahala.

14-09-2010, 22:27

Citaat door cleopatrix:
Wat wil je daar precies mee zeggen aghi? Behoort deze geleerde met zijn gegeven advies dan niet tot de Ahlalh sunnah wa djma`ah?



14-09-2010, 22:41

Citaat door moewahhid:
En als je hem en zijn studenten gaat volgen, mag je ook geen kennis meer nemen van Masdjid soennah want zij zijn ook Ahlul Bidah, Hizbi's Qotbee's A'roories hoeveelnamenkanjenogmaken.







Bedankt voor je toelichting. En daarnaast vind ik het inderdaad erg jammer te moeten constateren dat er zoveel onderlinge verdeeldheid bestaat in de tegenwoordige moslim ummah. Het is niet goed om slechts 1 geleerde te volgen, maar je dient kennis op te doen van elke vooraanstaande geleerde die tot de ahlalh sunnah wa djamah behoort en op de weg van de oprechte volgelingen (sahaba) van de Profeet vrede zij met hem zijn. Er is nu te vaak zoveel onduidelijkheid over welke geleerde tot wat behoort of volgt hier in het Westen.Jammer.

14-09-2010, 22:52

Citaat door cleopatrix:
Bedankt voor je toelichting. En daarnaast vind ik het inderdaad erg jammer te moeten constateren dat er zoveel onderlinge verdeeldheid bestaat in de tegenwoordige moslim ummah. Het is niet goed om slechts 1 geleerde te volgen, maar je dient kennis op te doen van elke vooraanstaande geleerde die tot de ahlalh sunnah wa djamah behoort en op de weg van de oprechte volgelingen (sahaba) van de Profeet vrede zij met hem zijn. Er is nu te vaak zoveel onduidelijkheid over welke geleerde tot wat behoort of volgt hier in het Westen.Jammer.



14-09-2010, 23:09

Citaat door moewahhid:
.


neem jij dan kennis van sheich alalbanie-ibn otheimien-ibn baaz rahiemahom allah?

14-09-2010, 23:13

Citaat door moewahhid:
Klopt, maar het grappige is dat deze fanatieke studenten van Shaykh Rabee ibn Hadee al Madkhalee zoals hier in nederland oa: selefiepublikaties, selefienederland etc en vele leden van m.nl juist voornamelijk alleen van hem kennis nemen, en enkele geleerden die door hem zijn goedgekeurd.


Assalaam 3alaikom,

wat jij nu zegt klopt niet. Wij accepteren iedere 'Aliem van Ahloe Soennah en hoeven niet perse taskiyaah van Imaam Rabi'.
Als hij met djarh moefasser komt accepteren wij deze wel omdat de Shaych bewijzen noemt.
Kun jij laten zien waar wij alleen kennis van de Shaych nemen of fanantiek zijn betreffende de Shaych?


Citaat:
Want hij is immers de grootste geleerden in Djarh wa Ta'deel. En helaas behoort volgens hem de meerderheid niet meer tot Ahlu sunnaah wa'l Djamaa'ah, zoals Shaykh Mohammed Hassaan, Shaykh Abu Ishaaq al Huwayni, Shaykh Ibn Jibreen en zo kan ik nog wel even doorgaan.


Mohammed Hassaan, al Hoewaynie en anderen zijn Oesoel tegengegaan en Shaych Rabi' heeft betrekkelijk weinig over hen gesproken.
Eerder waren o.a. Shaych Moqbil en anderen duidelijk over deze personen.
Wij volgen bewijzen, niet namen of algemene beweringen.
En inderdaad is Shaych Rabi' zeer zeer sterk in deze wetenschap.


Citaat:

Zoals je zelf zegt dienen wij kennis op te doen van alle geleerden die de Profeet Sallaa Allaahu alayhi wa sellaam met het begrip van de metgezellen volgen, maar helaas volgen zij de profeet slechts indien het in overeenstemming is met het begrip van de hedendaagse overheidsgeleerden.


Wel hypocriet dat jij net Ibn Djibrien noemde aangezien hij in dienst van de organen van de overheid was....
Toen hij Rahiemmahoellaah overleed heeft Mohammed Hassaan daar een uitzending aan gewijd........

Dus dan is het niet zo?

Vertel mij van welke orgaan was Shaych Rabi' lid?
Of Shaych an Nadjmie? Of Shaych Moqbil? Shaych al Albanie?

Wat jij nu zegt is slechts jouw slechte manieren met wie jij van mening verschilt.


Citaat:
Ik hoop voor je dat je hun extreme gedachtegoed betreffende Tabdee, hardheid in aghlaak, en bepaalde aqeedah punten niet overneemd.Moge Allaah ons allen leiden.


Ik hoop voor jou dat jij zaken gaat onderzoeken en niet liegt, ook al is het onbewust.
Jij bent keihard: als wij met talloze bewijzen bepaalde Mashaych bekritiseren is het hardheid, maar schrijft deze da'waah zaken toe zonder bewijs.

Jammer.

Wa salaam

14-09-2010, 23:13

Citaat door moewahhid:
Moge Allaah ons allen leiden..



Ameen op je dua. Gematigdheid fi deen is de gulden regel binnen alle daden van aanbidding in de islam. En dat is de beste leidraad. Ik hou me overigens als leek niet bezig met allerlei weerleggingen tussen deze of gene, dat laat ik aan de vooraanstaande geleerden onderling over. Zij hebben de kennis en kunde daarover en zij dienen de koran en de sunnah te beschermen tegen innovaties door deze of gene voor verspreiding onder vooral de onwetenden binnen de moslim ummah. Dat is een zware verantwoordelijkheid naar de ummah en naar Allah subhanahu watahala, dat kan dus niet licht opgevat worden inderdaad.Extremisme is nooit goed in de meest ruime zin des woords uiteraard.Onze mooie religie bestaat gelukkig niet slechts uit het volgen of kennis nemen van weerleggingen o,i,d, maar vooral met het doen van allerlei daden van aanbidding met het oog op het Hiernamaals en het je richten op je relatie met Allah subhanahu watahala voordat het te laat is.

14-09-2010, 23:16

Citaat door yeahyeah:
neem jij dan kennis van sheich alalbanie-ibn otheimien-ibn baaz rahiemahom allah?


Ik zie geen reden waarom ik geen kennis van hen zou moeten nemen 'Rahimahoem'Allaah'

14-09-2010, 23:24



Citaat door UmmYoussef:
Djazaaki Allaahu khayran zuster.



Ameen. Wa iyaaki oeghti al kariema! Graag gedaan sis! Shoukran

14-09-2010, 23:39
Slechts ter info:


Guard your Tongue even from the Innovator :


Question:

Is it permissible for us to insult those whom the scholars have insulted?

Answer:

Insulting, no you should not insult. If he was declared an innovator and there is a need to clarify his condition then clarify. Say so and so is a mubtad'i (innovator), so and so has such and such with him. As for insulting then no, no insulting, do not insult if the scholars insulted him, you do not insult even if they judged him with a judgment that is rightful. If you see people being influenced by him in a harmful way then clarify his condition, so that the people can be cautious of his evil and safe from his evil. As for insulting then no, it does not benefit.

Shaykh Rabee` bin Haadee

Translated by Aboo Zayd Muhammad Sheikh-Elmi


http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=1379

Arabic reference:http://www.sahab.net/forums/showthread.php?t=375222

14-09-2010, 23:42

Citaat door AboeSeliena:
Assalaam 3alaikom,

wat jij nu zegt klopt niet. Wij accepteren iedere 'Aliem van Ahloe Soennah en hoeven niet perse taskiyaah van Imaam Rabi'.
Als hij met djarh moefasser komt accepteren wij deze wel omdat de Shaych bewijzen noemt.
Kun jij laten zien waar wij alleen kennis van de Shaych nemen of fanantiek zijn betreffende de Shaych?


Waarom accepteer jij de djarh muffasier van Shaykh Yahyaa al Hadjoree op de naaste van Rabee namelijk Ubaid al Jabiee dan niet, Shaykh Yahyaa al Hadjoree heeft hem een Hizbi genoemd, of ga je me nu vertellen dat Rabee heeft gezegd dat we er nu oppeens niet mee mogen bemoeien?[/FONT]


Citaat door AboeSeliena:

Wel hypocriet dat jij net Ibn Djibrien noemde aangezien hij in dienst van de organen van de overheid was....
Toen hij Rahiemmahoellaah overleed heeft Mohammed Hassaan daar een uitzending aan gewijd........

Dus dan is het niet zo?

Vertel mij van welke orgaan was Shaych Rabi' lid?
Of Shaych an Nadjmie? Of Shaych Moqbil? Shaych al Albanie?

Wat jij nu zegt is slechts jouw slechte manieren met wie jij van mening verschilt.


[FONT="Franklin Gothic Medium"]
Gelukkig verdigde Shaykh Ibn Jibreen en Shaykh al Albaani niet alle kufr van de saudische hukaam, zoals de kweste van het hulp zoeken van Amerika tegen Irak noch waren zij zo extreem met Tabdee dus je kunt hen niet vergelijken met de paleisgeleerden van nu zoals Rabee en Ubaid Jabiree etc.[/FONT]


Citaat door AboeSeliena:

Ik hoop voor jou dat jij zaken gaat onderzoeken en niet liegt, ook al is het onbewust.
Jij bent keihard: als wij met talloze bewijzen bepaalde Mashaych bekritiseren is het hardheid, maar schrijft deze da'waah zaken toe zonder bewijs.

Jammer.
Wa salaam


[FONT="Franklin Gothic Medium"]
Ik heb allang genoeg onderzoek gedaan, moge Allaah jou leiden en jou de waarheid laten inzien betreffende bepaalde zaken, zonder dat je taqleed doet op net een handje vol geleerden.

wa alaykoum selaam

Pagina's : [1] 2 3