Bekijk volle/desktop versie : Iemand die het antwoord weet?



24-08-2010, 18:44
Assalaam aleikoeum dames,

Mijn zoon is 17 jaar en begint binnenkort met zijn vervolgopleiding.

We zijn geschrokken van de hoogte v/d prijzen van de boeken die aangeschaft moeten worden en de ander dingen die erbij aangeschaft moeten worden.

Kunnen we ergens de kosten declareren of een deel ervan of ben ik te optimistisch???

24-08-2010, 18:48


Je kunt tweedehand boeken aanschaffen! Scheelt je soms wel de helft van de prijs

24-08-2010, 18:50
tegemoetkomingsstudiekosten . probeer ibg!

24-08-2010, 18:51

Citaat door amahoela:
Je kunt tweedehand boeken aanschaffen! Scheelt je soms wel de helft van de prijs

Waar kan dat?

24-08-2010, 18:52


Tegemoetkoming studiekosten 18+
Met ingang van het kwartaal na de 18e verjaardag van een leerling kan hij of zij een tegemoetkoming in de studiekosten krijgen. Deze bestaat uit een basistoelage en eventueel een tegemoetkoming in de directe studiekosten. De basistoelage is niet afhankelijk van het inkomen van de ouders. De tegemoetkoming in het lesgeld en de overige studiekosten is inkomensafhankelijk. Aanvraagformulieren zijn door u zelf te bestellen via tel 050 - 5 99 77 55 of via internet http://www.ib-groep.nl.

24-08-2010, 18:52
je kan dat voor een gedeelte terug krijgen van de belastingdienst..

maar ik weet niet of er voorwaarden aan verbonden zijn..

dat hij 18 moet zijn ofzo...

bel anders naar de belastingdienst.

24-08-2010, 18:52

Citaat door lallakouzina:
Waar kan dat?




van slegte .. boekenhandel

24-08-2010, 18:54
http://www.deslegte.com/

24-08-2010, 19:16

Citaat door lallakouzina:
Assalaam aleikoeum dames,

Mijn zoon is 17 jaar en begint binnenkort met zijn vervolgopleiding.

We zijn geschrokken van de hoogte v/d prijzen van de boeken die aangeschaft moeten worden en de ander dingen die erbij aangeschaft moeten worden.

Kunnen we ergens de kosten declareren of een deel ervan of ben ik te optimistisch???

Of tweedehands boeken bij bol.com, heb ik ook gedaan en scheelde echt veel geld! Terwijl ze er echt goed uitzagen.

24-08-2010, 19:36

Citaat door ouasimagirl:
Of tweedehands boeken bij bol.com, heb ik ook gedaan en scheelde echt veel geld! Terwijl ze er echt goed uitzagen.


Ik word niet wijzer van die site.Ik typ een boek in krijg ik alle boeken te zien....

24-08-2010, 19:58
Hij kan een bijbaantje gaan nemen

en, idd, 2e hands boeken aanschaffen.

24-08-2010, 20:01
Boeken kopieren!

Meestal heb je niet alle hoofdstukken in een boek nodig, en kan je voor 6 euro al een boek hebben bijv. inbinden en klaar is hmed

24-08-2010, 20:03



Citaat door lallakouzina:
Ik word niet wijzer van die site.Ik typ een boek in krijg ik alle boeken te zien....



gwn bij studiehoekje alle boeken zetten die je nodig hebt

24-08-2010, 20:09

Citaat door laraa__:
Boeken kopieren!

Meestal heb je niet alle hoofdstukken in een boek nodig, en kan je voor 6 euro al een boek hebben bijv. inbinden en klaar is hmed


Inderdaad gewoon kopieren! Maar dan ligt het er wel aan of hij MBO of HBO/WO gaat doen want is het niet zo dat je op het MBO je boeken allemaal aan het begin van je studie toegestuurd krijgt?? Dan heb je geen keuze dan ze te nemen toch of heb ik het mis?

Als hij HBO/WO gaat doen zou ik ook die boeken kopieren of gewoon lenen in de bieb! Ik ben mn hbo hmdl ook boekloos doorgekomen dus dat moet te doen zijn

Verder hebben jullie als ouders volgens mij nog recht op een tegemoetkoming moet je even op de site van DUO kijken.

P.S. Sommige boeken staan ook gewoon op internet..als hij de boekenlijst al heeft kan die van tevoren ff checken?