Bekijk volle/desktop versie : Niet over gevoelens praten.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-08-2010, 12:44
Ik ben na gister een beetje teleurgesteld en zit er nogal mee.. Ik heb 'm gister gevraagd of hij verliefd is op me, gewoon omdat hij dat nooit heeft gezegd. Hij zegt altijd dat hij gek is op me en dat soort dingen, maar hij heeft nooit laten weten dat hij verliefd is of dat hij van me houdt. Ik heb ooit eens tegen hem gezegd helemaal in het begin van onze relatie dat ik van hem hou, slechts om zijn reactie te zien en zijn reactie was toen Dat is een groot woord mohiem ik vond toen dat hij gelijk had want we hadden nog niet zo lang wat, sindsdien heb ik dus nooit meer wat gezegd. Maar nu is mijn gevoel voor hem zoveel sterker geworden dat wanneer ik aan hem denk ik steeds automatisch in mijn hoofd zeg pfff ik hou van hem. Jullie kennen het wel, als je verliefd bent.

Anyway, toen ik 'm gister dus vroeg of hij verliefd is op me antwoordde hij met 'Nee, natuurlijk niet' zo'n overdreven reactie dat hij daarmee wilt zeggen dat ik een gekke vraag stel en dat hij wel is. En toen kreeg het verhaal ineens een andere wending, hij begon te praten over Ik hou van je dat hij vond dat je dat niet hoeft te zeggen aangezien je dat van elkaar voelt. We kregen een beetje een discussie daarover want ik vind dat je dat wel moet zeggen als je dat voelt. Later vroeg ik 'm of hij wel eens tegen zijn moeder zegt dat hij van haar houdt en daar antwoordde hij nee op. Ze laten elkaar thuis nooit weten dat ze van elkaar houden, terwijl het bij mij thuis juist heel anders is. Bij elke knuffel die ik mijn moeder en vader geef laten zij mij weten dat ze van mij houden en ik ook.
Vervolgens vroeg ik 'm dus of hij later dan ook nooit tegen zijn kinderen zou zeggen dat hij van ze houdt en daar antwoordde hij ook nee op.

Ik weet niet, maar dat heeft me echt geraakt.. Ik wil dat mijn kinderen een liefdevolle vader hebben die ze laat weten dat hij van ze houdt. Ik vind het gewoon belangrijk dat dat gezegd wordt, ook al is het gevoel er.

Pfffff, ik zit er echt mee. Ik zit er nu aan te denken om wel gewoon te zeggen dat ik van 'm hou. Ik ga al bijna een jaar met 'm en wil dat ik dat kan zeggen tegen 'm. Misschien went hij eraan en zal hij inzien dat het wel gezegd mag worden.

Jullie denken vast, meid wat zeur je nou, maar ik zit er echt mee. Dus tips en advies zijn welkom.

Ps: kinderachtige reacties mag je zoals altijd bij je houden.

28-08-2010, 12:45


Je moet je even in hem inleven. Als het bij hem thuis de regel was dat er niet over gevoelens gepraat wordt, dan zal hij dat maar moeilijk afleren. Houden van kun je sowieso zien in z'n woorden en daden. Is dat niet genoeg?

28-08-2010, 12:47

Citaat door Irresistible:
Je moet je even in hem inleven. Als het bij hem thuis de regel was dat er niet over gevoelens gepraat wordt, dan zal hij dat maar moeilijk afleren. Houden van kun je sowieso zien in z'n woorden en daden. Is dat niet genoeg?

Ik begrijp ook wel dat het raar is voor hem als het nooit tegen 'm is gezegd en dat hij 't nooit heeft gezegd, maar ik vind dat je dat mag zeggen. Het is toch zonde om het niet te zeggen als het wel zo is?

En ik weet dat het gevoel er is, maar ik wil ook bevestiging 'om maar te zeggen'.

28-08-2010, 12:49
Ik heb van mijn vader ook nog nooit ''Ik hou van je'' uit zijn mond gehoord. Mis ik dat? No way, iedereen ziet gewoon de liefde die hij voor me heeft, omdat ik zijn kleine meid bent.

Sommige kunnen daarover praten en sommige weer niet. Het is maar net hoe je dat hebt aangeleerd in de jongere jaren.
Mijn moeder daarentegen zegt wel ik hou van je, en ik zeg dat terug. Geen probleem..

28-08-2010, 12:50



Citaat door Qaleysa:
Ik begrijp ook wel dat het raar is voor hem als het nooit tegen 'm is gezegd en dat hij 't nooit heeft gezegd, maar ik vind dat je dat mag zeggen. Het is toch zonde om het niet te zeggen als het wel zo is?

En ik weet dat het gevoel er is, maar ik wil ook bevestiging 'om maar te zeggen'.



Jij vindt dat je het mag zeggen, hij vindt weer iets anders. Zulke jongens zijn echt moeilijk! Bevestiging krijg je als hij je hand komt vragen.

28-08-2010, 12:51

Citaat door MaMiTa_GeK:
Ik heb van mijn vader ook nog nooit ''Ik hou van je'' uit zijn mond gehoord. Mis ik dat? No way, iedereen ziet gewoon de liefde die hij voor me heeft, omdat ik zijn kleine meid bent.

Sommige kunnen daarover praten en sommige weer niet. Het is maar net hoe je dat hebt aangeleerd in de tijd dat je dingen hebt aangeleerd.
Mijn moeder daarentegen zegt wel ik hou van je, en ik zeg dat terug. Geen probleem..

Maar dat is het juist, mij is het altijd verteld en ik wil hetzelfde voor mijn kinderen want het is gewoon een fijn gevoel. De liefde is er maar de woorden maken het mooier, fijner.

Ik ben het niet gewend. Ik dacht dat hij 't zou zeggen wanneer het zo ver was, maar nu blijkt dus dat hij 't nooit wilt zeggen. Daar ben ik van geschrokken...

28-08-2010, 12:51
geef em zo een iloveyou sleutelhanger of teddybeer

28-08-2010, 12:51

Citaat door Irresistible:
Jij vindt dat je het mag zeggen, hij vindt weer iets anders. Zulke jongens zijn echt moeilijk! Bevestiging krijg je als hij je hand komt vragen.

Nee, zelfs dan niet. Hij is niet van plan die woorden ooit in zijn mond te nemen, omdat hij dat niet belangrijk vind. Al ben ik zijn vrouw.

28-08-2010, 12:52

Citaat door Kosmonaut:
geef em zo een iloveyou sleutelhanger of teddybeer

HAHA! Ik ga gewoon een horloge voor 'm kopen en daar heel groot op graveren Ik hou van je lieverd

28-08-2010, 12:54
Je hoeft als vader niet perse ik hou van je tezeggen tegen de kinderen.. Verdr begrijp ik hem ook wel. Ik had daar ook moeite mee om het te zeggen. Ik had zoiets van dat merk je toch.. Maar tis wel fijn als het af en toe wordt gezegd.

Damn ik typ verrot. (zit op tel)

28-08-2010, 12:55

Citaat door Qaleysa:
Maar dat is het juist, mij is het altijd verteld en ik wil hetzelfde voor mijn kinderen want het is gewoon een fijn gevoel. De liefde is er maar de woorden maken het mooier, fijner.

Ik ben het niet gewend. Ik dacht dat hij 't zou zeggen wanneer het zo ver was, maar nu blijkt dus dat hij 't nooit wilt zeggen. Daar ben ik van geschrokken...

Ik begrijp dat je er van geschrokken bent, omdat je het anders aangeleerd hebt. Het enige wat ik hierbij wilde duidelijk maken is dat het niet een main issue kan zijn, ieder heeft het anders ervaren. Hij weet niet eens hoe het voelt om kinderen te hebben, laat staan dat hij weet of hij ''ik hou van je'' zegt tegen ze. Jongens zijn daar niet ruimdenkend over zoals ons.

Zodra ze papa worden, worden ze veroverd door de kinderen (ze worden zachter.). Dat heb ik meegemaakt met mijn twee ooms. Misschien vertelt hij het dan wel, of laat hij het op een ander manier zien. Uiteindelijk kan je hem niet dwingen om dat te zeggen behalve als hij dat wilt. Zo'n groot probleem hoort dat uiteindelijk niet te zijn, of wel?

28-08-2010, 13:05
ik kan hem goed begrijpen.. ik ben ook niet de type die 'ik hou van je, vaak uitspreekt.. houden van doe je met je hart en dat voelt de ander aan.. hij zal heus wel in daden aan je laten zien dat ie van je houd..
ik ben juist zo wanneer een jongen te vaak zegt ik hou van je dat ik aan m ga twijfelen of dat hij dat echt doet of dat hij dat alleen maar zovaak zegt om het me aan te praten haha ook gestoord.

moehim wat ik je wil zeggen is houden van doe je met je hart en dat hoor jij aan te voelen als zijn geliefde




28-08-2010, 13:06



Citaat door Memory:
Je hoeft als vader niet perse ik hou van je tezeggen tegen de kinderen.. Verdr begrijp ik hem ook wel. Ik had daar ook moeite mee om het te zeggen. Ik had zoiets van dat merk je toch.. Maar tis wel fijn als het af en toe wordt gezegd.

Damn ik typ verrot. (zit op tel)


Maar je zegt het nu wel?

Ik denk daar echt heel anders over subhannallah. Ik vind dat dat wel gezegd moet worden. Ik vond het echt gek dat hij dat helemaal niet belangrijk vind en blijkbaar zijn er veel meer die het niet zo belangrijk vinden. Wellicht ligt het aan de opvoeding, jammer dat hij daarin zo gesloten is.

Het beste cadeau is een liefkozend woord, dus het is zeker fijn om het af en toe te horen. Ik ben niet iemand die het elke dag wilt horen, absoluut niet! Maar op zijn tijd mag het wel gezegd worden.. het enige wat ik vraag is dat hij het zegt als hij 't voelt. Ook al zou dat maar 1x in het jaar zijn.

28-08-2010, 13:15

Citaat door MaMiTa_GeK:
Ik begrijp dat je er van geschrokken bent, omdat je het anders aangeleerd hebt. Het enige wat ik hierbij wilde duidelijk maken is dat het niet een main issue kan zijn, ieder heeft het anders ervaren. Hij weet niet eens hoe het voelt om kinderen te hebben, laat staan dat hij weet of hij ''ik hou van je'' zegt tegen ze. Jongens zijn daar niet ruimdenkend over zoals ons.

Zodra ze papa worden, worden ze veroverd door de kinderen (ze worden zachter.). Dat heb ik meegemaakt met mijn twee ooms. Misschien vertelt hij het dan wel, of laat hij het op een ander manier zien. Uiteindelijk kan je hem niet dwingen om dat te zeggen behalve als hij dat wilt. Zo'n groot probleem hoort dat uiteindelijk niet te zijn, of wel?

Het is geen groot probleem, omdat ik weet dat dat gevoel er wel is en dat laat hij ook weten als we elkaar spreken/bij elkaar zijn, maar toch.. Ik ben bang dat dat later wel een probleem gaat zijn, wanneer we getrouwd zijn. Veel dingen worden ineens niet meer gezegd omdat je elkaar toch elke dag/nacht ziet. Het klinkt gek, maar ben bang dat ik dan onzeker ga worden.

Maar daar heb je wel gelijk in, hij weet niet hoe het voelt om kinderen te hebben. Ik hoop dat 't veranderd, de tijd zal het leren...

28-08-2010, 13:16

Citaat door sweetgirl112:
ik kan hem goed begrijpen.. ik ben ook niet de type die 'ik hou van je, vaak uitspreekt.. houden van doe je met je hart en dat voelt de ander aan.. hij zal heus wel in daden aan je laten zien dat ie van je houd..
ik ben juist zo wanneer een jongen te vaak zegt ik hou van je dat ik aan m ga twijfelen of dat hij dat echt doet of dat hij dat alleen maar zovaak zegt om het me aan te praten haha ook gestoord.

moehim wat ik je wil zeggen is houden van doe je met je hart en dat hoor jij aan te voelen als zijn geliefde




Haha, wij vrouwen zijn gewoon moeilijk. Zegt hij het nooit is het niet goed, zegt hij het te veel is het ook niet goed.

Dat zijn precies zijn woorden meid..

Pagina's : [1] 2 3 4 5