Bekijk volle/desktop versie : Weet ieman hoe ik mijn ongelovige vriendin kan overtuigen dat god wel bestaat?



Pagina's : 1 2 [3]

17-11-2004, 09:36

Citaat door John:
Salaam

Ik werk bij een Stichting die criminele jongen/meisjes, mannen/vrouwen weer help om terug te keren in de Maatschappij.
Misschien wel eens gehoord van taakstraf, dienstverlening of rehabiliteren. Wel ik begeleid deze mensen, soms alleen om met hun te praten soms door ze een vak te leren.
Veel Islamitische mensen helaas, maar mede daarom ben ik me ook gaan verdiepen in de Islam, ben Moslim geworden en voel me Hamdoeleillah de gelukkigste mens op deze aarde.
Ik werk nauw samen met justitie/reclassering en geloof me het is het mooiste werk dat je kunt kiezen. De dankbaarheid die je in jezelf voelt als je ziet dat iemand weer op het goede pad beland of in ieder geval weer goede stappen zet, dat is onbeschrijfelijk, Hamdoeleillah.

Beslama
Proficiat met je bekering agie
Masha'Allah.
Ik ben heel blij voor je!!!

17-11-2004, 13:33


Helaas moet ik je teleurstellen. God is een idee van de mensheid en bestaat dus alleen wanneer je erin wilt geloven. Ongelovigen willen dat niet, dus God bestaat niet voor hen. Dring je eigen geloof dus niet aan anderen op. Ongelovigen zijn niets minder dan gelovigen, al worden zij door gelovigen als verloren beschouwd. De Islam, de fundamentalisten, willen het liefst alle ongelovigen uitroeien.
Jij mag geloven in wat je wilt, creeer je eigen God, maar besef wel dat het geen absolute waarheid is ook al word je dat verteld.

17-11-2004, 13:42

Citaat door madame_hind:
Proficiat met je bekering agie
Masha'Allah.
Ik ben heel blij voor je!!!
Onze broeder is al heengegaan ( rahimahullah ). En idd, ALHAMDULILAH dat ie uiteindelijk toch nog 't licht heeft gezien nsja Allaah!

17-11-2004, 14:03
Hij is weer terug. Al lang geleden heb ik het licht gezien vanuit de duisternis van het geloof. Dus we spreken vanuit twee uitersten. Ik denk niet dat we elkaar ooit kunnen overtuigen, maar dat hoeft ook niet indien we maar naar elkaar luisteren en respect voor elkaar opbrengen.

17-11-2004, 14:06


Ik reageer op een bericht dat niet voor mij was bedoeld, sorry. De inhoud is voor mij niet minder waar.

17-11-2004, 14:31
salamoe alaykoem moslima 17,

ikzelf ben een nederlander die tot de islam is gekomen (bi idhniehoe) en kan mijn ervaring misschien delen over hoe het in zijn werking is gegaan.

een heel belangrijk punt is: zeg haar niets over verplicht hidjab, mannen geen hand geven, geen varkensvlees eten enz. dit kan haar afschrikken. Als ze moslim is komt dat vanzelf wel incha allah

Begin eerst met taw7eed. Als ze in één God geloofd en in zijn 3abdoel wa rasoel Mohammed (vrede zij met hem) dan is ze in principe moslim.

Dus begin met de eenheid van Allah (=God)

Als ze de shahadah heeft gezegd dan kan je haar verder helpen in het geloof maar laat haarzelf eerst met overtuiging en geloof de shahadah verklaren incha allah.

De rest zal vanzelf gaan incha allah omdat als Allah iemand leidt niets en niemand diegene kan misleiden en wie Allah misliedt, niemand kan diegene leiden.

sterkte

17-11-2004, 15:16

Citaat door joep:
Ik reageer op een bericht dat niet voor mij was bedoeld, sorry. De inhoud is voor mij niet minder waar.
Welk duisternis van het geloof nam bezit van jou innerlijk, beste joep ? Wat betreft John, dat was 'n oud forum-lid, 'n bijzonder sterveling. Broeder John is immers door de kracht van Gods-Woord ofwel Koran (wat troost, vreugde en inspiratie biedt) tot inkeer gekomen! Alhamdulilah.

Pagina's : 1 2 [3]