Bekijk volle/desktop versie : spoed vraagje over koffiebroodjes



25-08-2010, 15:11
Wanneer moet ik abrikozenjam bestrijken over de broodjes? gelijk wanneer ik ze uit de oven haal? dus warm of wachten dat het afkoelt?

Want vorige keer waren mijn broodjes een beetje droog ik had een beetje gewacht met abrikozenjam bestrijken, ik denk zelf dat ik het moet doen wanneer ik gelijk uit de oven haal zodat de jam intrekt en zacht wordt?

Of dames heb ik het mis, graag advies van kookprofessionals

25-08-2010, 15:14


Ik heb ze 2 keer gemaakt en doe eerst de abrikozenjam even opwarmen en daarna gelijk overheen smeren, als ze nog warm zijn.

25-08-2010, 15:19

Citaat door farah20:
Ik heb ze 2 keer gemaakt en doe eerst de abrikozenjam even opwarmen en daarna gelijk overheen smeren, als ze nog warm zijn.



dan ga ik dan ook doen? trekken de broodjes die jam in? worden ze lekker zacht bij jou? of droog van binnen?

25-08-2010, 15:19
als je broodjes nog warm zijn dan even de jam warm maken en erover heen smeren...

hmmmm.. je hebt me weeeer op een idee gebracht.

25-08-2010, 15:20



Citaat door farida22:
dan ga ik dan ook doen? trekken de broodjes die jam in? worden ze lekker zacht bij jou? of droog van binnen?


De eerste keer dat ik ze had gemaakt waren ze echt goed en zacht de 2e keer niet,
maar weet niet of het komt door de jam.

25-08-2010, 15:21
ik ben bezig met maken voor vanavond.

Ik heb deze keer meer boter gedaan ip.v. 50 gr heb ik 75 gram ofzo (omdat me man het beetje droog vond vorige keer. En ik heb minder melk gebruikt 250 ml zodat ik minder meel hoeft te gebruiken en dan 1 pakje bbr is dan smaakvoller (anders is het te weinig voor veel deeg), en veel rozijntjes en iets meer citroenrasp omdat ik het niet proefde

26-08-2010, 02:49
En ja hoor dames deze keer was het echt veeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder mijn man vond het ook lekker, ik heb dus gedaan wat ik boven heb geschreven, ik snijd ze niet meer dan 2 cm. en gelijk bestrijken met warme jam wanneer ik ze uit de oven haal. Dus warme broodjes niet laten afkoelen. het was smaakvoller deze keer en ik heb ze ook niet lang in de oven gehouden wanneer de onderkant dr bruin werd gelijk uitgehaald bovenkant is nog licht maar wanneer je jam op smeer ziet het er donker uit.