Bekijk volle/desktop versie : Driekwart Mekkagangers kans op ziektes



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

13-09-2010, 11:15

Citaat door Miss_Teek:
AMSTERDAM - Driekwart van islamitische pelgrims die naar Mekka gaan voor de hadj (de jaarlijkse pelgrimstocht) loopt onnodig gezondheidsrisico's. Dat heeft de GGD Amsterdam maandag bekendgemaakt.


Velen maken jaarlijks de pelgrimstocht (hadj) naar Mekka.
Het Reizigersadvies- en vaccinatiebureau van de GGD Amsterdam adviseert jaarlijks duizend reizigers die naar Mekka gaan. Slechts een kwart van hen neemt naast de verplichte prikken ook de niet-verplichte, maar wel sterk aangeraden vaccinaties, aldus de GGD.
De hadj is een van de grootste bijeenkomsten van mensen ter wereld. Zoveel mensen bij elkaar vergroot de kans op allerlei infectieziektes. Het gastland Saudi-Arabië verplicht iedere Mekkaganger zich te laten vaccineren tegen meningitis (nekkramp), een besmettelijke ernstige ziekte.
Daarnaast zijn er allerlei andere infectieziektes. De GGD adviseert daarom ook inentingen tegen tetanus, polio, hepatitis A en buiktyfus. De GGD heeft ook een folder met nuttige tips over hygiën

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7635807/__Mekkaganger_loopt_onnodig_risico__.html?sn=binne nland,buitenland
.

13-09-2010, 11:37



Citaat door Miss_Teek:
waarom moet nederland ze inenten.vertrouwen ze niet op allah?
Zij wel, wij niet. Bij hun terugkomst wil ik niet het risico lopen ook die shit op te lopen.

13-09-2010, 11:38

Citaat door Miss_Teek:
waarom moet nederland ze inenten.vertrouwen ze niet op allah?

Voodoo helpt ook !

13-09-2010, 11:42

Citaat door Miss_Teek:
waarom moet nederland ze inenten.vertrouwen ze niet op allah?

waaaaaaaaarom zet jij dat duimpje voor de titel? Damn jij bent echt een sicko. En mogen moslims zich nou ook niet meer inenten? Graag zelfs, voordat er ziektes verspreid worden. Tjongejonge, je kunt ook echt te ver gaan

13-09-2010, 11:44


Hmmm, aangezien de islam eigenlijk alles verbied wat ongezond voor je is, kun je doorredenerend natuurlijk concluderen dat de hadj eigenlijk hardstikke haram is.

13-09-2010, 11:46
Wat een stel randdebielen zijn jullie ook, niet te geloven.

GGD kan zeggen wat ze willen (ze moeten immers toch wat..) maar het grootste aantal van de bedevaartgangers komt gezond en wel terug. Vorig jaar waren ze hier ook aan het piepen en janken over de mexicaanse griep, wat bleek achteraf??? Het viel reuze mee en de farmaceutische gangsters hebben nooit durven dromen dat hun scam zo beloond zou worden..

Moge Allah swt al onze bedevaartgangers een gezegende hadj schenken en ze veilig en wel laten terugkeren, ameen.

13-09-2010, 11:50

Citaat door -Zonnestraal-:
Wat een stel randdebielen zijn jullie ook, niet te geloven.

GGD kan zeggen wat ze willen (ze moeten immers toch wat..) maar het grootste aantal van de bedevaartgangers komt gezond en wel terug. Vorig jaar waren ze hier ook aan het piepen en janken over de mexicaanse griep, wat bleek achteraf??? Het viel reuze mee en de farmaceutische gangsters hebben nooit durven dromen dat hun scam zo beloond zou worden..

Moge Allah swt al onze bedevaartgangers een gezegende hadj schenken en ze veilig en wel laten terugkeren, ameen.

ja, en voor de mensen die risico's nemen met hun eigen gezondheid en die van anderen, geven ze advies om veilig op reis te gaan. Jeeemig, en dan meteen gaan schelden. Wees blij met de goede zorgen. Al dat gezeik maar steeds.

13-09-2010, 11:52

Citaat door -Zonnestraal-:
Wat een stel randdebielen zijn jullie ook, niet te geloven.

GGD kan zeggen wat ze willen (ze moeten immers toch wat..) maar het grootste aantal van de bedevaartgangers komt gezond en wel terug. Vorig jaar waren ze hier ook aan het piepen en janken over de mexicaanse griep, wat bleek achteraf??? Het viel reuze mee en de farmaceutische gangsters hebben nooit durven dromen dat hun scam zo beloond zou worden..

Moge Allah swt al onze bedevaartgangers een gezegende hadj schenken en ze veilig en wel laten terugkeren, ameen.


Als ze zich maar inenten tegen al die vreselijke ziektes. Voorkomen is beter dan besmetten

13-09-2010, 11:52

Citaat door Miss_Teek:
moslims willen dat ongelovige naar de hel gaan.sta je daar ook achter?

lekker polariseren. Het zal me wat de moslims denken waar ik naartoe ga. Ik ga niet naar de hel, want ik geloof er niet in. Laat ze lekker denken. Als ze in dit leven maar geen gezondheidsrisico voor mij inhouden...

13-09-2010, 11:52

Citaat door rooz:
ja, en voor de mensen die risico's nemen met hun eigen gezondheid en die van anderen, geven ze advies om veilig op reis te gaan. Jeeemig, en dan meteen gaan schelden. Wees blij met de goede zorgen. Al dat gezeik maar steeds.



Wat loop je nou slap te lullen?

13-09-2010, 11:53

Citaat door -Zonnestraal-:
Wat loop je nou slap te lullen?

ik lul niet slap, jij zit te janken.

13-09-2010, 11:54

Citaat door rooz:
ik lul niet slap, jij zit te janken.


Lees mijn reactie nog eens zeikerd.

13-09-2010, 11:56



Citaat door Anne34:
foei
gedraag jullie
moslims hoeven zich niet in te enten
het is heel discriminerend om moslims als normale mensen te behandelen
moslims zijn uber mensen die niet ziek worden als ze in extreem grote aantallen bij elkaar komen



Zeurmodus vandaag.

13-09-2010, 11:58

Citaat door Miss_Teek:
waarom moet nederland ze inenten.vertrouwen ze niet op allah?



13-09-2010, 11:59

Citaat door Anne34:
foei
gedraag jullie
moslims hoeven zich niet in te enten
het is heel discriminerend om moslims als normale mensen te behandelen
moslims zijn uber mensen die niet ziek worden als ze in extreem grote aantallen bij elkaar komen


Moslims laten zich wel inenten. Mensen afkomstig van de biblebelt niet. Get your facts right

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6