Bekijk volle/desktop versie : Peuters en Kleuters hoekje

Pagina's : [1] 2 3

09-09-2010, 16:02
Salaam dames,

Ik wilde gezellig over mijn dochtertje etc praten, maar zag dat er geen topic was die ging over peuters en kleuters, aangezien mijn dochter een peutertje is. Dus dacht laat ik een topic openen.

Nou ik heb een peutertje van bijna 3 jaar. Wat gaat dat snel zeg! Ik kan me nog herinneren dat ze geboren was en nu is al een grote meid die zeker weet wat ze wilt. Echt een klein bazinnetje

Vertel over jullie peuters en kleuters!

09-09-2010, 16:27

hey meisje,
ik heb ook een peuter en een dreumes rondlopen hahahha.
haitam is ook een echte grote jongen aan het worden.
kent de merken van auto's al. en wil ook een mercedes kopen net als zijn papa. hahahah.

in de vroege ochtend als hij wakker is, is het meteen, mama mag ik botteham(boterham). het is een echte schat, maar soms oooooooh zo vermoeiend.

09-09-2010, 16:36

Citaat door cherinaa:
hey meisje,
ik heb ook een peuter en een dreumes rondlopen hahahha.
haitam is ook een echte grote jongen aan het worden.
kent de merken van auto's al. en wil ook een mercedes kopen net als zijn papa. hahahah.

in de vroege ochtend als hij wakker is, is het meteen, mama mag ik botteham(boterham). het is een echte schat, maar soms oooooooh zo vermoeiend.

Ik vind Haitem zo'n leuke jongen. En zo lekker ondeugend haha. Haitem zou zo een zoon van mijn man kunnen zijn met nu al weten van merken va auto's. Mijn man kan met zijn ogen dicht horen welke auto eraan komt
Sanae is ook echt een liefje, maar idd soms ook zo vermoeiend. Ik noem haar nu een zeurpiet...

09-09-2010, 17:00
Hoi hoi,

Nou mijn kleine dame gaat sinds kort naar de PSZ, in begin vond ze het echt maar niks, en janken en schreeuwen dat ze deed als ik weg ging, ze wou de juf zelfs slaan.
Maar nu vraagt ze zelf al "mama wanneer ga je weg" , dus nu laat ik haar met gerust hart achter.
Voor de rest is ze nog steeds een heerlijke rustige meid, die zodra ze de K3 liedjes hoort wel uit haar dak gaat, maar ze zit ook vaak lekker rustig in haar slaapkamertje te lezen( nou ja plaatjes kijken)

Hafsa die spreekt nu ook wat meer arabische sinds we uit marokko zijn, vind het ook niet gek we waren daar 6weken.
Maar de ritme is nog wel ver te zoeken, aangezien ze dara later op bed ging enz, maar goed dat komt ook wel weer.

09-09-2010, 17:11

Citaat door Vlinder07:
Ik vind Haitem zo'n leuke jongen. En zo lekker ondeugend haha. Haitem zou zo een zoon van mijn man kunnen zijn met nu al weten van merken va auto's. Mijn man kan met zijn ogen dicht horen welke auto eraan komt
Sanae is ook echt een liefje, maar idd soms ook zo vermoeiend. Ik noem haar nu een zeurpiet...

hahahahah, het is een echte charmeur. hij krijgt daarbij ook altijd de volle aandacht van iedereen. hij is echt gek op auto's.
die van mij is ook echt een zeurpiet en een dwingerd. kan nooooit wachten.

Citaat door chahidaatje:
Hoi hoi,

Nou mijn kleine dame gaat sinds kort naar de PSZ, in begin vond ze het echt maar niks, en janken en schreeuwen dat ze deed als ik weg ging, ze wou de juf zelfs slaan.
Maar nu vraagt ze zelf al "mama wanneer ga je weg" , dus nu laat ik haar met gerust hart achter.
Voor de rest is ze nog steeds een heerlijke rustige meid, die zodra ze de K3 liedjes hoort wel uit haar dak gaat, maar ze zit ook vaak lekker rustig in haar slaapkamertje te lezen( nou ja plaatjes kijken)

Hafsa die spreekt nu ook wat meer arabische sinds we uit marokko zijn, vind het ook niet gek we waren daar 6weken.
Maar de ritme is nog wel ver te zoeken, aangezien ze dara later op bed ging enz, maar goed dat komt ook wel weer.

dus ze vond in het begin de psz niks aan hahaha. die van mij wel. hij vond het meteen geweldig. maar twee weken na zijn derde verjaardag vond die het niet meer leuk. hij wilde ook mee naar huis, en huilde dan heel erg als ik wegging. maar dat kwam omdat die toen allemaal nieuwe dingen had gekregen voor zijn verjaardag. maar gelukkig na de zomervakantie ging het weer perfekt. ik dacht eerst, oh oh, dat gaat weer leuk worden. maar ne hoor. ze veranderen wel enorm hoor op die psz. ze zijn veel wijzer en leren een hoop. goed dat ze wat arabisch spreekt, mijn tweede helemaal niet. die praat alleen hollands ook al praten we in huis arabisch. het is voornamelijk zo gekomen omdat de oudste veel nederlands praat.

09-09-2010, 17:16
Leuk hoekje!

Kheb gelijk wat leuks te vertellen:

Lamis moest slapen maar ze wil niet

opeens komt ze de woonkamer binnen lopen met een knuffel en ging me zoeken met zo een nieuwsgierug gezichtje

ik keek haar verbaasd maar boos aan en hoppa! mevrouw draait zich om, huppelt, klimt zo terug in bed!!

was zo grappig om te zien!

09-09-2010, 17:24

Citaat door Yasmina1:
Leuk hoekje!

opeens komt ze de woonkamer binnen lopen met een knuffel en ging me zoeken met zo een nieuwsgierug gezichtje

ik keek haar verbaasd maar boos aan en hoppa! mevrouw draait zich om, huppelt, klimt zo terug in bed!!

dat is indd wel heel grappig hahahaha.

09-09-2010, 17:55

Citaat door cherinaa:
hahahahah, het is een echte charmeur. hij krijgt daarbij ook altijd de volle aandacht van iedereen. hij is echt gek op auto's.
die van mij is ook echt een zeurpiet en een dwingerd. kan nooooit wachten.

dus ze vond in het begin de psz niks aan hahaha. die van mij wel. hij vond het meteen geweldig. maar twee weken na zijn derde verjaardag vond die het niet meer leuk. hij wilde ook mee naar huis, en huilde dan heel erg als ik wegging. maar dat kwam omdat die toen allemaal nieuwe dingen had gekregen voor zijn verjaardag. maar gelukkig na de zomervakantie ging het weer perfekt. ik dacht eerst, oh oh, dat gaat weer leuk worden. maar ne hoor. ze veranderen wel enorm hoor op die psz. ze zijn veel wijzer en leren een hoop. goed dat ze wat arabisch spreekt, mijn tweede helemaal niet. die praat alleen hollands ook al praten we in huis arabisch. het is voornamelijk zo gekomen omdat de oudste veel nederlands praat.
Ik denk dat het kwam omdat mijn man ook nog niet terug was uit marokko, en ze verschijnlijk dacht dat ik ook weg zou gaan ofzo, ik heb geen idee, maar nu niks ze zegt het zelf ook "mama ik heb niet gehuild he"

Ja als er leuke dingen thuis zijn willen ze dat toch hebben en lekker mee spelen.

Ja inderdaad goed, ze spreekt het en verstaat het, ik wello alleen de makkelijkste woorden en zinnnetje.

misschien moet je gewoon arabische tegen je kleine praten dan krijgen ze het vanzelf mee.

Citaat door Yasmina1:
Leuk hoekje!

Lijkt Hafsa wel, alleen hafsa blijft altijd in een kiertje bij de deur staan, totdat ze mij ziet opstaan en naar de deur ziet lopen, en dan rent ze naar haar bed, en doet dan net of er niks aan de hand is, en ze al die tijd gewoon in haar bed lag.

Echt deugnieten af en toe, maar wel van die leuke actie's hebben die kleintjes.

09-09-2010, 18:22

Citaat door chahidaatje:
Ik denk dat het kwam omdat mijn man ook nog niet terug was uit marokko, en ze verschijnlijk dacht dat ik ook weg zou gaan ofzo, ik heb geen idee, maar nu niks ze zegt het zelf ook "mama ik heb niet gehuild he"

Ja als er leuke dingen thuis zijn willen ze dat toch hebben en lekker mee spelen.

Ja inderdaad goed, ze spreekt het en verstaat het, ik wello alleen de makkelijkste woorden en zinnnetje.

misschien moet je gewoon arabische tegen je kleine praten dan krijgen ze het vanzelf mee.

zou best kunnen ja, dat ze daarom van slag was. als mijn man ook wegga voor zaken, dan is haitam ook niet helemaal zichzelf.

fantastisch hoor. het probleem is, wij praten het thuis en ik praat tegen hen ook marokkaans, maar je krijgt gewoon antw in het nederlands hahaha. begrijpen doet hij het wel.

wat vinden jullie kleintjes leuk om te doen?

die van mij houdt van tekenen, spelen, bouwen.

09-09-2010, 18:42

Citaat door cherinaa:
zou best kunnen ja, dat ze daarom van slag was. als mijn man ook wegga voor zaken, dan is haitam ook niet helemaal zichzelf.

fantastisch hoor. het probleem is, wij praten het thuis en ik praat tegen hen ook marokkaans, maar je krijgt gewoon antw in het nederlands hahaha. begrijpen doet hij het wel.

wat vinden jullie kleintjes leuk om te doen?

die van mij houdt van tekenen, spelen, bouwen.

Ach ja ik denk dat je dat ook wel krijgt, ik bedoel ze praten met hun vriendjes ned en op school , misschien komt het nog wel.

Hafsa die vind alles wel leuk, maar ze is nu echt van het bouwen met lego samen met mijn oppaskids(2 jongens), vliegtuigen bouwen en boten enz , en daarna spelen ze ermee en zie je ze heen en weer rennen door de woonkamer met hun vliegtuigen
Als ze alleen is met mij, speelt ze meestal in haar keukentje, en kookt van alles voor mij , en met haar baby's enz
Ze is ook best wel een spelletjes mens, ik heb laatst bij de kruidvat een Dora memoryspel gekocht voor haar, en puzzelen vind ze ook leuk, hafsa is wat betreft wel een kind die alles wel leuk vind..
Maar knutselen vind ze toch wel het allerleukst!

Wat hebben kids tegenwoordig ook veel speelgoed, ik weet echt soms niet wat ik er allemaal mee moet

09-09-2010, 23:50
ja puzzelen vind de mijne ook geweldig. en sami probeert dat zelfs weleens na te doen zooo grappig. dan gaat hij ook za3ma, die puzzels proberen in het vakje te stoppen.

mijn jongens zijn ook echt van de lego. en de oudste die is een echte tekenaar. hij kan zoooo mooi tekenen. sta er soms versteld van.

10-09-2010, 22:57
wat leuk dames

nou dames mijn zoontje is bijna anderhalf jaar (bijna 15maanden)

dus ik meld me hier ook

10-09-2010, 23:17

gezellig

11-09-2010, 12:32

Citaat door cherinaa:
ja puzzelen vind de mijne ook geweldig. en sami probeert dat zelfs weleens na te doen zooo grappig. dan gaat hij ook za3ma, die puzzels proberen in het vakje te stoppen.

mijn jongens zijn ook echt van de lego. en de oudste die is een echte tekenaar. hij kan zoooo mooi tekenen. sta er soms versteld van.

Kunnen ze ook goed met mekaar spelen Cherinaa?.

Citaat door Moors:
wat leuk dames

nou dames mijn zoontje is bijna anderhalf jaar (bijna 15maanden)

dus ik meld me hier ook

Nou ik zou zeggen vertel eens wat over je zoontje.

11-09-2010, 14:29
Leuke topic
Ik meld me ook, mijn meissie wordt in oktober 2 jaar.
Ze is heel grappig en een kleine bazinnetje. Ze doet mij gewoon na

Pagina's : [1] 2 3