Bekijk volle/desktop versie : Overspel en vergeving zonder steniging @Paddobear



Pagina's : [1] 2

09-09-2010, 12:43
De topic is helaas verwijderd dus dan zo dan maar




Citaat door Paddobear:
Wij hebben het nu niet over vergeving na de steniging maar vergeving zonder steniging.


Daar heb ik het ook over. Vergeving zonder steniging.

Als eerste surah al Forqaan:

68. En zij die geen andere goden naast God aanroepen noch iemand doden, wat God heeft verboden, tenzij met recht, noch overspel plegen; en hij die dat doet zal een straf ondergaan.

69. De straf zal hem verdubbeld worden op de Dag der Opstanding, en hij zal daar vernederd in vertoeven.

70. Met uitzondering van hen die berouw hebben en geloven en goede daden doen, voor dezulken zal God de slechte daden in goede daden veranderen, want God is Vergevensgezind, Barmhartig!


In de tafsier van Ibnu Katier staat achter " Met uitzondering van hen die berouw hebben : in dit leven, dan zal Allah hem vergeven.


In zijn tafsier ondersteunt hij deze ayah met de volgende ayats waarmee hij wilt aangeven dat ook overspel vergeven wordt zonder steniging. Net als die man die 99 zielen heeft gedood, hij is vergeven zonder daarvoor gestraft te worden. Dus de ondersteunende ayats

1 - de zelfde vers, Al furqaan

71. En hij die berouw heeft, en het goede doet, wendt zich voorzeker berouwvol tot God.

2 - surah a nisaa

110. Wie kwaad doet of zijn ziel onrecht aandoet en daarna God om vergiffenis vraagt, zal God Vergevensgezind, Genadevol vinden.

3 - surah A touwbah

104. Weten zij niet, dat God berouw van Zijn dienaren aanneemt en aalmoezen aanvaardt en dat God Berouw-aanvaardend, Genadevol is?

4, en als laatste surah a Zumar
53. Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van God, voorzeker God vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.

Als je de tafsier niet hebt dan kan ik zo een fotokopie voor je maken en hier plaatsen.

Wallaho a3lem



PS: de volgende keer Allah igelliek gewoon fatsoenlijk blijven en niet lopen schelden als je het niet kunt hebben. Het is geen schande als een vrouw meer kennis heeft dan een man. Dus Allah igelliek niet meer lopen schelden .

09-09-2010, 12:45


allah is 3afouroen rahim.

allah ou akbar.

09-09-2010, 13:09

Citaat door mmu2:
allah is 3afouroen rahim.

allah ou akbar.


alhamdulillaah want anders gaan vele moslims wanhopen. Niet iedereen is in staat om zich op te geven voor een steniging na overspel. Alleen daarvoor heb je al een gigantische imaan voor nodig om dat aan te kunnen. Er zijn veel mensen die dat van plan zijn geweest omdat hun vrees voor de straf zo groot was maar het werd hen door de geleerden steeds afgeraden omdat zij niet alleen aan hunzelf moeten denken maar ook aan hun families. Gevolg was dat zij zich gingen storten op alle goede werken die er maar zijn om het met Allah goed te maken.

09-09-2010, 14:43
ik geloof er nog steeds niets van.

Wat is het arabische woord voor overspel in de koraan?

09-09-2010, 14:47



Citaat door Paddobear:
ik geloof er nog steeds niets van.

Wat is het arabische woord voor overspel in de koraan?


A zina.

Waarom geloof je niet dat het vergeven zal worden zonder steniging? shi fdi7a meegemaakt wella?

09-09-2010, 14:50

Citaat door Miss_Tashel7it:
A zina


En het arabische woordje voor sex hebben (voor het huwelijk)?

09-09-2010, 14:52

Citaat door Miss_Tashel7it:

Waarom geloof je niet dat het vergeven zal worden zonder steniging? shi fdi7a meegemaakt wella?


Als ik getrouwd zou zijn, zou ik nooit vreemd kunnen gaan alleen al om die reden. Maar als het je vergeven kan worden zou ik het wel doen. Fuck dat wijf en fuck liefde. Ik zou er uiteindelijk toch wel zat zijn.

09-09-2010, 14:52

Citaat door Paddobear:
En het arabische woordje voor sex hebben (voor het huwelijk)?


Dat is hetzelfde.

09-09-2010, 14:54

Citaat door Miss_Tashel7it:
Dat is hetzelfde.


Dus dan weet je niet of het over een getrouwde of ongetrouwde man/vrouw gaat. Er is een heel groot verschil tussen die 2.

09-09-2010, 14:56

Citaat door Paddobear:
Als ik getrouwd zou zijn, zou ik nooit vreemd kunnen gaan alleen al om die reden. Maar als het je vergeven kan worden zou ik het wel doen. Fuck dat wijf en fuck liefde. Ik zou er uiteindelijk toch wel zat zijn.


Wat? bedoel je dat je al die tijd geremd werd door de straf van Allah omdat hij het jou nooit zou vergeven?

Maar ik heb goed nieuws voor jou als je een goede gelovige wilt blijven

De Profeet zei: “lemand die overspel pleegt is ten tijde van de onwettige seksuele gemeenschap geen ware gelovige; en iemand die alcohol drinkt is op het moment dat hij drinkt geen ware gelovige; en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige. Maar zolang ze leven, kunnen zij berouw tonen.” (Boechari)

Salam Ibn Qais zei: “De Profeet zei: “Het zijn maar vier zaken (die als moslims ze zouden vermijden, hen tot goede gelovigen zou maken): geen deelgenoten aan Allah toekennen; geen ziel doden die Allah verbiedt, behalve voor een rechtvaardige zaak; geen overspel plegen en niet stelen.” (Een goede hadith)

09-09-2010, 14:57

Citaat door Paddobear:
ik geloof er nog steeds niets van.

Wat is het arabische woord voor overspel in de koraan?


Citaat door Miss_Tashel7it:
A zina.

Waarom geloof je niet dat het vergeven zal worden zonder steniging? shi fdi7a meegemaakt wella?



Er is onlangs hierover een hadith geweest.
Een vrouw in de tijd van de Profeet (vzmh) heeft zina gepleegd, hierdoor raakte zij zwanger. Zij ging naar de Profeet (vzmh) en vroeg hem wat zij kon doen om hier op aarde berouw te plegen, omdat zij haar bestraffing niet in het hiernamaals wilde hebben.
Zijn (vzmh) antwoord hierop was: "Wacht todat je je kind ter wereld brengt en kom dan terug!"

Dit deed zij ook, negen maanden later kwam zij terug met wederom hetzelfde verzoek. De Profeet (vzmh) vertelde haar dat ze terug moest gaan naar haar kind en deze twee jaar lang te voorzien van borstvoeding (twee jaar borstvoeding geven behoort tot de soena!).

Wederom luisterde zij naar de Profeet (vzmh) en keerde na twee jaar terug. Hierop volgde voor haar geen bestraffing, het feit dat zij keer op keer terugkeerde gaf aan dat zij echt berouwvol was geweest!

Conclusie: Allah is vergevensgezind! Alhamdoulilah daarvoor!!

09-09-2010, 14:58

Citaat door Paddobear:
Dus dan weet je niet of het over een getrouwde of ongetrouwde man/vrouw gaat. Er is een heel groot verschil tussen die 2.


Touwbah geldt voor beide, getrouwd en niet getrouwd, touwbah maakt daar geen onderscheid tussen. Alleen de straf is verschillend.

09-09-2010, 15:00



Citaat door Onzichtbaar_:
Er is onlangs hierover een hadith geweest.
Een vrouw in de tijd van de Profeet (vzmh) heeft zina gepleegd, hierdoor raakte zij zwanger. Zij ging naar de Profeet (vzmh) en vroeg hem wat zij kon doen om hier op aarde berouw te plegen, omdat zij haar bestraffing niet in het hiernamaals wilde hebben.
Zijn (vzmh) antwoord hierop was: "Wacht todat je je kind ter wereld brengt en kom dan terug!"

Dit deed zij ook, negen maanden later kwam zij terug met wederom hetzelfde verzoek. De Profeet (vzmh) vertelde haar dat ze terug moest gaan naar haar kind en deze twee jaar lang te voorzien van borstvoeding (twee jaar borstvoeding geven behoort tot de soena!).

Wederom luisterde zij naar de Profeet (vzmh) en keerde na twee jaar terug. Hierop volgde voor haar geen bestraffing, het feit dat zij keer op keer terugkeerde gaf aan dat zij echt berouwvol was geweest!

Conclusie: Allah is vergevensgezind! Alhamdoulilah daarvoor!!



Maar uiteindelijk werd zij wel gestenigd na die 2 jaar borstvoeding. Dat komt omdat de profeet vanaf het moment dat hij daarvan op de hoogte is, ook verplicht is om de straf uit te voeren. Als zij het had verzwegen en berouw had getoond dan had Allah het haar ook vergeven.

09-09-2010, 15:09

Citaat door Miss_Tashel7it:
Touwbah geldt voor beide, getrouwd en niet getrouwd, touwbah maakt daar geen onderscheid tussen. Alleen de straf is verschillend.


Nee dat begrijp ik. Ik heb het dus nogmaals ook over de bestraffing. Moet je voor overspel gestenigd worden zodat de vergeving geldt of hoeft er ook geen bestraffing te komen? Ik snap dan ook niet waarom mensen overspel toe gaan geven.

09-09-2010, 15:21

Citaat door Paddobear:
Nee dat begrijp ik. Ik heb het dus nogmaals ook over de bestraffing. Moet je voor overspel gestenigd worden zodat de vergeving geldt of hoeft er ook geen bestraffing te komen? Ik snap dan ook niet waarom mensen overspel toe gaan geven.


Bij overspel heb je 2 manieren om vergeven te worden. 1 berouw tonen en je zonde kenbaar maken bij de amiero al mo'minien, zodat hij het vonnis kan vellen (lees: steniging)

2 berouw tonen en goede daden verrichten zodat Allah jouw zonden op de dag des oordeels om zal zetten in goede daden.

Kijk, Allah weet dat niet alle overspelige mannen en vrouwen de straf niet opgelegd krijgen ook al komen zij daarvoor in aanmerking. Er zijn landen waar de shari3a gewoon niet heerst en ook voor hen wilt Allah de deuren van berouw niet dicht doen. Dus het is ra7mah van Allah dat hij het via het tonen van berouw ook aanvaardt.

Mensen geven hun overspel toe om door Allah vergeven te worden. De straf die je hier krijgt, het stenigen, lijkt erg pijnlijk maar je kan het verdragen en het duurt niet lang als mensen goed kunnen richten. maar de straf die Allah voor jou in petto heeft, daarvoor is jouw geduld niet voldoende om het te verdragen.

Pagina's : [1] 2