Bekijk volle/desktop versie : opoe



Pagina's : [1] 2

26-08-2010, 15:48
Als jullie opoe op bezoek hebben (dus maandelijkse periode) tijdens de Ramadan, eten jullie dan gewoon mee met je kinderen of gewoon slokje water en met je man samen eten als het maghreb is??

ik eet gewoon met mn kinderen mee tot stomme verbazing van mijn schoonmoeder. Toen mijn 7 jarige vroeg waarom ik nu wel mee mocht eten heb ik haar ook uitgelegd dat vrouwen als ze buikpijn hebben in de ramadan ze gewoon mogen eten van Allah swt (betere uitleg had ik niet)

Mn schoonmoeder zegt eet je gewoon met je kinderen mee moet je niet doen



dus vandaar mijn vraag aan jullie, zie boven

26-08-2010, 15:49


hahahah noem jij dat opoe hihi. Maarruh ik niette weten geen kinderen hebben.

26-08-2010, 15:58
ik heb ook een zoontje van 7 en die zei ook mama waarom eet je. Heb ook verteld dat vrouwen als ze last hebben van buikpijn dat ze mogen eten maar later moeten inhalen.
ach wat een onzin dat je kinderen het niet mogen weten.
is ongesteld zijn haram ofzo?
er gebeuren wel ergere dingen op de wereld.

26-08-2010, 16:02

Citaat door RomaysaRayyan:
ik heb ook een zoontje van 7 en die zei ook mama waarom eet je. Heb ook verteld dat vrouwen als ze last hebben van buikpijn dat ze mogen eten maar later moeten inhalen.
ach wat een onzin dat je kinderen het niet mogen weten.
is ongesteld zijn haram ofzo?
er gebeuren wel ergere dingen op de wereld.


Hhaha wollahilaa

26-08-2010, 16:02



Citaat door RomaysaRayyan:
ik heb ook een zoontje van 7 en die zei ook mama waarom eet je. Heb ook verteld dat vrouwen als ze last hebben van buikpijn dat ze mogen eten maar later moeten inhalen.
ach wat een onzin dat je kinderen het niet mogen weten.
is ongesteld zijn haram ofzo?
er gebeuren wel ergere dingen op de wereld.


Wallahila. Ik kan me zo irriteren aan mensen die een taboe leggen op menstruatie. Vrouwen die zich verstoppen om te eten of met s7or toch opstaan omdat ze zich schamen voor hun ongesteldheid. Kom op zeg. Allah heeft ons dat recht gegeven en dan eet ik ook gewoon. Schijt aan iedereen!

26-08-2010, 16:06

Citaat door marilynmonroe:
Wallahila. Ik kan me zo irriteren aan mensen die een taboe leggen op menstruatie. Vrouwen die zich verstoppen om te eten of met s7or toch opstaan omdat ze zich schamen voor hun ongesteldheid. Kom op zeg. Allah heeft ons dat recht gegeven en dan eet ik ook gewoon. Schijt aan iedereen!


ik lees het steeds vaker hier en hoor het ook te vaak om me heen dat gestiekeme gedoe in het donker in een hoekje eten. doen alsof je hebt gevast en aan tafel gaan zitten. terwijl als de mannen willen paffen daarna na maghreb doen ze dat!! (vindt ik erger hoor dan ongesteld zijn)
menstrueren is heeeeeel normaaaal hoor meiden!!
voor diegene die het nog niet wisten
wat denken die mensen nou eigenlijk zo van ooh je mag het niet weten want er komt bloed uit haar vagina??
ja sorry dat ik het zo zeg, ben een beetje moe vandaag.

26-08-2010, 16:10
ik heb geen kinderen maar eet thuis heel de dag door(als ik trek heb)...
als ik straks het moet inhalen gaat niemand met mij rekening houden hoor...

Ja tenzij me vader in de buurt is ja dan eet ik niet natuurlijk...`s avonds eet ik wel mee met mijn man anders ik het zo ongezellig voor hem.....

Maar dames die openlijk buiten eten,..DAT vind ik echt niet kunnen...

26-08-2010, 16:10
hahaha well said RomaysaRayyan!


misschien is ze bang dat mn dochter het gaat doorvertellen midden in de kamer als iedereen bij elkaar is ofzo. Dus dat ze allemaal weten dat ik ongesteld ben.

Yeh theorie??!!


Maar wel is het zo dat ik niet voor mn man's neus ga eten hoor, vind ik zielig voor 'm

26-08-2010, 16:12
[QUOTE=zamilaa;86918990]ik heb geen kinderen maar eet thuis heel de dag door(als ik trek heb)...
als ik straks het moet inhalen gaat niemand met mij rekening houden hoor...

Ja tenzij me vader in de buurt is ja dan eet ik niet natuurlijk...`s avonds eet ik wel mee met mijn man anders ik het zo ongezellig voor hem.....

Maar dames die openlijk buiten eten,..DAT vind ik echt niet kunnen...[/QUOTE]

Waarom schaam je je voor je vader dan? En waarom vind je het niet kunnen dat meiden buiten eten? Gaan ze naar de hel dan?!

26-08-2010, 16:13
Ik eet niet op mn werk, drink wel een bakkie koffie want die pakt niemand van me af maar dat hebben minder snel in de gaten dan dat ik ga lunchen.
Moet je weer de reden vertellen, ze zien bij wijze van spreken de tampon al tussen je benen zitten, nee dank je wel

Maar drink wel water tussendoor

26-08-2010, 16:14

Citaat door Selly:
hahaha well said RomaysaRayyan!


misschien is ze bang dat mn dochter het gaat doorvertellen midden in de kamer als iedereen bij elkaar is ofzo. Dus dat ze allemaal weten dat ik ongesteld ben.

Yeh theorie??!!


Maar wel is het zo dat ik niet voor mn man's neus ga eten hoor, vind ik zielig voor 'm


Doet hij dat dan ook als jij straks je dagen moet inhalen? Sorry hoor, wat een onzin. Ik zit hier met collega's die hele dag door eten en het doet me totaal niks. Vasten doe je met je hart en dan moet het je niks uitmaken of iemand voor je neus eet of niet..

26-08-2010, 16:17

Citaat door marilynmonroe:
[QUOTE=zamilaa;86918990]ik heb geen kinderen maar eet thuis heel de dag door(als ik trek heb)...
als ik straks het moet inhalen gaat niemand met mij rekening houden hoor...

Ja tenzij me vader in de buurt is ja dan eet ik niet natuurlijk...`s avonds eet ik wel mee met mijn man anders ik het zo ongezellig voor hem.....

Maar dames die openlijk buiten eten,..DAT vind ik echt niet kunnen...[/QUOTE]

Waarom schaam je je voor je vader dan? En waarom vind je het niet kunnen dat meiden buiten eten? Gaan ze naar de hel dan?!



Ja snap ik wel van zamilaa, je vader hoeft niet te weten dat je ongesteld bent.
Bij ons was dat vroeger ook zo, we smokkelden onze maaltijden naar onze slaapkamer en dan daar opeten ipv gewoon in de keuken of huiskamer.
We beden ook altijd gezamenlijk maghreb en ondanks de waarschuwingen van mijn moeder bleef mn verstrooide vader altijd vragen waarom we niet mee gingen bidden en "je komt NU meebidden" hebben we ook vaak gehoord
Pahaaaa we zijn ongesteld zo goed?!!!!! "oh oke ehmm jaa dat kan voorkomen was dan zn antwoord meskien.

26-08-2010, 16:18



Citaat door AEO:
Dames die het ' ow zo normaal ' vinden om voor andere te eten..

Doen jullie dat ook voor je vader?


is menstrueren niet normaal dan?
is toch normaal??
en die vaders weten heus wel dat hun dochters ongesteld worden. als ze hun dochter zien eten dan verlaten ze toch de kamer?
als je mag eten dan mag je eten.
punt uit!

26-08-2010, 16:19

Citaat door marilynmonroe:
Doet hij dat dan ook als jij straks je dagen moet inhalen? Sorry hoor, wat een onzin. Ik zit hier met collega's die hele dag door eten en het doet me totaal niks. Vasten doe je met je hart en dan moet het je niks uitmaken of iemand voor je neus eet of niet..



nou ik vind het wreed om pal voor zn neus te eten hoor, beetje respect en mededogen moet je hebben.

Ik haal die dagen in als het al tussen 16 en 17 u maghreb is dan ontvast ik op mijn werk en dan zie ik mn man pas s avonds weer dus zo'n situatie is niet van toepassing op ons.

26-08-2010, 16:20

Citaat door Selly:
Ik eet niet op mn werk, drink wel een bakkie koffie want die pakt niemand van me af maar dat hebben minder snel in de gaten dan dat ik ga lunchen.
Moet je weer de reden vertellen, ze zien bij wijze van spreken de tampon al tussen je benen zitten, nee dank je wel

Maar drink wel water tussendoor


Hoezo moet je de reden vertellen? Je kunt toch gewoon zeggen dat je vanwege gezondheidsredenen niet mee kunt vasten? Sorry hoor, er zijn zat mensen die moeten eten en die zijn echt niet allemaal ongesteld..

Pagina's : [1] 2