Bekijk volle/desktop versie : Weet ieman hoe ik mijn ongelovige vriendin kan overtuigen dat god wel bestaat?

Pagina's : [1] 2 3

11-03-2002, 07:57
Salaam oe aleikoem,

Kan iemand me hierbij helpen?Ik weet dat ALLAH laat dwalen wie Hij wil en leid wie Hij wil..

wa aleikoem salam

11-03-2002, 08:01

Yaa salaam,

Om hier op te kunnen reageren hebben we denk ik iets meer info voor nodig...

Is ze totaal ongelovig, of christen of.......

Hoe denkt ze bv over theorie van Darwin?

Dat soort zaken...
M'a salaama

11-03-2002, 08:24
Wa aleika salaam,

Het zit zo,zij geloofde vroeger dus wel.Op een gegeven moment merkte ik dat ze veranderde.Ze geloofde niet in god zei ze.Maar toe ik de koran erbij pakte en stukjes liet lezen over de huichelaars en ontkenners en haar vroeg of ze zich erin herkende begon ze te beven.Ook kan ze het nooit hebben als ik over de dood begin,of haar er iets over laat lezen.Ik heb ookd e wonderen van de koran geprobeerd.Maar de reden dat ik haar wat meer tot de islam wil trekken is dat ik het gevoel heb dat ze ergens wel gelooft alleen niet durft.

dus......................?????????

wa aleikoem salaam

11-03-2002, 19:09
Salaam Moslima

Ik zeg niet dat het zo is, maar heb je er aan gedacht dat er misschien iets is gebeurt in haar leven, dat haar op de een of andere manier iets vreselijks is overkomen, waardoor ze twijfels heeft gekregen in Allah.
Ik hoop het niet, maar verkrachting, of een dierbaar iemand die zoiets is overkomen. Vaak krijg ik zoiets toch wel te horen en gaan mensen twijfelen, vinden ze onterecht wat hun is overkomen, denken ze waarom heeft Allah mij niet geholpen.
Soms kan het ook met een sterfgeval te maken hebben, iemand die zo goed en lief is wordt uit ons leven weggenomen, doet dat pijn en twijfelen mensen ook.
Misschien moet je eens goed met haar praten, haar vertrouwen winnen.
Blijf in iedergeval doorgaan haar te wijzen op Allah toorn, de Hel, het vuur, vertel haar dat Allah barmhartig is, genadevol.

Sterkte, moge Allah je de wijsheid geven haar te helpen.

Beslama

11-03-2002, 22:25

Yaa salaam,

toch moet ik even Broeder John aanvullen, niet alleen toorn en bestraffing.
Maar wissel het zeer zeker af met de beloningen.

Probeer er inderdaad achter te komen of er een gebeurtenis heeft plaatsgevonden waarom ze zo is geworden.

InshaAllah reageer ik mogen iets uitgebreider.

M'a salaama.

12-03-2002, 08:22
wa aleikoem salaam broeders,

Ik heb daar aan gedacht broeders.Maar het zit zo,zij is dus een halfbloedje en geen arabisch een paar jaar geleden(4 jaar geleden ,toen ik 13 was dacht ik)Was ik ook al zo een beetje met de islam bezig,ik probeerde haar mee te trekken omdat ik toch van haar hou.Op een gegeven moment wilde zij ook moslima worden(we waren heel jong dus) en mee vasten,maar haar moeder kraakte alles af,dus gaf zij het op (ofbegon niet meer te geloven).In ieer geval in die 4 jaar wist ik wel dat ze niet echt meer geloofde,maar dat deed mij niks omdat ik ook niks aan het geloof deed.Tot een paar maanden geleden toen ik met het geloof begon en van haar hoorde dat ze toch niet geloofde,ik was opeens dit keer wel geschokt.Maar zoals ik al zei,ik gaf niet op en probeerde het steeds,maar wat ik merkte is dat ze angstig werd als ik erover begon,en dat gaf mij nou juist het gevoel dat ze wel geloofd alleen ontkent.Een paar dagen geleden zei ze nog als ik zou weten dat ALLAH bestond zou ik ook geloven....dus moet ik met nog wat hardere bewijzen komen...Begrijpen jullie het zo een beetje?

wa aleikoem salaam

12-03-2002, 11:00
Salaam lieve Moslima

Alsjeblieft geef de moed nooit op, als je echt van je vriendin houd, steun je haar, laat je haar zien hoeveel liefde De Islaam is.
Ze is nog heel jong, word ze thuis beinvloed ipv gesteunt, zal ze alles in haar eentje moeten ontdekken, heeft ze juist jou steun nodig, jou zorgen, jou liefde. Geloof zit in je en dat kun je niet dwingen, net als liefde dat overkomt je.
Praat gewoon met haar, als de tijd er voor haar is om met haar Geloof bezig te zijn, komt dat Insallah vanzelf. Wees niet ongeduldig, Allah lijd wie Hij wil, laat dwalen wie Hij wil, daar kun jij niets aan veranderen.
Steun haar, help haar, maar pas op voor jezelf, vol je eigen weg en laat je niet meeslepen.
Je ouders kunnen trots op je zijn, je hebt een goed hartje.

Beslama

12-03-2002, 11:22
Wa aleika salaam agie,

Bedankt voor je lieve bericht...voel me helemaal gevleid..hihi
Maar agie je hebt helemaal gelijk.En ik doe ook alles heel rustig aan.De ene keer heb ik het erover met haar en de andere keer laat ik het effe zitten.Ik wil haar absoluut niet dwingen en dat weet ze,dat zegt ze ook.Ik laat alles overkomen bij haar zoals een vriendin dat hoort te doen.Maar soms doet het me echt verdriet vooral als ik moet denken aan haar onwetenheid.Ik doe rustig aan met haar,maar opgeven zal ik voorlopig nog niet doen...pas als ik zie dat ze haar ogen helemaal gesloten heeft voor de islam

En ALLAH zegt in soerat baqara:

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet

wa aleikoem salaam

12-03-2002, 11:57
Wa Aleikoem as Salaam.

Waarom voel je je gevleid, dat je een vriendin wil helpen om op het goede pad te komen, jij je zorgen maakt om haar, dat je ziet hoe een dwalend mens haar fouten niet ziet, jij daar verdriet om hebt, heeee ik zei het niet om je te vleien, ik zei wat mijn hartje zegt toen ik je berichtjes las, zou ik gelukkig zijn met mensen als jij om me heen, dat zijn vrienden, daar mag jij trots op zijn. Heeft jou vriendin gemixt bloed, discrimineer jij haar niet, ja dat maakt jou speciaal, kunnen ouders trots zijn op zo'n dame.

In mijn ogen pak je het goed aan, ben ik zelf hulpverlener, zou ik het doen zoals jij het doet, gezien je leeftijd ben je een wijze dame, met het hart op de goede plaats.
Dank je voor de woorden uit de Koran, kreeg ik tranen in mijn ogen, denk ik waarom zien zovele mensen het niet.

Nogmaals veel sterkte, moge Allah je belonen.

Beslama

12-03-2002, 12:04
Wa aleika salaam agie,

Nogmaals bedankt!Echt wallah het doet wat met me om zoiets te moeten lezen..Mash'ALLAH!

mag ik jou een persoonlijke vraag stellen?
Wat voor werk doe je precies?
Ik wil namelijk later inshalaah ook iets met hulpverlening doen.
Maar weet niet precies wat..

wa aleika salaam

12-03-2002, 12:17
Salaam

Ik werk bij een Stichting die criminele jongen/meisjes, mannen/vrouwen weer help om terug te keren in de Maatschappij.
Misschien wel eens gehoord van taakstraf, dienstverlening of rehabiliteren. Wel ik begeleid deze mensen, soms alleen om met hun te praten soms door ze een vak te leren.
Veel Islamitische mensen helaas, maar mede daarom ben ik me ook gaan verdiepen in de Islam, ben Moslim geworden en voel me Hamdoeleillah de gelukkigste mens op deze aarde.
Ik werk nauw samen met justitie/reclassering en geloof me het is het mooiste werk dat je kunt kiezen. De dankbaarheid die je in jezelf voelt als je ziet dat iemand weer op het goede pad beland of in ieder geval weer goede stappen zet, dat is onbeschrijfelijk, Hamdoeleillah.

Beslama

12-03-2002, 12:24
wa aleika salaam agie,

dus als ik het goed begrijp ben je niet als moslim geboren? Masha'ALLAH! Wallah ik vind het zo prachtig!
Enne hou voor me op je werk een plaatse vrij..ik kom solliciteren!
Moge ALLAH je belonen met het beste van het beste!

wa aleika salaam agie

12-03-2002, 12:36

Wa Aleikoes as Salaam

Ik ben een ras echte Amsterdammer, geboren getogen en woon er nog steeds.

Maak eerst je school af, zorg voor een goede basis, 1 ding, blijf mens, volg je hartje, niet dit waardeloze systeem, van papieren en regels.
Ik ben soms ook meer tijd kwijt aan papierwerk, moet ik me aan regels houden heb ik gelukkig geweldige mensen achter me staan die mij accepteren hoe ik ben, lap ik regels aan mijn laars omdat ik de mensen belangrijker vind, heb ik zowat 5 x op staande voet ontslag gekregen omdat ik toch mijn zin wel doe, verwachten ze eerst een papiertje voor ik stappen onderneem, helaas zo werkt het niet.

Solliciteren kan altijd, pas wel op voor mij, hahahaha ik val op Marokkaanse dames, vooral als ze de juiste weg volgen en een goed hartje bezitten :melig: :melig: geintje

Beslama

12-03-2002, 12:41
wa aleika salaam agie,

haha..je hebt wel humor he?Grappig ik woon ook in amsterdam ,ben er net niet geboren,maar da's weer een andere verhaal he?

wa aleika salaam

12-03-2002, 12:48
Salaam Moslima

Ja, ik hou van lachen, mensen blij maken, geintjes uithalen. Ik ben een gezegd mens hoe veel verdriet ik soms mee draag, blijf ik lachen, is er voor mij altijd wel weer een lichtpuntje.
Ik hou van dansen, gek doen, sjansen naar mooie Marokkaanse dames, echt jullie ogen maken mij GEK, hahahaha.
Ook ben ik serieus hoor dat moet wel in mijn werk, maar als je de hele dag serieus moet zijn, zal ik niet kunnen.
Draai ik graag chaabi op mijn werk en sta ik rustig te dansen waar iedereen bij staat, ben ik gewoon prettig gestoord :melig: :melig: :melig: :melig:

Beslama

PS ik val echt op Marokkaanse dames hoor, pas maar op

Pagina's : [1] 2 3