Bekijk volle/desktop versie : weet iemand hoe ik een...



04-09-2010, 15:56
slagroomtaart kan maken?
ja ik wil een taart maken maar van die bodems van de ah of van de jumbo
dus ik wil een slagroom maken alleen weet ik egt niet hoe.

weet iemand hoe je die maakt plaats dan een goeie recept

al vastbedankt

04-09-2010, 16:11


up niemand die dat weet

04-09-2010, 16:17
Je kunt de taart vullen met verschillende dingen. Hier zijn een aantal recepten: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/ Voor de vulling kun je het ook lekker simpel houden en banketbakkersroom (zo te koop uit een pakje) en aardbeienjam en een beetje slagroom gebruiken.

Voor de taart kun je slagroom (pakje uit de xxxxxng of niet) kopen en dan opkloppen. Op het pakje staat hoe je die stijf kunt kloppen. Daar kun je de taart mee insmeren. Je kan simpel versieren met snoepjes, amandelschaafsel, hagelslag, fruit, etc.

04-09-2010, 16:18
http://www.dekooktips.com/tip-truc/s-room.htm

04-09-2010, 16:43



Citaat door Sentoper:
Je kunt de taart vullen met verschillende dingen. Hier zijn een aantal recepten: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/ Voor de vulling kun je het ook lekker simpel houden en banketbakkersroom (zo te koop uit een pakje) en aardbeienjam en een beetje slagroom gebruiken.

Voor de taart kun je slagroom (pakje uit de xxxxxng of niet) kopen en dan opkloppen. Op het pakje staat hoe je die stijf kunt kloppen. Daar kun je de taart mee insmeren. Je kan simpel versieren met snoepjes, amandelschaafsel, hagelslag, fruit, etc.



jaa maar men vraag was dus
hoe maak je een slagroom dus niet wat ik er in kan doen bij een taart
de vulling weet ik al. maar slagroom wist ik niet.
en welke slagroom of room moet ik gebruiken bedoel wat is de naam
dan kan ik hem nu gaan halen bij de ah. dus dank je wel

04-09-2010, 16:46
pakje slagroom ( bijv langhoudbare) klopfix van dr oetker en suiker. dit allemaal stijf opkloppen en dan je gevulde bodem goed afsmeren. de zijkanten kan je nog bijv met chocoladeschaafjes afwerken en boven bijv toefjes slagroom met stukjes fruit erop. je kan eindeloos je fantasie erop los laten.

succes

04-09-2010, 16:47
Ik gebruik slagroom van Friesche Vlag.
op 200 ml slagroom 20 gram suiker (eventueel zakje vanille suiker erbij)
Slagroom moet koud zijn en kloppen in een koude kom.

(niet te lang doorgaan, zo krijg je boter ipv slagroom)

04-09-2010, 16:49

Citaat door Haf_romy:
pakje slagroom ( bijv langhoudbare) klopfix van dr oetker en suiker. dit allemaal stijf opkloppen en dan je gevulde bodem goed afsmeren. de zijkanten kan je nog bijv met chocoladeschaafjes afwerken en boven bijv toefjes slagroom met stukjes fruit erop. je kan eindeloos je fantasie erop los laten.

succes



dank je wel meid.xx

04-09-2010, 16:52

Citaat door Olijven:
dank je wel meid.xx



graag gedaan laat weten of het je gelukt is

04-09-2010, 17:05

Citaat door Hawwa:
Ik gebruik slagroom van Friesche Vlag.
op 200 ml slagroom 20 gram suiker (eventueel zakje vanille suiker erbij)
Slagroom moet koud zijn en kloppen in een koude kom.

(niet te lang doorgaan, zo krijg je boter ipv slagroom)



dank je wel. xx

04-09-2010, 17:28
Is dit misschien iets? Recept is van ellouisa





Aardbeienslagroomtaart
Ingredienten:
6 eieren
150 gr suiker
90 gr bloem
30 gr maizena
Snufje zout
2 zakjes vanillesuiker
2 zakjes klopfix
2-3 pakjes slagroom van 200 ml
1 bakje aardbeien
3 el aardbeienjam
Geschaafde amandelen

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 175 graden. Zeef de bloem met maizena en zout. Klop de eieren met de suiker in een kom voor 10 minuten. Het wordt dan een luchtige, volle en lichtgele massa. JE MOET ECHT 10 MINUTEN MIXEN, ANDERS WORDT HIJ NIET LUCHTIG .
Schep het bloemmengsel er voorzichtig doorheen (NIET MIXEN!!) maar zorg dat het luchtig blijft. Giet het meteen in een ingevette springvorm en bak hem 1 richel onder het midden voor 40 minuten. Bak ondertussen het amandelschaafsel even in een koekenpan en snijd de aardbeien in stukjes of plakjes. Klop de slagroom stijf met de klopfix en vanillesuiker.
Als de cake gaar is in de oven zet de oven dan uit en op een kier. Laat hem zo 20 minuten afkoelen en daarna buiten de oven verder afkoelen. Je moet hem die 20 minuten in de oven laten anders zakt hij in door de koude lucht van buitenaf.
Snijd de afgekoelde cake in twee of drie lagen. Besmeer de eerste laag met jam en doe hierop wat slagroom. Doe dan de tweede laag erop (als je nog een laag hebt, dit nog een keer herhalen). Besmeer deze ook met slagroom en ook aan de zijkanten. Bedek de zijkanten met amandelschaafsel en versier de bovenkant met aardbeien en slagroomtoefjes.