Bekijk volle/desktop versie : Ouderschapsverlof korting van de belastingdienst??



Pagina's : [1] 2

26-08-2010, 20:24
Heeft iemand dit ooit online aangevraagd via de digitale systeem "verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2010"

Iemand? heb namelijk wat vraagjes erover? Ik krijg te zien dat ik recht heb op 2200 euro maar dit klopt niet want heb maar verlof over 3 maanden (van oktober 2010 tpt december 2010)
Of is dit berekend voor de inkomsten van het hele jaar (dat bedrag dat ik krijg in april)

Wil het niet onderteken en opsturen , ben bang dat het niet klopt

En er staat nergens een optie dat je het maandelijks wlt ontvangen ipv in 1 keer hoe dat te regelen?

26-08-2010, 22:02



Citaat door MissTekesjbila:
Heeft iemand dit ooit online aangevraagd via de digitale systeem "verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2010"

Iemand? heb namelijk wat vraagjes erover? Ik krijg te zien dat ik recht heb op 2200 euro maar dit klopt niet want heb maar verlof over 3 maanden (van oktober 2010 tpt december 2010)
Of is dit berekend voor de inkomsten van het hele jaar (dat bedrag dat ik krijg in april)

Wil het niet onderteken en opsturen , ben bang dat het niet klopt

En er staat nergens een optie dat je het maandelijks wlt ontvangen ipv in 1 keer hoe dat te regelen?



voor 2010 kan de ouderschapsverlofkorting oplopen tot ongeveer 660 euro per maand (bij voltijd ouderschapsverlof), dus het kan best zijn dat je recht hebt op een bedrag rond de 2000 euro

wellicht is het handiger om contact hierover op te nemen met de belastingdienst, of (omdat dit een voorlopige aanslag betreft) wanneer je het geld ontvangt dit geld apart te zetten tot je de definitieve aanslag hebt ontvangen

26-08-2010, 22:39
hai,

je moet de aantal uren dat je aan schouderschapsverlof hebt opgenomen vermenigvuldigen met 3,99 { als ik het nog goed heb} en dat is het bedrag dat je terugkrijgt van de belasting, heb het vorige jaar gedaan. dat is ook het bedrag dat je moet invullen.

26-08-2010, 22:41

Citaat door lifeshort:
hai,

je moet de aantal uren dat je aan schouderschapsverlof hebt opgenomen vermenigvuldigen met 3,99 { als ik het nog goed heb} en dat is het bedrag dat je terugkrijgt van de belasting, heb het vorige jaar gedaan. dat is ook het bedrag dat je moet invullen.


dat is voor 2009 het uurbedrag

het uurbedrag voor 2010 is € 4,07

26-08-2010, 22:51


oh oke thanx voor de update

27-08-2010, 08:26

Citaat door NuFFniet:
voor 2010 kan de ouderschapsverlofkorting oplopen tot ongeveer 660 euro per maand (bij voltijd ouderschapsverlof), dus het kan best zijn dat je recht hebt op een bedrag rond de 2000 euro

wellicht is het handiger om contact hierover op te nemen met de belastingdienst, of (omdat dit een voorlopige aanslag betreft) wanneer je het geld ontvangt dit geld apart te zetten tot je de definitieve aanslag hebt ontvangen

Nou heb gisteren tig keer de BD lopen bellen maar ze konden mij daar geen antwoord op geven dat als ik alles goed heb ingevuld het gwn moet kloppen en klaar.

Maar het klopt niet want ik neem vanaf oktober ouderschapsverlof 1 dag minder werken per week tot december dat is dus voor 2010 ik heb maar recht op 455 euro voor 2010 en hedd maar de helft want mijn werk betaald de andere helft.
Dus ik snap niet hoe ze op 2200 komen, is dat bedrag aan de hand van mijn inkomsten van het hele jaar ofzo (dat bedrag dat je normaal in april krijgt over 2010)

27-08-2010, 08:28

Citaat door lifeshort:
hai,

je moet de aantal uren dat je aan schouderschapsverlof hebt opgenomen vermenigvuldigen met 3,99 { als ik het nog goed heb} en dat is het bedrag dat je terugkrijgt van de belasting, heb het vorige jaar gedaan. dat is ook het bedrag dat je moet invullen.

Waar moet je dit invullen meid?? Welke systeem had je gebruikt, want BD zegt dus dat ik het programma voorlopige aanslag 2010 moet gebruiken
Daar staan allerlei vragen als heb je voor 100 procent een eigen woning blabla
En als ik mijn inkomsten en die van mijn man invul plus het aantal uur en ook hoeveel ik achteruit ga op een jaarbasis qua salaris komen ze met een bedrag van 2200 dat ik ga ontvangen

Er staat dan te ontvangen bij mijn naam 2200 en bij mijn man niets.

27-08-2010, 08:40
Ik heb maar onze belastingadviseur gebeld en heb aankomende vrijdag een afspraak om 14uur want dit is zo niet handig

27-08-2010, 08:48
Het klopt niet meid!! ik had vorig jaar het ghele jaar door 1 dag in de week ouderschapsverlof. Dit was 9 uur per week. Ik kreeg aan het eind van het jaar € 1548 terug van de belasting. En dit is dus voor 12 maanden ouderschapsverlof.

27-08-2010, 09:07

Citaat door 7alawa:
Het klopt niet meid!! ik had vorig jaar het ghele jaar door 1 dag in de week ouderschapsverlof. Dit was 9 uur per week. Ik kreeg aan het eind van het jaar € 1548 terug van de belasting. En dit is dus voor 12 maanden ouderschapsverlof.

Jaah zie je klopt niet
Maar de adviseur vertelde mij dat dat syteem de inkomsten van het hele jaar berekent (zijn werk dus wat hij voor ons doet).
Ik heb recht op sji 450 voor 3 maanden van oktober tot december 2010
Ik ga vrijdag naar de adviseur dan vraag ik ineens alles aan hem.

28-08-2010, 14:38
Hey hey,

Ik was al even aan het googelen geweest. Het is het aantal uur dat je aan verlof hebt opgenomen maal 4,07 euro voor 2010.
Wat ik niet kan vinden is of je het pas achteraf kan aanvragen?? Weet iemand dat?

28-08-2010, 14:57

Citaat door MissTekesjbila:
Heeft iemand dit ooit online aangevraagd via de digitale systeem "verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2010"

Iemand? heb namelijk wat vraagjes erover? Ik krijg te zien dat ik recht heb op 2200 euro maar dit klopt niet want heb maar verlof over 3 maanden (van oktober 2010 tpt december 2010)
Of is dit berekend voor de inkomsten van het hele jaar (dat bedrag dat ik krijg in april)

Wil het niet onderteken en opsturen , ben bang dat het niet klopt

En er staat nergens een optie dat je het maandelijks wlt ontvangen ipv in 1 keer hoe dat te regelen?


Ik kan wel voor je uitrekenen waar je recht op hebt maar dan heb ik wel een aantal gegevens van je nodig. ALs je interesse hebt wil ik je wel helpen via pm, scheelt je de kosten van je adviseur!

En anders achteraf pas laten aanvragen.

28-08-2010, 15:03


Kan het alleen achteraf aangevraagd worden, of kan je het wel vooraf aanvragen??

28-08-2010, 15:06

Citaat door Sanna.111:
Kan het alleen achteraf aangevraagd worden, of kan je het wel vooraf aanvragen??


Het is gewoon je inkomstenbelasting en daarover kan je een voorlopige teruggaaf over aanvragen

28-08-2010, 15:08

Citaat door nadiak:
Het is gewoon je inkomstenbelasting en daarover kan je een voorlopige teruggaaf over aanvragen




Duidelijk!! Top dank je wel!!

Pagina's : [1] 2