Bekijk volle/desktop versie : vraagje aan de leden die nog bij hun Ouders wonen..



Pagina's : [1] 2

30-08-2010, 01:32
Salama3aleiykom,

Ik vroeg me af; Hoe oud was jij toen je thuis een beetje geld begon te geven van bijv. je studiefinanciering of je bijbaantje..

30-08-2010, 01:47


Ik geef geen geld

30-08-2010, 02:22
Ik heb altijd al boodschappen gehaald, kleren voor mijn broertjes en zusje. Kleding voor mijn moeder. Huishoud spullen etc.

30-08-2010, 13:24

Citaat door Experience:
Ik heb altijd al boodschappen gehaald, kleren voor mijn broertjes en zusje. Kleding voor mijn moeder. Huishoud spullen etc.


Ja me to.
Alleen geef ik daarnaast rond de 50 euro p.m. aan me moeder, en aan me vader iets meer.

Vanaf mijn 18e.

30-08-2010, 14:47


Ik heb ook altijd al gegeven.Help mee in het huishouden , boodschappen etc..betaal aantal vaste lasten van mn vader.Dit niet omdat ik het moet, maar omdat ik het kwijt kan en mn ouders helpen is al die moeite waard. Dat is nog niets vergeleken met wat ze voor je hebben gedaan en doen.

Dus als je t kwijt kan, waarom niet?

30-08-2010, 14:56

Citaat door SonnaTillifoen:
Ik heb ook altijd al gegeven.Help mee in het huishouden , boodschappen etc..betaal aantal vaste lasten van mn vader.Dit niet omdat ik het moet, maar omdat ik het kwijt kan en mn ouders helpen is al die moeite waard. Dat is nog niets vergeleken met wat ze voor je hebben gedaan en doen.

Dus als je t kwijt kan, waarom niet?



Juist, vind ik mooi gezegd

30-08-2010, 15:58
Oke, mooie reacties
Ik ben zelf 19, heb hiervoor nooit echt maandelijks mee geholpen,
heel af en toe kleine boodschapjes en soms 50 euro aan me moeder gegeven.

Maar ben nu dus wel van plan om een bedrag maandelijks te geven, omdat ik het heus kwijt kan naast mijn duure aankoopjes..

30-08-2010, 16:49
Vanaf me 18de en daarnaast nog spulletjes voor thuis of af en toe nieuwe kleren voor me ouders.

31-08-2010, 16:37

Citaat door selma19:
Juist, vind ik mooi gezegd


Danke

01-09-2010, 10:40
Ik niet al zou ik willen me vader wilt dat absoluut niet.

01-09-2010, 12:49

Citaat door GIRLNEXTDO0R:
Salama3aleiykom,

Ik vroeg me af; Hoe oud was jij toen je thuis een beetje geld begon te geven van bijv. je studiefinanciering of je bijbaantje..


16 jr.. en toen begon ik ook al mijn eigen dingen zelf te betalen.

01-09-2010, 20:40
Gelijk bij mijn eerste baantje gaf ik geld. Ik was toen 15 jaar. Toen ik ouder werd gaf ik 200 euro aan me moeder en deed ook vaak de boodschappen.

Daarnaast kocht ik spulletjes voor thuis en kleding voor me moeder enzo.

01-09-2010, 22:04


Ik werk nu en help mijn ouders inderdaad, omdat ik dat zelf wil.

02-09-2010, 10:03

Citaat door GIRLNEXTDO0R:
Salama3aleiykom,

Ik vroeg me af; Hoe oud was jij toen je thuis een beetje geld begon te geven van bijv. je studiefinanciering of je bijbaantje..

Heb je ook al gezeik thuis over geld, toen ik achttien was moest ik dokken, maar nu me ouders zien dat ik zelf al die zooi niet red om te betalen geef ik heeel soms wat van die fooi

02-09-2010, 14:47
Bij mij wisselt het nogal. In de tijden dat ik het red dan help ik mijn ouders wel. Ik heb wel eens spullen gehaald voor het huis of mijn ouders geld gegeven. Ik doe niet omdat het moet, want mijn ouders zeuren totaal niet over een bijdrage. Zij hebben ons daar altijd in vrij gelaten. En weten hoe moeilijk het is om een studie met een eventuele bijbaan te combineren. Maar dat neemt niets af van mijn schuldgevoel. Ik wil ze graag maandelijks steunen met een bijdrage. Maar om dat te compenseren vraag ik als ik iedere keer de deur uitga of zij nog iets nodig hebben. Boodschappen doen doe ik altijd.

Moge Allah onze ouders belonen voor hun moeite. Amien.

Pagina's : [1] 2