Bekijk volle/desktop versie : Formatie in zwaar weer

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6

herreb
31-08-2010, 20:37

Citaat door garf23:
junkfood

Ooit was het een luxe!

De beste van NL koop je bij Holtkamp in Amsterdam:
http://www.winkelstories.com/Holtkamp03.html

storyteller
31-08-2010, 20:37

Citaat door herreb:
DEN HAAG - UPDATE 18:40 De CDA-fractie is nog altijd bijeen in spoedzitting. De formatie kwam vanmiddag in zwaar weer toen bleek dat medeonderhandelaar Ab Klink niet verder wil gaan met de besprekingen met de PVV. Hij wil echter niet uit de fractie stappen, zoals eerder werd gesuggereerd.

De coalitiebesprekingen tussen VVD, PVV en CDA dreigen nu op de klippen te lopen. Dit ondanks dat fractievoorzitter Maxime Verhagen wel wil doorgaan.
Rond het CDA heerst de hele dag al een zeer gespannen sfeer. Om half vijf vanmiddag begon een extra fractievergadering voor de christendemocraten. Eerder op de dag sprak het CDA-fractiebestuur ook al urenlang achter gesloten deuren. Waarnemend partijvoorzitter Bleker was eveneens van de partij. De formatiebesprekingen zijn tot morgen opgeschort.
Schinkelshoek
Naar verluidt zijn de spanningen de afgelopen dagen opgelopen door zeer stroeve onderhandelingen tussen met name CDA en PVV. Ook blijft het onrustig in de partij van de christendemocraten. Vanochtend maakte CDA’er Schinkelshoek bekend niet meer terug te willen keren in de Kamer. Het oud-fractielid, dat op een onverkiesbare plek stond maar bij regeringsdeelname alsnog terug zou kunnen keren in de Tweede Kamer als fractiegenoten doorschuiven naar het kabinet, kan zich niet vinden in een kabinet met gedoogsteun van de PVV.
„Ik ben, zoals in de fractie kenbaar gemaakt, ongelukkig met de besprekingen over een coalitie die ik heilloos acht voor zowel het land als de partij”, schrijft Schinkelshoek in een afscheidsbrief. Fractievoorzitter Verhagen zei de stap van de CDA’er zeer te betreuren. Op de vraag of er meer fractiegenoten volgen, zei Verhagen: „Ik verwacht op dat punt niets.”
In de wandelgangen doet de laatste uren het gerucht de ronde dat meer CDA-Kamerleden eigenlijk weinig heil meer zien in een coalitie met VVD en PVV. In die twee partijen worden de ontwikkelingen in het CDA met argusogen gevolgd. Bronnen bevestigen dat de formatie momenteel langs de afgrond scheert. Maar er is ook vertrouwen dat Verhagen zijn fractie weet te overtuigen om door te gaan.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7520261/__Formatie_in_zwaar_weer__.html

hoe lang moet er nog tegen verhagen aangeschopt worden voordat het hem duidelijk word dat men niet zit te wachten op de pvv?

Mathijs
31-08-2010, 20:55

Citaat door storyteller:
hoe lang moet er nog tegen verhagen aangeschopt worden voordat het hem duidelijk word dat men niet zit te wachten op de pvv?

verhage zal zelf nooit die beslissing nemen, die beslissing moet voor hem genomen worden.

herreb
31-08-2010, 20:57

Citaat door storyteller:

Echt he!

Onze geschiedkundige volkskrant-nicht met het rare stemmetje had wel een sterk verhaal vandaag over het CDA:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/6503/Stort_het_CDA_zich_in_het_verderf%3F

"Zelfs vroedvrouw Lubbers wendt zich inmiddels vol walging af van het komende kabinet Rancune-I..."

herreb
31-08-2010, 20:57

UPDATE: er was te weinig mosterd bij de kroketten geleverd!

Mathijs
31-08-2010, 21:05

Citaat door herreb:
UPDATE: er was te weinig mosterd bij de kroketten geleverd!

zou me niets verbazen..... dat verhage wint van het fatsoen.

herreb
31-08-2010, 21:16

Citaat door Mathijs:
zou me niets verbazen..... dat verhage wint van het fatsoen.

Mij ook helemaal niet...

Mathijs
31-08-2010, 21:19

Citaat door herreb:
Mij ook helemaal niet...

ik gooi er ook maar een kroketje in...... en zet verhage, toch wel de grootste verantwoordelijke voor al deze ellende (red. uruzgan debacle) maar ff ut mien heuft

Mathijs
31-08-2010, 21:42
mmm kroketje was niet meer als een warme hap tussen een klef broodje.....

Klink houdt ze rug recht....en neemt de beslissing voor verhage.

TatTwamAsi
31-08-2010, 22:17

Citaat door Mathijs:
mmm kroketje was niet meer als een warme hap tussen een klef broodje.....

Klink houdt ze rug recht....en neemt de beslissing voor verhage.

Mooi zo. Kappen met die hap!

Want laat ik eens laten horen dat 1 PVV'er het ook helemaal NIET ziet zitten met het CDA. Stekker eruit en rap.
Lubbers is die minister-president die in zijn regeerperioden de WAO-gerechtigden heeft laten oplopen van 10.000 naar 1 miljoen. De meesten daarvan zitten nog steeds te profiteren.
Het gore lef om überhaupt nog kritiek te hebben is misdadig.

herreb
31-08-2010, 22:20
Nu op Nova, Ferry Mingelen noemt het al de kroketten-crisis!

Pleeborstel
01-09-2010, 00:45
Verbaast me niks dat dit allemaal gebeurt.

Mocht er toch een regering komen met gedoogsteun van de PVV, dan zal die vermoedelijk niet lang aan het roer blijven.

Denk dat we binnen afzienbare tijd wel weer naar de stembus kunnen.

ScheleKrelis09
01-09-2010, 00:55

Citaat door Pleeborstel:

Mocht er toch een regering komen met gedoogsteun van de PVV, dan zal die vermoedelijk niet lang aan het roer blijven.

da is nou percies
wa de politieke
nie wi
het jei
de peilinge gezien?
da de pvv
bei niewe verkiezenge
dan de dubele steme kreig?
of ga je weer
die peilinge
negere
en dan lope huile
en je afvrage
hoe de pvv de
verkiezinge
kon wine
van de cda?

aplat
01-09-2010, 00:56

Citaat door Pleeborstel:

Het verloopt precies zoals de meerderheid van weldenkend Nederland al lang had gedacht.

herreb
01-09-2010, 00:58
Hebben ze nu alleen kroketten gehad?

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6