Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Beugel en rekkertjes



10-09-2010, 16:13
Sinds gisteren heb ik rekkertjes tussen mijn kiezen gekregen en volgende week zou ik een beugel dragen.

Maar gisteravond begon ik verschrikkelijk veel pijn te hebben en kon amper slapen. Ik vraag me echt af of ik de pijn wel aankan als ik een beugel krijg want het doet al zoveel pijn met enkel rekkertjes tussen mijn kiezen.

De pijn is nu niet normaal en kan niet eten en pijnstillers helpen niet. Heeft dit iemand ook gehad en hoelang duurde het vooraleer de pijn ophield??
Ik heb zelfs gehuild en denk eraan om toch maar geen beugel te dragen.

Groetjes

10-09-2010, 16:17


Het doet inderdaad pijn, maar dat is het begin. Na iets van 2 of 3 weken ( weet het niet meer precies) een beugel aangehad te hebben dan doet het geen pijn meer. Het is gewoon even wennen maar ik zou als ik jou was zeker wel een beugel nemen. Als het resultaat er is ben je echt blij en dan zou je terug denken; gelukkig heb ik wel een beugel genomen.

10-09-2010, 16:19
aah meid , het is echt een kwestie van wennen. geloof me nou het doet echter 1 a 2 weken pijn nadat je beugel is geplaatst, daarna voel je er niks meer van! En ja, ik spreek uit ervaring, na een paar maandjes ben je er zo aan gewend ''dat je er niet meer zonder kunt''. Dus heb nog even geduld, en je zult pracht van tandjes krijgen incha'allah

10-09-2010, 16:24
Haha, Toen ik net mijn beugel krijg , de eerste dag geloof me ik heb die nacht echt gwn zitten huilen van de pijn. maar ongeveer na 2 weken zal het al wat minder wordn, ik heb die 2 weken alleeen maar vla yoghert etc gegeten, maar als je pijn hebt dan moet je gwn denken dat je er wel iets mooi's voor terug krijgt.

Maar veel suc6 er mee

10-09-2010, 16:31


Ik hoop inderdaad dat de pijn snel overgaat.
Een boterham kan ik amper eten en nu het el3ied is kan ik niks van vlees eten.

Ik vind het angstig nu ik pijn heb met enkel nog maar rekkers tussen mijn kiezen en vraag me zelf echt af hoe het zal zijn als ik volgend week mijn beugel krijg, het zal waarschijnlijk een hel zijn.

10-09-2010, 16:44
Raar, bij mij deed het geen pijn. Het voelde wel heeel strak aan maar voor de rest niks.

10-09-2010, 18:41

Citaat door Royal_Princes:
Raar, bij mij deed het geen pijn. Het voelde wel heeel strak aan maar voor de rest niks.


Dat is wel raar ik heb echt pijn en voel een enorme druk op mijn tanden. Helaas werkt de orthodont vandaag niet en dus zal ik pas na het weekend moeten wachten.

11-09-2010, 14:22
heb ook een beugel gehad en bij mij veroorzaakte die rekkertjes meer pijn dan de rest van de beugel, als je de rest van de beugel krijgt krijg
je alleen last van je kiezen dat wordt dan gwn 2 weken soep, vla enz. eten, maar rekkerjes daar heb ik gwn een nacht niet van kunnen slapen!

11-09-2010, 14:39
ik krijg in oktober ook die rekkertjes, jullie maken mij bang

12-09-2010, 12:37

Citaat door Diamantje_Zeina:
ik krijg in oktober ook die rekkertjes, jullie maken mij bang


Het is goed dat je het nu weet meid, want ik wist absoluut niet dat ik pijn zal hebben als ik rekkertjes tussen mijn kiezen krijg (toen het savonds was begon de hel), want nooit heeft iemand er ooit iets over verteld.

Ik wist alleen dat ik pijn ging hebben als ik de beugel krijg aangezien sommigen dat tegen mij hebben gezegd.

Ik heb de rekkertjes nu al 4 dagen en gaat wat beter, maar ik kan steeds niets hard eten.

12-09-2010, 12:56
als je mooi wilt zijn moet je pijn lijden

13-09-2010, 11:33

Citaat door Shaykha:
als je mooi wilt zijn moet je pijn lijden


Dat is waar