Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij het verschil vertellen tussen deze rif stammen??



01-09-2010, 17:51
Afgelopen vakantie zat ik in araoui waar ik woon, maar ik ben een metalsi, maar het valt me gewoon op dat er veel mensen van Ait bouayahyie wonen, maar die spreken precies dezelfde taal als ik en eerlijk ik zie er geen verschil tussen ibdarsen en ait bouyahyie, maar ik wil er meer over weten.

Er is mij verteld dat het noordelijke deel van ait bouyahyie door spanje werd geregeerd en het zuidelijke deel door de fransen. Zuidelijke deel trekt zich vooral naar taourirt en geurcif waar ze verarabiseerd zijn en het noordelijke deel trekt zich sterk naar nador en araoui en hassi berkane wat op de rifkaart staat aagegeven als een rif provincie..

Wie heeft er meer info en waar blijven deze mensen??

01-09-2010, 18:03


Beni Bouyahie ook wel Tiztoutine genoemd, verblijven vaak in Nador, en in Belgie kom je ze vaak tegen... Het is een kleine stam dat niet heel bekend staat.. Ze zeggen dat het gelijk staat aan de Ait Touzine stam

Ik ken mensen die uit Beni Bouyahie afkomstig zijn, het is een kleine stam dat bij de nieuwe generatie niet bekend in de oren is...

01-09-2010, 18:07
Waar mn zich druk om maakt!

01-09-2010, 18:09

Citaat door Touzine__:
Beni Bouyahie ook wel Tiztoutine genoemd, verblijven vaak in Nador, en in Belgie kom je ze vaak tegen... Het is een kleine stam dat niet heel bekend staat.. Ze zeggen dat het gelijk staat aan de Ait Touzine stam

Ik ken mensen die uit Beni Bouyahie afkomstig zijn, het is een kleine stam dat bij de nieuwe generatie niet bekend in de oren is...

Ja ik heb ook vernomen dat je vaker in belgie verblijven, maar ze zullen toch ongetwijfeld ook in nederland verblijven. Misschien zijn het lieverdjes die voor geen problemen zorgen hahaha..Tiztoutine en araoui zijn van ait bouyahyie en die 2 steden zitten op ait bouyahyie land en dus zal hun grondoppervlakte behoorlijk groot zijn toch!!

Ik ken het wel, maar ik hoor er bijna niets over, maar ik ben echt benieuwd naar deze stam...Ewa shab ait bouyahyie leven ze op m.nl nigh koeschie yemooth??

01-09-2010, 18:10



Citaat door samiros88:
Waar mn zich druk om maakt!

Waar of van wie heb jij op dit topic vernomen, dat iemand zich hierom druk maakt??

Algemene kennis en hoe meer ik weet des te beter ik de volgende mensen te woord kan staan

01-09-2010, 18:30
Ik kom uit Tiztoutine (Ait Buyahyi) en ik wilde altijd weten over de geschiedenis van Ait Buyahyi omdat Tiztoutine een merkwaardige berg heeft. Bijv. Een berg lijkt op een vulkaanberg. Ander heeft berg is heel groot en je ziet een huis erop en heeft een hele grote gat erin. Dus ik vraag er af hoe een huis daar helemaal op de top van de grote berg is gebouwd en hoe de gat vandaan is gekomen. En bepaalde stammen die best ver uit elkaar wonen spreken de dialect hetzelfde.

01-09-2010, 19:02

Citaat door Vrijgezellig:
Ja ik heb ook vernomen dat je vaker in belgie verblijven, maar ze zullen toch ongetwijfeld ook in nederland verblijven. Misschien zijn het lieverdjes die voor geen problemen zorgen hahaha..Tiztoutine en araoui zijn van ait bouyahyie en die 2 steden zitten op ait bouyahyie land en dus zal hun grondoppervlakte behoorlijk groot zijn toch!!

Ik ken het wel, maar ik hoor er bijna niets over, maar ik ben echt benieuwd naar deze stam...Ewa shab ait bouyahyie leven ze op m.nl nigh koeschie yemooth??


In Nederland zijn ze meer in Roosendaal en Almere.. Maar het kunnen ook andere steden zijn Ze zijn zeker groot, dat heb ik dus doorgekregen van mijn ouders, ik vroeg er laatst om en ze wisten mij alles te vertellen...

Ik denk heus wel dat ze ook hier op m.nl hangen joh, anders kun je gerust een topic openen met wie er uit Beni Bouyahie afkomstig is