Bekijk volle/desktop versie : Studie Vraag over uitschrijven hbo.



31-08-2010, 17:24

Citaat door Realistisme:
Uitschrijving en studiefinanciering
Als student moet je altijd zelf de uitschrijving aan de Informatie Beheer Groep melden en je studiefinanciering stopzetten. Voor voltijdsstudenten heeft een uitschrijving altijd gevolgen voor de studiefinanciering en OV-kaart.

Wat voor gevolgen als ik me wil uitschrijven bij deze hogeschool en mezelf wil inschrijven op een andere hbo school..
.

31-08-2010, 17:37


Het heeft te maken wanneer je uitschrijft. Wanneer je dit doet voor Oktober dan heeft het geen gevolgen. En wanneer je jouw nieuwe inschrijving doorgeeft dan zou het wel goed kunnen komen. Dit heb ik altijd begrepen, maar het beste is toch even langs te gaan.

31-08-2010, 17:42
Wat als je stopt met je opleiding (2e jaar hbo) en je je voor oktober uitschrijft.
Moet je dan alles terug betalen?

31-08-2010, 17:50
Ik heb hetzelfde probleem ben in me 2e jaar gestopt en doe nu een andere hbo opl

31-08-2010, 17:50


Inschrijven voor andere hbo moet voor 1 sep

31-08-2010, 18:41
Wat als je gewoon stopt met de opleiding (hbo) ?
En je gaat geen andere opleiding meer doen, gewoon stoppen!
Moet je dan alles terug betalen aan ib-groep?
Weet jij dat misschien?

31-08-2010, 23:45

Citaat door Realistisme:
als je 1e jaars bent en voor 31 december doet dan niet heb ik begrepen, zoek maar op inschrijven uitschrijven hbo, want dan is namelijk je studie(basisbeurs plus OV) nog een gift.. voor 2e jaars is het heel anders

kijk:

Uitschrijven in het eerste studiejaar
In het eerste jaar van inschrijving voor de propedeuse van een opleiding, kun je schriftelijk vragen om uitschrijving als student. Als je vóór 1 februari in het eerste jaar van jouw studiebeurs je studiefinanciering stopzet, hoef je de basisbeurs + OV-kaart van de ingeschreven maanden niet terug te betalen. De aanvullende beurs is in het eerste jaar altijd een gift.

http://www.hogeschool-rotterdam.nl/eCache/DEF/1/35/139.html



Dank je wel voor de info..
Maarrr is het dan zo dat je het eerste jaar niet hoeft terug te betalen aangezien dat een gift is?
En dus gewoon het tweede jaar terug moet betalen..?!

31-08-2010, 23:51

Citaat door Realistisme:
Nee, kijk, 1e jaar is geen gift, lees goed of bel die school



Oké, toch bedankt

01-09-2010, 00:51
toen ik op het hbo zat ben nu naar de anders instelling toe, ik had toen begrepen dat wanneer je, je voor feb had uitgeschreven dan veranderd de lening in een gift maar het enige dat je hoeft te doen denk ik is je gwn uitschrijven op het hbo als je na feb heb uitgeschreven en voor feb al geen colleges volgende zou je mss naar je begeleider toe kunnen gaan met een goede reden en dan dat hij je mss een bewijs zou kunnen geven dat je al een tijdje geen colleges volgden dat kun je dan naar ib groep sturen ... als je naar een andere hbo instelling gaat kun je een wijzegingsformulier halen bij ib groep of via internet en dan invullen heb ik ook gedaan ..