Bekijk volle/desktop versie : sd kaart reader



04-09-2010, 22:42
ik heb een ingebouwde sd kaart lezer op mijn acer laptop aspire 3100.
Mijn laptop is opnieuw geinstalleerd alleen nu kan ik fotos van mijn sd kaart niet lezen en ook mijn dvd station werkt niet meer hoe kan ik dit fiksen?

Alvast dank

05-09-2010, 00:30


Zoek via onderstaande link je notebook type op:

http://www.acer.nl/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=nl&miu10einu24.curr ent.attN2B2F2EEF=3744&sp=page15e&ctx2.c2att1=3&miu 10ekcond13.attN2B2F2EEF=3744&CountryISOCtxParam=NL &ctx1.att21k=1&CRC=2939325947

Dan krijg je als het goed is een lijst met drivers te zien. Voor de kaartlezer heb je de driver Cardbus nodig maar mocht je nog andere drivers missen voor bijvoorbeeld geluid of bluetooth dan kun je die ook gewoon van hier downloaden.

05-09-2010, 00:59
Die van windows 7 zit er niet bij
heb die van vista gedowload maar werkt niet.
En ook kan de laptop geen dvd meer afspelen of lezen

05-09-2010, 01:08

Citaat door iman26:
Die van windows 7 zit er niet bij
heb die van vista gedowload maar werkt niet.
En ook kan de laptop geen dvd meer afspelen of lezen


Heb je niet toevallig zelf Windows 7 op die laptop laten zetten. Want volgens mij hoort er geen Windows 7 standaard op een Aspire 3100 te staan. Anders waren er wel drivers voor beschikbaar.

05-09-2010, 10:04



Citaat door ILI_Amazigh:
Heb je niet toevallig zelf Windows 7 op die laptop laten zetten. Want volgens mij hoort er geen Windows 7 standaard op een Aspire 3100 te staan. Anders waren er wel drivers voor beschikbaar.



ja die installateur heeft er zelf windows 7 ultimatie opgezet

05-09-2010, 10:58
Dan moet je die drivers waarschijnlijk downen van de site van de fabrikant van die DVD-drive en van die card reader.

Of zo: Installeren hardware drivers Windows 7

05-09-2010, 12:48
Er staan geen drivers bij voor dvd r rewriter en ook niet voor sd kaart

05-09-2010, 13:27

Citaat door iman26:
Er staan geen drivers bij voor dvd r rewriter en ook niet voor sd kaart
Welk merk DVD-drive en welk merk sd-drive heb je?

Als je dat niet weet kun je dat vinden in start->configuratiescherm->apparaatbeheer.
En staan er in apparaatbeheer meldingen dat er geen drivers zijn?

Je kunt ook in apparaatbeheer rechtsklikken op die dvd-drive en kiezen Stuurprogramma's bijwerken (of zoiets)
Vervolgens kies je Automatisch zoeken naar stuurprogramma's.
Datzelfde doe je daarna ook met dat sd-apparaat.

Als hij ze kan vinden en ze heeft geïnstalleerd, moet de PC opnieuw worden opgestart.

07-09-2010, 16:13
nee stuurprogramma geeft die aan dat er geen stuurprogramma is
hij herkent heel het cd station niet dus ik heb alleen C drive verder geen dvd en sd geeft die niet aan

07-09-2010, 18:08

Citaat door iman26:
nee stuurprogramma geeft die aan dat er geen stuurprogramma is
hij herkent heel het cd station niet dus ik heb alleen C drive verder geen dvd en sd geeft die niet aan


Wat ik nu nog als makkelijkste optie zie is teruggaan naar de standaard windows versie die voor dat type laptop ondersteund wordt met drivers.

Wel rara dat je niet eens ziet dat er een CD/DVD speler is aangesloten. Zelfs zonder driver zou de laptop moeten aangeven dat er iets aangesloten is denk ik.

07-09-2010, 22:27

Citaat door ILI_Amazigh:
Wat ik nu nog als makkelijkste optie zie is teruggaan naar de standaard windows versie die voor dat type laptop ondersteund wordt met drivers.

Wel rara dat je niet eens ziet dat er een CD/DVD speler is aangesloten. Zelfs zonder driver zou de laptop moeten aangeven dat er iets aangesloten is denk ik.



Ja ik snap er ook niks van, kan nu alleen op windows, ik heb een acer dvd rewriter multirecorder.
DVR-K16RS Acer 3100 CD-RW DVD+RW Multi Recorder Drive
deze op staan en een sd card reader

Heb nog ergens gelezen dat die het ook zou doen met een dvd driver van vista ook al staat nu windows ultimate op, maar krijg het er niet op