Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand mij helpen?



03-09-2010, 17:45
Ik wil morgen inscha'Allah de snickertaart maken, maar ik heb een paar vragen. Welke biscuit moet ik gebruiken? De room, bedoeld men daarmee slagroom? En vanillie = vanillie suiker toch?

Baraka Allaah oefeekie voor de moeite.






Citaat:
erste laag:
2 pakjes biscuit kruimelen en zo;n 100 gram boter toevoegen. Ik zelf heb boter gevoegd naar schatting. Daarna doe je het in een plaat naar keuze. Ikzelf heb een ronde diepe gebruikt waarvan de diameter 25 centimer is en de diepte 5. Daar gooi je de bak met biscuit kruimeltjes in en drukt het plat met je handpalm en daarna met een lepel goed de kantjes in drukken, zodat wanneer je erin gaat snijden niet alles gaat kruimelen. Deze doe je dan in de vriezer. Ik ben meteen daarna begonnen met de tweede laag.

tweede laag.
Ik heb hier echt geimproviseerd. Wist namelijk niet precies en hoeveel erin moest, dus heb ik maar een gok genomen. zelf heb ik het volgende erin gedaan:
- bakje room (deze heb ik bij de Albert Heyn gehaald, deze liggen bij de danoontjes)
- 8 stuks la vache que ri (of hoe je het ook schrijft)
- 2 zakjes slagroomversteviger
- 2 zakjes slagroompoeder
- 1 poeder zak van perzik smaak
- 2 zakjes vanille
- en een glas melk
Ik heb eerst de bakje room, lavache que ri en de melk erin gedaan, dit heb ik met de mixer geklopt en daarna ging de rest erachter aan. Goed mixen en dan gieten in de plaat bovenop de biscuit. Deze dan terug in de vriezer doen.

Hiertussen heb ik een uur gewacht, daarna ben ik de derde laag gaan voorbereiden.

Derde laag:
grote pan met water boven het vuur doen. vervolgens een klein pannetje erin doen, en daarin twee lepels boter in doen. Vervolgens doe je de snickers erbij in. Ikzelf heb 10 stuks erin gedaan, ben er gek op Daarna doe je een halve glas melk erbij in en roert het geheel goed door elkaar.
Tenslotte giet je de chocola in de plaat en doet m terug in de vriezer.

Ruim 2 uur later kun je m eruit halen. Hoelanger je het in de vriezer laat hoe beter. Hij houdt zich dan beter vast wanneer je gaat snijden