Bekijk volle/desktop versie : Iftar voor de buis (Buis = TV voor wie dat nog niet weet)



Pagina's : [1] 2 3 4

24-08-2010, 19:54
De TV staat bij ons altijd aan wanneer wij iftar eten. Twee jaar geleden was het nog een ritueel om de serie Friends bij de iftar te kijken haha. Nu kijken wij naar de opnames van SpinCity. Het was misschien beter geweest als je naar de tarawieh kijkt in plaats van een westerse serie, maar ik heb begrepen dat je niet mag eten terwijl Allah of de profeet aan het woord is.

Naar welke tv aflevering kijken jullie bij de iftar?

24-08-2010, 19:56


Nee, de tv is bij ons altijd uit tijdens iftar, vind dat zo ongezellig. Na de iftar, wanneer we beginnen met de koekjes/gebak en thee, zitten we wel gezellig voor de buis.

24-08-2010, 19:58
'Allah of de profeet aan het woord' ..

24-08-2010, 19:58

Citaat door Imane_Arab:
Nee, de tv is bij ons altijd uit tijdens iftar, vind dat zo ongezellig. Na de iftar, wanneer we beginnen met de koekjes/gebak en thee, zitten we wel gezellig voor de buis.


Bij ons hetzelfde, in de keuken eten en daarna een kopje koffie drinken met een koekje/gebakje voor de tv.

24-08-2010, 20:01


Wij ook pas wanneer we thee hebben gezet, dan gaat de tv aan, onder etenstijd (harira) nooit

24-08-2010, 20:01
Bij ons is het altijd veelste druk om dan de tv aan te doen je hoort de tv toch niet

24-08-2010, 20:01
Bij ons staat de TV uit als we beginnen met eten..
nadat we hebben afgeruimd hebben afgewassen/Bidden dan gaat de tv weer aan is nu zo een ritme geworden soubhna allah

24-08-2010, 20:03

Citaat door Silky:
'Allah of de profeet aan het woord' ..


als de koran gereciteerd wordt dan is Allah toch aan het woord? En zo ook wanneer een hadith genoemd wordt, dan zijn dat de woorden van de profeet.

24-08-2010, 20:07
bij ons staat ie ook altijjjjdddddd aan.
er staat echt van alleeeesss aan, nu in de ramdan altijd iqra.
En normaal ook gewoon iqra maar soms ook rtl ofso.
Maar nooit tmf of mtv, dat gaat mij zelfs tever.

We hebben een x geprobeert te eten zonder tv, maar kon toen niet normaal eten.
En mijn man is geen prater, dusja.

24-08-2010, 20:15
Wij hebben ene open keuken en ons eet tafel staat tussen de keuken en de woonkamer, en de tv staat altijd aan. Gewoon als achtergrond geluid, we zijn druk bezig om alles naar binnen te werken

24-08-2010, 20:27

Citaat door 00mimoent00:
bij ons staat ie ook altijjjjdddddd aan.
er staat echt van alleeeesss aan, nu in de ramdan altijd iqra.
En normaal ook gewoon iqra maar soms ook rtl ofso.
Maar nooit tmf of mtv, dat gaat mij zelfs tever.

We hebben een x geprobeert te eten zonder tv, maar kon toen niet normaal eten.
En mijn man is geen prater, dusja.


hahahaha dat is erg ongemakkelijk als je alleen het gesmak en zo hoort. zonder achtergrondsgeluid zoals Fessiya dat zegt wilt het gewoon niet gaan haha.

24-08-2010, 20:33
tijdens de soep staat de tv aan met tarawieh op de achtergrond.
Vind het echt sfeervol zo.

24-08-2010, 20:38


1 van de 3 zenders

NGC
Disc cha
ANi pla

of schotel , i9ra , 2m (ik kijk daar zelf nooit naar)

24-08-2010, 20:39

Citaat door Miss_Tashel7it:
hahahaha dat is erg ongemakkelijk als je alleen het gesmak en zo hoort. zonder achtergrondsgeluid zoals Fessiya dat zegt wilt het gewoon niet gaan haha.

Ja ongemakkelijk i shet niet meer, want schaam me inmiddels nergens meer voor bij mij man.
Mar het is gewoon zo raar en zo andrs.

Maar af en toe als ik op bezoek ga bij iemand, en er zijn meerdere mensen, dan soms is het echt stil. Dan denk ik altijd: pffff kijk hoeveel mensen er zijn en niemand die praat.

Maar hmdl praat sgnmoeder dan altijd wel, en valt het wel mee.

Bij mijn famillie is het nooit gebeurt dat het stil is aan tafel.
Kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.

24-08-2010, 21:28
Altijd taraweeh aan in de ramadan.

Pagina's : [1] 2 3 4