Bekijk volle/desktop versie : Vis/kip knor bouillon blokjes!



01-09-2010, 23:48
Lieve dames,


Ik geniet van al jullie recepten en mooie foto's, ga vooral door!

Alleen las ik laatst een recept van visloempias waaraan een visbouillon blokje is toegevoegt, en nu maak ik wel vaker visloempiatjes maar dan zonder dat.
Ik ging dus naar de winkel en las aan de achterkant van een knor visbouillon verpakking, dat daar witte wijn extract in zat...

Overigens geldt het ook voor bij de knor kipbouillon blokjes, daar zit kippenvlees in.

Algemene informatie over Kippenbouillonblokjes

Kippenbouillonblokjes bestaan uit gedroogde en geconcentreerde ingrediënten die tot een kleine kubus zijn samengeperst. Je kunt er, door kokend water toe te voegen, op een eenvoudige manier en bouillon mee maken. Bouillon bestaat dan ook hoofdzakelijk uit water. Het kippenbouillonblokje is een extract. Een kippenbouillonblokje bevat over het algemeen zout, smaakversterkers, glucosestroop, plantaardig vet, gistextract, gedroogde groenten (ui, peterselie), een klein percentage kippenvlees, aroma’s, suiker, kleurstoffen en specerijen. Een kippenbouillon wordt bereid door de groenten, kippenvlees en kruiden langere tijd te laten trekken in kokend water. Geur en smaakstoffen worden door het kokende water opgenomen.
Het kippenbouillonblokje geeft direct smaak aan het kokende water.


Ik zie dat vele het gebruikten, dus ik dacht ik plaats het even.


Ga vooral door met jullie overheerlijke kook kunsten


02-09-2010, 02:36


Er bestaan ook hallal knorr blokjes, bij de islamitische slager verkrijgbaar. Ik neem aan dat de dames deze gebruiken en niet die uit de supermarkt.

02-09-2010, 11:07
klopt haal het ook vd marokkaanse slager als die uit marokko op zijn

02-09-2010, 12:04
ik koop ze bij de marokkaanse slager en die heb je in marokko ook. mij moeder slaat altijd een partij in.

02-09-2010, 13:15


dan moet je k
nor gebruiken inpl van boulion. want in knor zit niets gebruik het altijd bij ce vis

02-09-2010, 13:16
plaats gelijk het recept van de vis loempia als je wilt

02-09-2010, 13:52

Citaat:
MAGGI Bouillonblokjes bevatten geen dierlijke ingrediënten en zijn daarom dus geschikt voor vegetariërs. De MAGGI Tuinkruiden Bouillonblokjes en de MAGGI Groente Bouillonblokjes zijn ook geschikt voor vegetariërs.

http://www.maggi.nl/Contact/FAQ.aspx#6
http://www.holland-at-home.nl/maggi-bouillon-blokjes-tabl-p-583.html

Dit zijn die kleine blokjes voor 0,2 liter per stuk. Ze zijn erg goed en je kunt er ook een kop bouillon mee maken.