Bekijk volle/desktop versie : PVV trekt de stekker eruit



Pagina's : [1] 2 3

03-09-2010, 20:09
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7551946/__PVV_trekt_de_stekker_eruit__.html?p=1,1

PVV trekt de stekker eruit
DEN HAAG - De PVV heeft een einde gemaakt aan de formatieonderhandelingen. Bij de partij van Geert Wilders was het vertouwen in het CDA naar 'een dieptepunt gedaald'.

Foto: Serge Ligtenberg
Wilders zei dat hij CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen niks verwijt, maar niet kon vertrouwen op het CDA door de opstelling van de drie dissidenten in de fractie. Wilders had daarom voorgesteld dat de drie dissidenten zouden verklaren dat zij hun Tweede-Kamerzetel zouden opgeven als het CDA-congres zou instemmen met de politieke samenwerking tussen VVD, PVV en CDA. Maar het CDA, kon niet aan die eis voldoen, aldus Wilders.

"Ik heb drie weken naast een onderhandelaar gezeten, die in één keer met een brief komt die zich tegen de PVV keerde. En niet alleen tegen ons, maar tegen het hele proces en zelfs tegen hun leider maxime Verhagen. Dan is het niet raar dat bij ons het vertrouwen weg is. We hadden helaas gewoon heel veel twijfels of die 21 zetels wel zouden komen".

De coalitie van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV had slechts een meerderheid van 76 zetels. "We hadden dus alle CDA-Kamerleden nodig en konden het ons niet permitteren om te maken te hebben met drie dissidenten", aldus Wilders.

Verhagen liet echter weten dit een 'onmogelijke eis' te vinden. "Ik betreur dit zeer", aldus Wilders tijdens de persconferentie.

Mark Rutte van de VVD had nog wel voldoende vertrouwen in voldoende stabiliteit, zo liet hij vrijdag weten. Volgens de VVD-leider had "rechts Nederland zijn vingers af kunnen likken bij het regeerakkoord dat klaar lag". Hij is dan ook erg teleurgesteld dat de onderhandelingen zijn gestapt. De VVD'er zag niet aankomen dat Wilders het bijltje er bij neer ging gooien.

03-09-2010, 20:19


Dat zal pijn doen voor mr. Verhagen

03-09-2010, 20:25
hahaha lekker voor hun

03-09-2010, 20:26
Wat een verlies..

03-09-2010, 20:36


Jullie mogen wel juichen hoor!


03-09-2010, 20:52

Citaat door herreb:
Jullie mogen wel juichen hoor!


hebben we al gedaan. een ander topic liep al! uren voordat jij postte

03-09-2010, 20:56
Ik had het chiquer gevonden als het CDA er zelf de stekker uitgetrokken had. Zeg ik als CDA-stemmer bij de laatste verkiezingen.

03-09-2010, 20:59
Lees ook de reacties onder het Televaag, dit is een leuke:

ik als pvv stemmer vindt dit heerlijk, en het is uigekomen, een verdeeld nederland, een onbestuurbaar nederland. waar de oude elite geen raad mme weten. nog 4 jaar en de jeugd mag stemmen, die zijn zo pro wilders, dat het internationaal een schok wordt. ze hebben 30 jaar geen beleid kunnen voeren, op de veiligheid, dus de komende 4 jaar ook niet, en dat is en wordt de overwinning voor wilders,
arie, zoetermeer | 19:26 | 03.09.10

03-09-2010, 21:00

Citaat door Bokitoo_:
hebben we al gedaan. een ander topic liep al! uren voordat jij postte


Ik was nog geen 100 meter van huis en ik loop meteen weer achter

Fijn dat ze nu zonder Wilders verder kunnen.

Ik heb kunst gekeken, ik zag Rachid de gekke Marokkaan nog, erg leuk.

03-09-2010, 21:03

Citaat door herreb:
Ik was nog geen 100 meter van huis en ik loop meteen weer achter

Fijn dat ze nu zonder Wilders verder kunnen.

Ik heb kunst gekeken, ik zag Rachid de gekke Marokkaan nog, erg leuk.

doe hem de groeten ik mag die vent wel.

03-09-2010, 21:05

Citaat door herreb:
Lees ook de reacties onder het Televaag, dit is een leuke:

ik als pvv stemmer vindt dit heerlijk, en het is uigekomen, een verdeeld nederland, een onbestuurbaar nederland. waar de oude elite geen raad mme weten. nog 4 jaar en de jeugd mag stemmen, die zijn zo pro wilders, dat het internationaal een schok wordt. ze hebben 30 jaar geen beleid kunnen voeren, op de veiligheid, dus de komende 4 jaar ook niet, en dat is en wordt de overwinning voor wilders,
arie, zoetermeer | 19:26 | 03.09.10

hahahhaha zo een iemand moet je eigenlijk terug sturen naar de jaren 30!
damm hoe dom kan je zijn?

03-09-2010, 21:05
Zouden er nou eens mensen hun ogen open gaan doen en zien dat deze man totale onderwerping aan zijn idee eist en anders gaat dreinen dat mensen niet loyaal genoeg zijn?

03-09-2010, 21:06



Citaat door herreb:
Jullie mogen wel juichen hoor!


mag de vlag uit ?

03-09-2010, 21:09
Geen verantwoordelijkheid in Almere, Geen verantwoordelijkheid in Utrecht en geen verantwoordelijkheid in Den-haag.










Misschien iets om over na te denken?!

03-09-2010, 21:09

Citaat door Anne33:
Zouden er nou eens mensen hun ogen open gaan doen en zien dat deze man totale onderwerping aan zijn idee eist en anders gaat dreinen dat mensen niet loyaal genoeg zijn?



De geschiedenis herhaalt zich keer op keer, maar altijd net iets anders dan je denkt.

Mensen zijn blind, dom en ondankbaar.

En lieden als Hitler/Wilders weten daar goed op in te spelen.

Pagina's : [1] 2 3