Bekijk volle/desktop versie : Braziliaan Douglas wil voor Oranje uitkomen!



11-09-2010, 00:00
FC Twente-verdediger Douglas heeft de knoop doorgehakt. Mocht Bert van Marwijk hem willen gebruiken voor het Nederlands elftal, dan is hij beschikbaar. Dit vertelt hij in het Algemeen Dagblad.


"Als de kans zich voordoet, wil ik graag voor het Nederlands elftal spelen", vertelt de Braziliaan in het dagblad. "Tot dusverre heb ik me bij vragen van journalisten op de vlakte gehouden, omdat ik het simpelweg nog niet wist. Dan zei ik diplomatiek: 'Ik ga er pas over nadenken als het verzoek er komt'."

Douglas wordt al langer in verband gebracht met een mogelijke uitverkiezing voor Oranje. De 22-jarige Braziliaan heeft nu besloten zich te laten naturaliseren tot Nederlander wanneer de mogelijkheid zich aandoet om voor Oranje uit te komen. "De afgelopen maanden heb ik nagedacht. En nu ben ik er uit. Mocht meneer Van Marwijk me nodig hebben voor Oranje, dan twijfel ik niet langer en zeg ik ja."

"Ik ben en blijf een echte Braziliaan, maar mijn gevoel voor Brazilië is de laatste tijd minder geworden. Daar ben ik heel eerlijk in. Natuurlijk wil ik het liefst voor de Selecão spelen, maar dat lijkt me op dit moment niet realistisch. Ik heb van de nieuwe bondscoach niets gehoord. Hij volgt de Nederlandse competitie ook niet, denk ik. David Luiz, een jonge centrumverdediger van Benfica, is bijvoorbeeld wel geselecteerd."

Douglas is van mening dat hij goed past bij Oranje. "Daar zou ik wel passen denk ik, ook qua niveau. Ik heb bij FC Twente de laatste jaren ontzettend veel geleerd, ben steeds beter geworden, completer ook. Het niveau bij de club ligt hoog en ik ben gewend geraakt aan de Nederlandse manier van voetballen."