Bekijk volle/desktop versie : Henna met wat mengen?



Pagina's : [1] 2

25-08-2010, 18:43
Ik heb zojuist deze henna gekocht:



(kleur alleen niet in koper maar gewoon rood)

Met wat zal ik het mengen om een mooie rode kleur te krijgen? Op het internet lees ik van alles wat: citroensap, thee, olijfolie? Ik wil graag jullie ervaringen horen: welke mix zorgt ervoor dat je haar een mooiere (donker)rode kleur krijgt?

25-08-2010, 18:48


Als je koffie met henna mengt krijg je bruin\roodachtige kleur en niet felrood.

25-08-2010, 18:48
Zou je dat wel doen? Je zult je haar heel lang niet meer kunnen kleuren he, realiseer dat. Henna zorgt nl voor een soort "filmlaagje" over je haar.

25-08-2010, 18:50
@Ambreen: Ja, ik wil dus absoluut geen bruine kleur. Ik wil het zo hebben:



@Sfinks: dat weet ik ja (alhoewel dat volgens mij niet is met BAQ henna), maar dat heb ik er voor over. Wil deze (of soortgelijke) kleur heel erg graag en ik heb geen zin om mijn haar te verven met chemische haarverf.

25-08-2010, 18:52


Als je henna mengt krijg je net zo'n kleur. Het wordt niet bruin, maar wat donkerder.

25-08-2010, 18:54
Trouwens ik zou als ik jou was pure henna gebruiken. Henna uit pakjes zijn niet goed. Het schijnt dat je daar heel droog haar van krijgt omdat ze er chemische spul ingooien plus je krijgt een oranje-roodachtig haar. Ik gebruik altijd pure henna poeder uit Saudi Arabië. Die is echt goed en puur natuur en niet daar wordt je niet knalrood van.

25-08-2010, 18:56
Ga je dat over je blonde haar doen?
Ik heb ook wel eens gehoord over eierdooiers bij de henna.. Mooie haarkleur op de foto, nu hopen dat het gaat lukken..

25-08-2010, 18:57
Hmmmm, ik heb helaas geen koffie in huis. Maar jij gebruikt toch zelf ook henna Ambreen, maar jouw haar is toch niet die kleur?

En het klopt inderdaad dat dit geen pure henna is maar ik had juist op het internet gelezen dat normale pure henna (geen BAQ henna) je haren niet super kleurt, vooral niet als je donkerbruin haar hebt. En dit pakje werd aangeraden op meerdere fora dus vandaar dat ik hem heb geprobeerd. Er zit overigens alleen sodium picramate in hoor.

Hoe lang moet ik het trouwens in laten?

25-08-2010, 18:59

Citaat door Djuweriah.:
dat ik ook gehoord en waar haal je die van heb je mssg een foto ervan hoe het eruit ziet..?


Ik heb ze niet hier in Nederland gekocht...maar kreeg het cadeau van iemand die naar hadj ging.

Zo ziet het eruit:

25-08-2010, 19:02

Citaat door Imane_Arab:
Hmmmm, ik heb helaas geen koffie in huis. Maar jij gebruikt toch zelf ook henna Ambreen, maar jouw haar is toch niet die kleur?

En het klopt inderdaad dat dit geen pure henna is maar ik had juist op het internet gelezen dat normale pure henna (geen BAQ henna) je haren niet super kleurt, vooral niet als je donkerbruin haar hebt. En dit pakje werd aangeraden op meerdere fora dus vandaar dat ik hem heb geprobeerd. Er zit overigens alleen sodium picramate in hoor.

Hoe lang moet ik het trouwens in laten?


Ik kleur mijn haar altijd met henna en het word bij mij nooit super rood. Meer mahonie kleurig. Ik heb ook donkerbruin haar. Het verschilt misschien ook per haar. De ene wordt lichter dan de ander. Ik weet wel dat je van die pakjes henna super rood haar krijgt. Mijn moeder en tantes gebruikte het ook en die kregen echt lichtrood haar. Ik zou zeggen, probeer het. Misschien lukt het bij jou wel.

Als je het niet heel licht wilt, dan is 3 a 5 uur voldoende.

25-08-2010, 19:08

Citaat door Ambreen:
Ik kleur mijn haar altijd met henna en het word bij mij nooit super rood. Meer mahonie kleurig. Ik heb ook donkerbruin haar. Het verschilt misschien ook per haar. De ene wordt lichter dan de ander. Ik weet wel dat je van die pakjes henna super rood haar krijgt. Mijn moeder en tantes gebruikte het ook en die kregen echt lichtrood haar. Ik zou zeggen, probeer het. Misschien lukt het bij jou wel.

Als je het niet heel licht wilt, dan is 3 a 5 uur voldoende.


Mahonie is ook een hele mooie kleur.

Ho ho, ik hoef geen felrode of lichtrode lokken! Ik wil het echt hebben zoals op die foto..

Ik probeer het gewoon met deze (als iemand nog een goede tip heeft om ermee te mengen: graag) en mocht dit niet het gewenste resultaat bieden, dan probeer ik wel "normale" henna.

25-08-2010, 19:14

Citaat door Imane_Arab:
Mahonie is ook een hele mooie kleur.

Ho ho, ik hoef geen felrode of lichtrode lokken! Ik wil het echt hebben zoals op die foto..

Ik probeer het gewoon met deze (als iemand nog een goede tip heeft om ermee te mengen: graag) en mocht dit niet het gewenste resultaat bieden, dan probeer ik wel "normale" henna.


Pas er wel mee op hoor. Want hennakleur krijg je niet gauw weg. Je blijft maanden de kleur behouden. Straks loop je een tijdje met oranje haar.

25-08-2010, 19:16


Waar heb je het gekocht?

25-08-2010, 19:16
Imane, ik heb deze henna ook gebruikt een keer. Geeft echt een mooi resultaat. Alleen ik douche iedere ochtend en automatisch wordt mijn haar dan nat natuurlijk. Gevolg hiervan was dat ik al m'n witte blousen weg kon doen en haddoeken, alles wat in aanraking komt met je haar. Het geeft enorm af.

Dus koop zwarte handdoeken voor je haar en föhn eerst je haar helemaal droog voor je je aankleed of op je kussen gaat liggen

Oja handdoekdroog haar in een knotje werkt dus niet hè, dat had ik namelijk de eerste dag en alsnog waren mijn witte boorden verpest!

Kus

25-08-2010, 19:18
@Ambreen: :hih: ik schat die kans nihil maar ik hoop het niet.

@Juf: in de Tuinen is ie te koop voor een vijfje maar heb 'm zelf bij een Marokkaans winkeltje gekocht voor 4 euro. In België is ie 2 euro.

Pagina's : [1] 2