Bekijk volle/desktop versie : Het roer gaat om--> Bezuinigen!!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

31-12-2010, 08:37
leuke topic, ga proberen eerst alles te lezen 23

01-01-2011, 18:57


Oktober, hoe gaat het met bezuinigen?
Best en heel handige topic. Ik heb veel geleerd!

02-01-2011, 13:23
Het zijn weer de Hamster Weken bij de AH.

02-01-2011, 13:29

Citaat door Boot-je:
Van kalfslapjes moet je altijd flinterdunne reepjes snijden maar ook niet te smal. ongeveer 3 bij 4 centimeter en 3 mm dik, het zelfde ook met kip doen dat het lekkerste voor roerbakken

Recept

IngrediëntenDit is een thaise kipgerecht maar o zo verrukkelijkkkk met kalfsvlees
400 gr ongekookte jasmijnrijst
1 liter water
180 ml kokosmelk
3 eetlepels ketjap
3 eetlepels rijst wijnazijn
1 1/2 eetlepel vissaus
3/4 theelepel gedroogde rode peperschilfers
1 eetlepel olijfolie
1 middelgrote ui, in ringen
2 eetlepels verse gember, fijngesneden
3 teentjes knoflook, fijngesneden
500 gr kipfilet, in reepjes
3 shiitake champignons, in plakjes
5 lente-uitjes, fijngesneden
70 gr verse basilicum, fijngesneden

Bereidingswijze
1. Water en rijst aan de kook brengen en in een gesloten pan op laag vuur 20 minuten laten sudderen.

2. In een kom kokosmelk, ketjap, rijst wijnazijn, visssaus en rode chilischilfers mengen.

3. In een koekenpan of wok op een matig hoog vuur de olie verhitten. Ui, gember, knoflook erdoor roeren en lichtbruin bakken. Reepjes kip toevoegen en in 3 minuten bruin bakken. De kokossaus erdoor roeren en laten koken tot de saus met 1/3 ingedikt is. Shiitakes, lente-ui en basilicum toevoegen en laten opwarmen. Serveren met gekookte rijst.



Je moet vragen naar wit kalfsvlees en dan elhabra van de boven rug
als je bij een marokkaanse slager vraagt naar een kalfsbiefstuk is de kans 99% dat je een te oud stuk vlees krijg. Terwijl een kalfsbiestuk het meest mals stukje vlees is die er bestaat! Met alleen zout en peper bestrooien en dan lekker in roomboter op hoog vuur omen om aanbraden daarna lekker maximaal 5 minuutjes op laag vuur om en om braden, let wel op dat je niet medium gebakken vlees eet want dat is haram..
van het jus dat in de koekenpan blijft maakje een heerlijk sausje van een paar dunne plakjes rode appel, kookroom koriander en vers gemalen peper
of lekker makkelijk is peperroomsaus of champignonsaus ...

Ik krijg trek ..


voor hachee

Gewoon bij de slager runderpoullet, en hoeveel je nodig hebt is natuurlijk afhankelijk van hoe veel je gaat make... Als je de hoeveelheid aanhoud van wat er op het zakje voor hachee staat, dan kom je er wel, alleen houd rekening met het feit dat wij mocros van grote porties houden!



Klinkt verrukkelijk.
Maar waar haal jij dat vlees dan als het bij de marrokaanse slager te oud zou zijn?

02-01-2011, 13:30



Citaat door Boot-je:
Dat is rundvlees ik kleine blokjes gesneden en vetarm.
Als je hachee van maakt laat je ze lekker lang sudderen in een pan met roomboter, klein beetje kruidnagel en beetje nootmuskaat, zout peper 3 grote uien en laurierblaadjes. kruiden kun je overigens vervangen door de inhoud van een hachee zakje te gebruiken. Laat je de boel minimaal 1,5 garen... in zware hapjespan..

Ik serveer meestal zelfgemaakte aardappelpuree en rodekool met appeltjes,er bij


check je hoekje



Deze ga ik inchallah van de week uitproberen. Heerlijke winterkost.

02-01-2011, 13:32

Citaat door Vinea:
Het zijn weer de Hamster Weken bij de AH.


weet jij al wat je gaat halen?

02-01-2011, 13:38
Dames zouden jullie je weekmenu's hierop willen zetten voor inspiratie.
Ik wil hier ook mee aan de slag. heb tot nu toe;

Week 1
Ma: gehakt, gekookte aardappelpartjes met sperzieboontjes of brocolli
Di: eet ik bij mn ma maar maak daar meestal het eten , ligt er dis aan waar ze zin in heeft.
Woe: Vistagine uit de oven
Do: Nasi met kipsate
Vrij: Schoonma
Za: Hutspot
Zo: Moeder

Week 2:
Ma: Spaghetti met gehakt
Di: weer bij mn moeder
Woe: boerenkool
Do: Harrira of ander soepje met een hapje erbij zoals loempia's oid.
Vrij: hache van bootje
Za: uit eten
Zo: moeder

02-01-2011, 14:04
Ik heb een hele goede tip. Bij Oprah zag ik op tv als bezuiniging tip op de elektriciteit kosten dat een vrouw alle stekkers uit de stop contact, voor dat ze ging slapen 's avonds. maar ook als ze klaar was met het apparaat. dus als ze klaar is met tv kijken, gelijk eruit halen die stekker.

Het enige wat ik thuis heb ingevoerd is voor het slapen gaan alle stekkers uit, dus van de tv, van de computer, moden enzo. Dat doe ik elke avond voordat ik ga slapen. En de energie rekening is nu elke maand 40 euro minder.

Als ik fanatiek zou zijn net als die vrouw dan zou het dus nog meer zijn. Kennelijk gebruiken de apparaten gewoon energie als je ze in de stop contact houd. Persoonlijk vond ik dit echt een moeiteloze, makkelijke bezuinigings tip.

02-01-2011, 14:33

Citaat door mevrouwtje20:
Dames hoe doen jullie het met kosbar en mahdnoes. Bij mij zijn ze al na paar dagen niet meer om aan te zien, dus dan gooi ik het weer weg.

TIP: Robijn Vaprosse is bij de AH voor 2,29 (geloof ik)
Gisteren was ik boodschappen aan het doen bij de Nettorama en was daar gewoon 1,75 schilt echt in de prijs.

die kun je fijn snijden en in een plastic zak stoppen en in de vriezer bewaren. zo doen wij dat. we hebben geen tijd om dat elke keer te kopen.

Citaat door Imane_Arab:
We zijn net begonnen met `bezuinigen`. We proberen nu budgetboodschappen te gaan doen en ik heb beloofd om de gehele maand oktober geen kleding meer te kopen (slik)...

En o ja, mijn man en ik spaarden helemaal niets en hebben sinds een paar dagen een spaarrekening waar we een maandelijks bedrag op storten.

Hoop dat het lukt...

Ik kan me herinneren dat jij (volgens mij) ooit een goede tip had gegeven over dat je bij supermarkten middels een kaartje of zo, of kortings bon kon winkelen bij supermarkt. Ik weet niet meer precies hoe het zat.

Citaat door MissTekesjbila:
Een goede tip van mannetje is alleen als het erg koud is verwarming aan zetten en als het bv buiten 10 graden is ofzo kan je gerust sokken aandoen en meer kleren thuis en dikke deken om je heen in de avond

Scheelde ons 300 op jaarbasis dat we net hebben teruggehad
Het jaar daarvoor liet ik dag en nacht de verwarming aan en we hebben toen 250 moeten bijbetalen

Dat is ook een goede tip. Dagen waarbij ik thuis blijf doe ik de verwarming aan als ik op sta, en als het huis opgewarmt is dan zet ik het weer uit. want het blijft nog wel warm. het is nuttoloos om het aan te laten staan. in de avond doe ik hem ook weer aan en voor het slapen gaan weer uit. Veel mensen laten hem gewoon de hele dag aan staan. Nergens voor nodig. Eenmaal opgewarmd blijft het nog wel warm.

02-01-2011, 16:53

Citaat door _Ouardia_:
weet jij al wat je gaat halen?


Ik haal de volgende producten:

- Knor Wereldgerechten (sowieso lasagna en nog een gerecht)
- Kiwi
- AH Pain de Boulogne meergranen
- Optimel drink
- Pickwick Thee
- Verkade koek

Scheelt toch weer de helft van het totaalbedrag. Weet jij al wat jij gaat halen?

02-01-2011, 17:03
oh ik heb nog een tip, minder vlees en vis eten. we eten met zijn alle sowieso al te veel vlees, meer dan goed is voor ons gezondheid. las e2x per weeg een vega dagje in en eet dan iets van bonen of falafel. vlees is ook duur.

maar de beste tip vind ik nog altijd stekkers eruit trekken. had echt niet verw8 dat we 40 euro zouden besparen en op jaar basis eindelijk eens niet extra moesten betalen.

02-01-2011, 18:34

Citaat door senatjuh:
oh ik heb nog een tip, minder vlees en vis eten. we eten met zijn alle sowieso al te veel vlees, meer dan goed is voor ons gezondheid. las e2x per weeg een vega dagje in en eet dan iets van bonen of falafel. vlees is ook duur.

maar de beste tip vind ik nog altijd stekkers eruit trekken. had echt niet verw8 dat we 40 euro zouden besparen en op jaar basis eindelijk eens niet extra moesten betalen.


ik doe het zelf niet, maar ik wist niet dat het echt zoveel op je maandrekening kan verschillen

ik ga het zeker proberen

02-01-2011, 18:37



Citaat door zebraaatje:
[/COLOR]

ik doe het zelf niet, maar ik wist niet dat het echt zoveel op je maandrekening kan verschillen

ik ga het zeker proberen

maar dan moet je wel echt alles eruit trekken, dus de tv, alle computers, laptops, modum, magnetron. sommige dingen die lastig verstop zitten kun je laten zoals bij ons de vaatwasser die laten we er in zitten. hele gedoe om die er uit te halen en er weer in. maar bij ons leverde het ongeveer 40 euro per maand op.

02-01-2011, 18:40

Citaat door Vinea:
Ik haal de volgende producten:

- Knor Wereldgerechten (sowieso lasagna en nog een gerecht)
- Kiwi
- AH Pain de Boulogne meergranen
- Optimel drink
- Pickwick Thee
- Verkade koek

Scheelt toch weer de helft van het totaalbedrag. Weet jij al wat jij gaat halen?

in de lasagna van knorr zit varkensspek

02-01-2011, 19:19

Citaat door Vinea:
Ik haal de volgende producten:

- Knor Wereldgerechten (sowieso lasagna en nog een gerecht)
- Kiwi
- AH Pain de Boulogne meergranen
- Optimel drink
- Pickwick Thee
- Verkade koek

Scheelt toch weer de helft van het totaalbedrag. Weet jij al wat jij gaat halen?


-thee
-pastasaus
-dove douchegel
-elvive shampoo

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37