Bekijk volle/desktop versie : onderscheid maken tussen je kinderen?



Pagina's : [1] 2 3 4

01-09-2010, 18:45
beste dames,

Bij wie wordt er thuis ook onderscheid gemaakt tussen de kinderen en is er 1 de echte favoriet?
Hoe gaan jullie daar mee om, ik vind het persoonlijk steeds moeilijker al helemaal omdat bij ons de kleinkinderen de dupe worden

01-09-2010, 18:51


Dat kan echt niet, dat is zo zielig voor de kids

01-09-2010, 18:56
Hoe bedoel je? grootouders die kinderen anders behandelen of ouders?

Ik vraag me wel af als ik naar me dochter kijk, kunnen we evenveel van een ander kindje als van haar? We zullen het straks mee gaan maken inshAllah.

01-09-2010, 18:58
ik heb het over onze ouders de 1e generatie en door de onderscheid die ze maken waardoor onze kinderen de dupe worden.

01-09-2010, 19:01


Ik zie het gelukkig bij mijn ouders niet, elk kind is ze even dierbaar van mijn beide broers en mijn kind hamdoelillah. Maar inderdaad als ze anders behandeld worden merken kinderen dat zeker op en voelen ze zich achtergesteld!

Maak jij het mee met je kids?

01-09-2010, 19:01
Uuhh mijn dochter is het lieverdje van mijn ouders. Het was hun 1ste kleinkind en ze trok ook heel veel naar hun toe en nog steeds. Mijn zoontje daarintegen (22 maanden) die neemt afstand van hun. Die trekt ook niet naar ze toe, waardoor me ouders soms onbewust mijn dochter meer aandacht geven.

Ze willen mijn zoontje ook niet dwingen om bij hun op schoot te zitten of hem dwingend op tillen..Ze zeggen ook altijd als we hem laten komt hij vanzelf wel een x naar ons toe..

01-09-2010, 19:18
Het is wel zielig, voor kinderen die achter gesteld worden.

01-09-2010, 19:24

Citaat door SensatieZoeker:
Uuhh mijn dochter is het lieverdje van mijn ouders. Het was hun 1ste kleinkind en ze trok ook heel veel naar hun toe en nog steeds. Mijn zoontje daarintegen (22 maanden) die neemt afstand van hun. Die trekt ook niet naar ze toe, waardoor me ouders soms onbewust mijn dochter meer aandacht geven.

Ze willen mijn zoontje ook niet dwingen om bij hun op schoot te zitten of hem dwingend op tillen..Ze zeggen ook altijd als we hem laten komt hij vanzelf wel een x naar ons toe..


Ja dat is anders.

Wat ts bedoelt dat als opa/oma iets kopen voor het ene kleinkind en het andere niet. de een straffen en de ander niet voor hetzelfde. Op vakantie gaan en voor de een wel iets leuks meenemen en de ander niet.

01-09-2010, 19:29
ja ik zie het bij mijn man. Zijn moeder heeft duidelijk haar oudsde zoon liever dan derest van haar kinderen. Ik vind dat persoonlijk onzin. Maarja... ze doet maar.

01-09-2010, 19:36
mijn situatie is als volgt.

Mijn zus is altijd de lieveling geweest, niet erg.
Mijn zus en ik zijn tegelijk zwanger, ik was eerder 2 maanden eerder uitgerekend. Mijn moeder wou graag oppassen op beide, is goed. Na zes maanden ging ze klagen dat het teveel is en zwaar {begrijp ik}. Me zus en ik zouden dus onze kinderen naar opvang sturen. Tegen mij zegt mijn moeder dat opvang goed is en goed voor zijn ontwikkeling etc.. via mijn andere zus hoor ik dat mijn oudere zus haar kind niet naar opvang brengt omdat mijn ouders het zonde vinden van het geld en dat zij er toch zijn etc.. Het was wel effe slikken voor mij en mijn man, we besloten toch dat een moeder haar kind het beste kan opvoeden dus ben ik gestopt met werken sinds januari. Ik begin nu een opleiding en moet stage lopen en heb me moeder gevraagd of zij 2 dagen wil oppassen, zij zegt dat ze moe is en het zwaar vind en de energie er niet meer voor heeft en dit terwijl ze gewoon nog steeds op de zoontje van mijn zus past 4 dagen en de 2e komt eraan in oktober en daar gaat ze ook voor oppassen.

Ik begrijp het niet meer en het is oneerlijk .

Ik heb mijn leven omgegooid om zelf mijn kind op te voeden en nu voor mijn opleiding voor 2 jaar wil ze ook niet.

01-09-2010, 19:40

Citaat door lifeshort:
mijn situatie is als volgt.

Mijn zus is altijd de lieveling geweest, niet erg.
Mijn zus en ik zijn tegelijk zwanger, ik was eerder 2 maanden eerder uitgerekend. Mijn moeder wou graag oppassen op beide, is goed. Na zes maanden ging ze klagen dat het teveel is en zwaar {begrijp ik}. Me zus en ik zouden dus onze kinderen naar opvang sturen. Tegen mij zegt mijn moeder dat opvang goed is en goed voor zijn ontwikkeling etc.. via mijn andere zus hoor ik dat mijn oudere zus haar kind niet naar opvang brengt omdat mijn ouders het zonde vinden van het geld en dat zij er toch zijn etc.. Het was wel effe slikken voor mij en mijn man, we besloten toch dat een moeder haar kind het beste kan opvoeden dus ben ik gestopt met werken sinds januari. Ik begin nu een opleiding en moet stage lopen en heb me moeder gevraagd of zij 2 dagen wil oppassen, zij zegt dat ze moe is en het zwaar vind en de energie er niet meer voor heeft en dit terwijl ze gewoon nog steeds op de zoontje van mijn zus past 4 dagen en de 2e komt eraan in oktober en daar gaat ze ook voor oppassen.

Ik begrijp het niet meer en het is oneerlijk .

Ik heb mijn leven omgegooid om zelf mijn kind op te voeden en nu voor mijn opleiding voor 2 jaar wil ze ook niet.


Meid als jij je er goed bij voelt gewoon naar de kinderopvang brengen. Je kind is daar dan toch beter af dan bij grootouders die je zo behandelen(want reken er maar op dat ze dan ook anders behandeld worden als je er niet bij bent.).

01-09-2010, 19:44
Ik heb eens een gesprek gehad met een kennis van mijn schoonfamilie. Zij had het over grootmoeders die meer van de kinderen van hun dochters houden dan de kinderen van hun zonen? Mijn vraag was, waarom? Een kleinkind is een kleinkind. Volgens haar worden kleinkinderen van hun zonen echt gezien als kinderen van hun schoondochters. Daarom zijn ze ook minder geliefd. Ik kon het echt niet geloven, maar met de jaren ben ik daar bewust naar gaan kijken en inderdaad. Vele moeders halen kinderen van dochters van scholen en passen op als dochterlief ziek is of werk, terwijl die van hun zonen gepasseerd worden.

Het zal wel zo zijn,omdat de band tussen zoon en moeder niet zo hecht is als dochter en moeder. Misschien daarom dat selectieve omgang. Kijk ,alleen maar hoe schoonmoeders zich uitsloven als schoonzoons op bezoek komen.

01-09-2010, 19:47



Citaat door Rachsa:
Ik heb eens een gesprek gehad met een kennis van mijn schoonfamilie. Zij had het over grootmoeders die meer van de kinderen van hun dochters houden dan de kinderen van hun zonen? Mijn vraag was, waarom? Een kleinkind is een kleinkind. Volgens haar worden kleinkinderen van hun zonen echt gezien als kinderen van hun schoondochters. Daarom zijn ze ook minder geliefd. Ik kon het echt niet geloven, maar met de jaren ben ik daar bewust naar gaan kijken en inderdaad. Vele moeders halen kinderen van dochters van scholen en passen op als dochterlief ziek is of werk, terwijl die van hun zonen gepasseerd worden.

Het zal wel zo zijn,omdat de band tussen zoon en moeder niet zo hecht is als dochter en moeder. Misschien daarom dat selectieve omgang. Kijk ,alleen maar hoe schoonmoeders zich uitsloven als schoonzoons op bezoek komen.



nog beter zelfs, schoonmoeder kon schoondochter nooit hebben waardoor alles wat SD op de wereld brengt SM niet moet hebben want is een deel van haar.


sick shit

01-09-2010, 19:47
hm.
ik ben mijn moeders favoriet
mijn vaders favoriet is mijn zusje.

01-09-2010, 19:48
ik ben geen voorstander voor kinderopvang en daarnaast mijn zoontje is erg aanhankelijk zodra ik uit zijn zicht ben dan gilt hij de hele buurt bij elkaar en stopt niet met huilen totdat hij mij ziet, het wordt een hele gedoe. Ik dacht bij hun omdat hij ze nu wel kent. Ik dacht dat ze wel zou willen aangezien ze niet meer hoefde op te passen nadat ik gestopt was met werken en nu voor maar 2 daagjes.

Pagina's : [1] 2 3 4