Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand mij helpen met een klachtbrief !!



05-09-2010, 22:15
Salam jongens en meisjes.

Zouden jullie mij kunnen helpen met een klachtbrief schrijven.

Ik zal even een aantal punten erin vermelden die in in brief horen te zitten.

Bedrijf: Media Markt.
Product: Stofzuiger
klacht 1:
In mei de stofzuiger gekocht. Maakte veel geluid,werd snel warm en zoog niet goed.Zij hebben toen iets vervangen.

klacht 2:
Nou eenmaal thuis merkten wij dat hij nog steeds veel geluids maakt en niet goed zoog.
Terug gegaan, hebben zei weer wat vervangen. Maar ik kreeg een brief erbij dat dat harde geluids zo in de fabriek gemaakt is.

Ik vertelde hen dat mijn moeder niet tegen die harde geluid kan, ze krijgt daar hoofdpijn van heb een dokters bewijs dat ze niet tegen harde geluiden kan.

Nu wilden zij het product dus niet ruilen omdat het een hygienisch product is. Dit kan ik begrijpen, maar zij hebben er niet bij vemeld dat de stofzuiger veel geluid maakt toen ik hem kocht.

De stofzuiger was niet bepaald goedkoop vandaar deze klachtbrief.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen/ willen helpen.

Alvast bedankt.

05-09-2010, 23:02


Zuigt de stofzuiger nu wel goed?

05-09-2010, 23:51
zo iets misschien, heb laats nog zo'n brief moeten schrijven voor een strijkijzer. Maar als de zuigkracht inorde is kan je niet veel doen denk aangezien je zelf voor aankoop moet informeren naar het geluid. HEb ik toen ook gedaan. Ik heb nu een stofzuiger silence zalig gewoon.

Betreft: Niet tevreden over stofzuiger

Geachte heer/mevrouw,


Op [datum aankoop] kocht ik bij u een stofzuiger van het merk [merknaam] en type [typenaam].

Op deze aankoop is garantie verleend en ik deed een beroep op die garantie omdat de stofzuiger niet de eigenschappen heeft die nodig zijn voor normaal gebruik. De stofzuiger maakt enorm veel geluid, wordt snel warm en tevens zuigt hij niet goed.

Op [datum] bezocht ik uw winkel met het verzoek het product te herstellen. Ik heb de stofzuiger twee maal binnengebracht voor herstelling maar u bent daar tot nu toe niet helemaal in geslaagd. Daar het harde geluid heel irriterend is, vooral voor mijn moeder die last heeft van het harde geluid en daardoor nog meer hoofdpijn krijgt. (zie bijgevoegd attest van de dokter).

Met deze brief verzoek ik u de genoemde gebreken te herstellen of, als dat niet mogelijk is, de stofzuiger te ruilen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat aan de vervanging geen kosten zijn verbonden.

Graag ontvang ik binnen twee weken een schriftelijke reactie op deze brief.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam]
[Uw handtekening]

06-09-2010, 00:16
hoeveel watt is die stofzuiger. want ik weet dat bijna alle stofzuigers met 1900w en meer altijd een tering herrie maken dus ben bang dat je voor die klacht niet je gelijk krijgt. had je hem meteen moeten ruilen
ik denk dat je klachten briefje niet veel zal helpen aangezien je de stofzuiger al een tijdje gebruikt. kwestie van een nieuwe kopen
als de stofzuiger het gewoon goed doet en je woont in brabant wil ik hem wel van je overnemen

06-09-2010, 01:02


bij de info over de stofzuiger staat altijd vermeld hoeveel decibel geluid deze maakt. Als het daar al vermeld stond, dan kan je daar weinig aan veranderen en sta je niet sterk. Maar als ze in de tussentijd er al twee keer iets aan veranderd hebben dan zal het wel niet zo zijn.

06-09-2010, 13:59
Bedankt voor julie reacties. Ik ga het allemaal even lezen

06-09-2010, 14:02

Citaat door Nerd.:
Zuigt de stofzuiger nu wel goed?

niet zo goed als een normale gemiddelde stofzuiger.

06-09-2010, 14:05

Citaat door Jay_larache:
zo iets misschien, heb laats nog zo'n brief moeten schrijven voor een strijkijzer. Maar als de zuigkracht inorde is kan je niet veel doen denk aangezien je zelf voor aankoop moet informeren naar het geluid. HEb ik toen ook gedaan. Ik heb nu een stofzuiger silence zalig gewoon.

Betreft: Niet tevreden over stofzuiger

Geachte heer/mevrouw,


Op [datum aankoop] kocht ik bij u een stofzuiger van het merk [merknaam] en type [typenaam].

Op deze aankoop is garantie verleend en ik deed een beroep op die garantie omdat de stofzuiger niet de eigenschappen heeft die nodig zijn voor normaal gebruik. De stofzuiger maakt enorm veel geluid, wordt snel warm en tevens zuigt hij niet goed.

Op [datum] bezocht ik uw winkel met het verzoek het product te herstellen. Ik heb de stofzuiger twee maal binnengebracht voor herstelling maar u bent daar tot nu toe niet helemaal in geslaagd. Daar het harde geluid heel irriterend is, vooral voor mijn moeder die last heeft van het harde geluid en daardoor nog meer hoofdpijn krijgt. (zie bijgevoegd attest van de dokter).

Met deze brief verzoek ik u de genoemde gebreken te herstellen of, als dat niet mogelijk is, de stofzuiger te ruilen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat aan de vervanging geen kosten zijn verbonden.

Graag ontvang ik binnen twee weken een schriftelijke reactie op deze brief.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam]
[Uw handtekening]



Hey meid, onwijs bedankt voor je hulp. Hier heb ik zeker wat aan. Ik hoop dat het lukt.

Nogmaals bedankt.

07-09-2010, 18:08

Citaat door gwn-20:
Hey meid, onwijs bedankt voor je hulp. Hier heb ik zeker wat aan. Ik hoop dat het lukt.

Nogmaals bedankt.


Graag gedaan meid, suc6 alvast!