Bekijk volle/desktop versie : Aangezien de meeste hier klagen over schmoeders...



Pagina's : [1] 2 3 4

11-09-2010, 13:30
Wie durft hier toe te geven een moeder te hebben die je liever niet als schoonma zou kunnen/willen hebben. Of hebben jullie allemaal opeens wel de ideale moeder als schmoeder?

11-09-2010, 13:38


Hmmmmm.... Mijn ma is Oké maar heeft soms ook haar eigenschappen dat ik denk maa doe normaal. Maar dan zeg ik dat ook tegen haar en kom op voor m'n schoomzussen

11-09-2010, 13:39
ik heb hmdl een schat van een moeder. Ze bemoeit zich absoluut niet met mijn schoonzussen en hun leven. Al heeft ze inderdaad ook wel haar dingen, maar niks ernstig. Dit ligt meer aan haar gedachtegang over bepaalde dingen. Maar die gedachtegang blijft hetzelfde als het ook om haar eigen dochters gaat,

Maar ja, ik heb dan ook een schat van een schoonmoeder, dus ik weet niet beter of schoonmoeders zijn gewoon heel lief voor hun schoondochters. En zij is ook precies hetzelfde.

11-09-2010, 14:12
Haha! De MIJNE! Ze heeft een gebruiksaanwijzing, de ene schoondochter zal haar om haar vinger kunnen winden en met de ander zal het altijd botsen.

11-09-2010, 14:25


Mijn moeder is echt een vrouwtje dat recht door zee is, recht voor zijn raap en precies weet wat ze moet zeggen ten alle tijden. Ze is dan ook de beste schoonmoeder die je maar kan wensen, oneerlijk behandelen zal ze nooit doen, echt een vrouw met een hart van goud, en wollah dit zeg ik niet omdat het mijn moeder is, iedereen mag haar gewoon sobhanAllah.

11-09-2010, 14:37
Mooi hoor dames, maar denken jullie niet dat de meeste schoonmoeders waarvan jullie een hekel hebben dan ook zo denken over hun eigen moeder? Ik bedoel, ik denk, alhoewel er nog niet zoveel hebben gerageerd, toch wel anders word gekeken naar eigen moeder dan misschien jullie schoonzussen?

Ik zal jullie bijvoorbeeld wat vertellen over mijn moeder. Die zal nooit een schoondochter accepteren die strakke kleding draagt en geen hoofddoek. En dan bedoel ik niet als ze alleen langskomt maar altijd moet ze zich bedekken en ee netjes uitzien. Een nette broek met wat langs bijvoorbeeld. Dit terwijl haar zoons geen baard hoeven te laten en dat vind ik hypocriet.

11-09-2010, 14:38
en mijn moeder is gewoon de allerliefste

11-09-2010, 14:47

Citaat door Life2Lead_:
Mooi hoor dames, maar denken jullie niet dat de meeste schoonmoeders waarvan jullie een hekel hebben dan ook zo denken over hun eigen moeder? Ik bedoel, ik denk, alhoewel er nog niet zoveel hebben gerageerd, toch wel anders word gekeken naar eigen moeder dan misschien jullie schoonzussen?

Ik zal jullie bijvoorbeeld wat vertellen over mijn moeder. Die zal nooit een schoondochter accepteren die strakke kleding draagt en geen hoofddoek. En dan bedoel ik niet als ze alleen langskomt maar altijd moet ze zich bedekken en ee netjes uitzien. Een nette broek met wat langs bijvoorbeeld. Dit terwijl haar zoons geen baard hoeven te laten en dat vind ik hypocriet.



Hamdoellilah kan ik ook goed opschieten met mijn eigen schoonmoeder. Maar dat komt van twee kanten, heb respect en je krijgt het terug. Misschien zijn er weleens dingen waar je het niet mee eens bent, maar ik zou zoiets nooit tegen mijn man zeggen, inderdaad, omdat het zijn moeder is en zoals ik mijn moeder zie, zo ziet hij ook de zijne. Punt.

11-09-2010, 15:31
Mijn moeder is een hele lieve vrouw, maar ze blijft een vrouw van de eerste generatie. Zo heeft zij gewoon bepaalde gedachtegangen waar wij, inclusief haar dochters, niet altijd mee eens zijn.

Zij is vaak te vinden in de moskee, dus ze is niet altijd blij met onze kledingkeuzes. Allen zegt ze hier niks over tegen mijn schoonzussen. Haar dochters krijgen het wel heel vaak te horen. Ze vraagt alleen wel aan mijn schoonzussen en ook aan ons of we onze kleding kunnen aanpassen wanneer we met haar op bezoek gaan.
En ook heeft mijn moeder zo de gedachte dat de vrouw in het huwelijk de geduldige moet zijn. Dat verteld ze ons heel vaak. Maar wanneer er iets speelt tussen mijn broers en schoonzussen staat ze altijd aan de kant van mijn schoonzussen.

Kortom: ze is niet perfect, maar haar dochters krijgen geen speciale behandeling tov haar schoondochters. En dta is het verschil met de verhalen over gemene schoonmoeders. Die keuren alles goed bij hun dochters en schoondochters hebben niks te zeggen of mogen niks.

11-09-2010, 15:38
Mijn moeder staat te boek als 1 van de liefste schoonmoeders die we in onze stad hebben. En dat is ze ook. Maar ze is een hele hele hele lastige moeder.

11-09-2010, 15:39

Citaat door Destiny:
Hamdoellilah kan ik ook goed opschieten met mijn eigen schoonmoeder. Maar dat komt van twee kanten, heb respect en je krijgt het terug. Misschien zijn er weleens dingen waar je het niet mee eens bent, maar ik zou zoiets nooit tegen mijn man zeggen, inderdaad, omdat het zijn moeder is en zoals ik mijn moeder zie, zo ziet hij ook de zijne. Punt.




Gelukkig ook. Moet echt lachen om je laatste woord . "punt"

11-09-2010, 15:42

Citaat door ouiam_romaissa_:
Mijn moeder is een hele lieve vrouw, maar ze blijft een vrouw van de eerste generatie. Zo heeft zij gewoon bepaalde gedachtegangen waar wij, inclusief haar dochters, niet altijd mee eens zijn.

Zij is vaak te vinden in de moskee, dus ze is niet altijd blij met onze kledingkeuzes. Allen zegt ze hier niks over tegen mijn schoonzussen. Haar dochters krijgen het wel heel vaak te horen. Ze vraagt alleen wel aan mijn schoonzussen en ook aan ons of we onze kleding kunnen aanpassen wanneer we met haar op bezoek gaan.
En ook heeft mijn moeder zo de gedachte dat de vrouw in het huwelijk de geduldige moet zijn. Dat verteld ze ons heel vaak. Maar wanneer er iets speelt tussen mijn broers en schoonzussen staat ze altijd aan de kant van mijn schoonzussen.

Kortom: ze is niet perfect, maar haar dochters krijgen geen speciale behandeling tov haar schoondochters. En dta is het verschil met de verhalen over gemene schoonmoeders. Die keuren alles goed bij hun dochters en schoondochters hebben niks te zeggen of mogen niks.



Goed hoor! dit hoor ik echt niet vaak. Meestal is het zo dat haar eigen dochters voorgetrokken worden en dat haar schoondochters echt buitengesloten worden en zij geeist worden om alsmaar aan te passen.

Niemand is perfect, mijn eigen moeder ook niet.
Zij is ook echt lief, en zal je echt met respect behandelen maar in sommige dingen kan ze best eiserig overkomen en dat is jammer. Mijn broers weten daardoor ook bij voorbaar wat ze wel mee naar huis kunnen nemen en wat niet.

11-09-2010, 15:52



Citaat door Destiny:
Hamdoellilah kan ik ook goed opschieten met mijn eigen schoonmoeder. Maar dat komt van twee kanten, heb respect en je krijgt het terug. Misschien zijn er weleens dingen waar je het niet mee eens bent, maar ik zou zoiets nooit tegen mijn man zeggen, inderdaad, omdat het zijn moeder is en zoals ik mijn moeder zie, zo ziet hij ook de zijne. Punt.




Dit is echt niet zo!! Sommige schoonmoeders allah fes oe saffie!

Die maken het leven van hun schoondochter echt een hel waarom allah lie 3elem!

echt jammer

11-09-2010, 15:54
Mijn moeder is vrij modern en vind alles oke. Mijn schoonzus mag alles en ze bemoeit zich nooit met haar leven. Mijn moeder zegt altijd als ik maar af ben van de rommel van me zoon, dan mag ze hem houden van top tot teen. Soms vind ik het wel jammer dat me moeder alles oke vind, er wordt daardoor over haar heen gelopen.

11-09-2010, 15:56

Citaat door Life2Lead_:
Goed hoor! dit hoor ik echt niet vaak. Meestal is het zo dat haar eigen dochters voorgetrokken worden en dat haar schoondochters echt buitengesloten worden en zij geeist worden om alsmaar aan te passen.

Niemand is perfect, mijn eigen moeder ook niet.
Zij is ook echt lief, en zal je echt met respect behandelen maar in sommige dingen kan ze best eiserig overkomen en dat is jammer. Mijn broers weten daardoor ook bij voorbaar wat ze wel mee naar huis kunnen nemen en wat niet.


Ja wollah, ben wel blij dat ze niet zo is. Het zou namelijk heel de sfeer in huis toch wel verpesten. Ik heb een schoonzus die zich ook wel gewoon net zoals wij zich niet kleed naar de wensn van mijn moeder. Zo draagt ze bijvoorbeeld skinnyjeans en dat doen wij ook. Mijn moeder zegt vaak als wij of mijn schoonzus binnenkomen. Hebben jullie weer die shitanbroek aan. Zo noemt zij skinnyjeans. Maar dit zegt ze nooit boos hahha. Wij moeten er altijd wel om lachen, en mijn schoonzussen vinden het ook niet erg, omdat zij gewoon zien dat zij behandeld worden als dat wij worden behandeld.

Mijn moeder heeft ook zo haar voorkeuren hoor, maar zij zal dat nooit hardop zeggen en ook nooit laten blijken in gedrag.

De jonge schoondochters van nu moeten gewoon niet vergeten dat onze schoonmoeders van de eerste generatie zijn. Die denken gewoon anders en dat is ook niet erg. Tenzij dochters alles mogen en schoondochters niet. Dan ligt het niet aan de gedachtegang van iemand, maar dan maakt ze gwoon bewust onderscheidt en dat kan niet.

Pagina's : [1] 2 3 4