Bekijk volle/desktop versie : Afschaffing koopzondag Amsterdam Kalverstraat



24-08-2004, 22:51
Afschaffing koopzondag Amsterdam Kalverstraat

Amsterdam 24 augustus

Job Cohen en meerderheid van de gemeenteraad zijn voor afschaffing van de koopzondag in de Kalverstraat. Met een ruime meerderheid is beslist dat er vanaf 1 September geen winkels meer open mogen in het centrumgebied. Cohen is de wanorde op de Zondag al geruime tijd meer dan zat. Het centrum is van iedereen en niet alleen van winkelliefhebbers. Cohen opperde het plan om oud Hollandse spelen te laten plaatsvinden om de andere zondag zodat elke stadjer iets aan het centrum heeft en niet alleen het winkelend publiek.

Bron: http://www.nu.nl

24-08-2004, 23:02


oud hollandse spelen

24-08-2004, 23:04
JAAAAH lekker gezellig koekhappen, klompenknallen en hindelopen!

25-08-2004, 01:34
Ik kan trouwens helemaal geen bron vinden. Het idee is namelijk ook stomzinnig: in een hoofdstad geen koopzondag.

25-08-2004, 14:39


Grapje toch zeker?
Ik kan niet meer zonder geopende winkels op zondag!

25-08-2004, 17:44
Punck'd!


25-08-2004, 19:56
progressie valt niet meer terug te draaien..

26-08-2004, 02:31
Prima, ben ik onmiddelijk voor een winkelvrije zondag.

En niet alleen vanwege dit:

Denk aan de sabbat: die moet heilig voor u zijn. Zes dagen kunt u werken en alle arbeid verrichten. Maar de zevende dag is de sabbat voor de Heer uw God. Dan mag u geen enkele arbeid verrichten: uzelf niet, uw zoon niet, uw dochter niet, uw slaaf niet, uw slavin niet, uw dieren niet, zelfs niet de vreemdeling die bij u woont. In zes dagen immers heeft de Heer de hemel, de aarde, de zee met al wat er in is, gemaakt. Maar de zevende dag heeft Hij gerust en zo de sabbat gezegend en tot een heilige dag gemaakt.

Maar gewoon vanwege het overconsumentisme. Wat zijn we toch triest bezig dat een winkel perse zeven dagen per week open moet zijn. Ach ja, waarom niet vierentwintig uur per dag?

Overigens valt de omzet op zondagen juist erg tegen, tenminste, dat hoor en lees ik vaak...

Mensen, gebruik de zondag om wat nuttigs te doen. Ga een goed boek lezen, ga sporten, in het park wandelen, houd je met je kinderen bezig, bezoek die oma van je...

Natuurlijk pleit ik er niet voor dat iedere winkel rucksichtlos dicht moet, maar er is nog zoveel beters...

26-08-2004, 14:14

Citaat:
Origineel gepost door sneakynawal
[b]Punck'd!

[/B]
arme couscousje is helemaal van slag

26-08-2004, 22:43

Citaat:
Origineel gepost door Nevaeh
Oh, ja?

Dat zie ik nergens.
:schok: oh oeps verkeerd gekeken miss.

Gegroet

26-08-2004, 22:56
Zijn de winkels in Amsterdam elke zondag geopend of alleen de 1e of laatste zondag per maand?