Bekijk volle/desktop versie : Waarschuwing voor Safraan uit Spanje!

Pagina's : [1] 2 3

16-12-2002, 14:27
HE JONGENS (EN MEIDEN)

IK HEB EEN WAARSCHUWING VOORT JULLIE:

GEEF DOOR AAN JULIIE MOEDERS, ZUSSEN, VRIENDINNEN OF JULLIE ZELF OF WIE OOK MAAR SAFRAAN (UIT SPANJE) GEBRUIKT:

NIET DOEN!!!!

WANT ER ZIT ALCOHOL IN!

IK BEN SERIEUS!
ALS JE ME NIET GELOOFT KIJK DAN OF DE ACHTERKANT!!

GREETZ MISSY_HANAA

16-12-2002, 14:44

huh?????

We kunnen niet zonder Safraan, het eten wordt dan kleurloos..en zeker de marmita..

Maar... ik ga het zeker na kijken..

16-12-2002, 14:53
en daar komen ze nu pas achter

16-12-2002, 16:08
dat ga ik even checken hoor.
eerlijk gezegt geloof ik er niks van maar ik kijk nog voor de zekerheid...

bedankt voor de info..

17-12-2002, 01:45

wij gebruiken alleen de marokkaanse safraan

17-12-2002, 02:30
zeker wij gebruiken ook alleen de marokkaanse.

en je moet niet zeggen dat als je het kookt het verdampt want er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en het blijkt dat de alcohol nooit voor 100% vervliegt in feite blijft er 0,25% achter.

Ik heb bij Valk in Tiel gewerkt dus ik kan het weten

dus alcohol mag NOOOOOOOOOOOIT

17-12-2002, 02:57
Nee je kunt het niet gebruiken, want het blijft alcohol en de hoeveelheid maakt niks uit het is 7ARAM

en over je lichaam, alles wat je lichaam produceert is ten behoev van het functioneren van het lichaam en is het werk van ALLAH dus daar hebben wij niks over te zeggen.

Maar allah verbied ons ten strengste alcohol te nuttigen dus trek zelf je conclusies.
Het gebruik van alcohol op ander manieren zoals medicijn ( dus niet via mond) is wel toegestaan denk ik. alla oe a3lam
maar ik zou die spaanse shit niet gebruiken waarom moeilijk doen marokkaanse is ook overal verkrijgbaar

17-12-2002, 03:04
spaanse ja, of in ieder geval elke safraandie bewerkt is met alcohol

17-12-2002, 15:30
Ja als je het neit gelooft moet je hat maar gebruiken, maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd!!!!

En het is zeker wel haraam!!!!!!!!!

Dus het is je eigen verantwoordelijkheid!

Greetz missy_hanaa

18-12-2002, 13:07
ja en kennen jullie die ketchup van marokko die ze gebruiken voor pokadio bijvoorbeeld?Nou daar zit ook alcohol in en de meeste gebruiken die gewoon terwijl ze weten dat er alcohol in zit vind ik zo raar in ieder geval ik gebruik hem niet,dan maar een broodje zonder ketchup!!!!!

25-09-2004, 20:36
Nooit geweten!

25-09-2004, 22:19
is safraan echt kankerverwekkend en de ene zegt dat safraan wel smaak geeft de andere alleen kleur of is het alleen de draadjes die smaak geven en de poeder niet wat gebruiken jullie het meest poeder of draadjes

26-09-2004, 10:29

salaam. ik heb safraan uit spanje en er staat niet op vermeld dat er alcohol in zit.maar bij mij zijn het die gevouwde papiertjes misschien dat er daar nog een verschil zit.

27-09-2004, 17:58

Citaat door Mogast:
spaanse ja, of in ieder geval elke safraandie bewerkt is met alcohol
ik snap het niet!

zafraan is gewoon poeder en alcohol is toch vloeibaar!

hoe kan het nou alcohol in de zafraan zitten?

kan het iemand uitleggen!!!

liefs karima

27-09-2004, 18:27
ik gebruik altijd safraan draadjes, het is wel duur maar het geeft het eten wel een lekkere smaakje. en als je eten wilt kleuren kun je ook karkouma gebruiken ( die gele poeder) dat heeft tenminste een smaakje. maar safraan uit een envelopje gebruik ik ook niet meer sinds ik weet dat er alcohol in zit

Pagina's : [1] 2 3