Bekijk volle/desktop versie : imam hazelhoef en de terreur



15-12-2002, 16:16
kijk wat er met de heer Hazelhoef gebeurd, als een slext van Hersi ali roept dat ze bedreigd wordt(wat achteraf niet zo bleek te zij) wordt ze naar een of ander land gestuurd, maar de dader(s) die dit de heer Hazelhoef aan doen, kunnen al een jaar niet gevonden of aangehouden worden, lees en geef me je menning erover.


de engel deelt dit even mee




Krabbendijke, 14 december 2002
Terwijl mijn zoontje op de Intensive Care in het Kinderziekenhuis te Antwerpen
vecht voor zijn leven om van de longbeademing machine af te komen vonden
onverlaten het nodig om in de nacht van vrijdag 13 december op 14 december in
onze paardenstal in te breken en de poten van een kip te breken en gruwelijk de
nek van een andere kip om te draaien en dezen beiden als een soort ziekelijke
waarschuwing voor ons achter te laten.

Deze twee arme onschuldige mishandelde dieren konden in juli nog ontsnappen toen
onze stal door brandstichting volledig verwoest werd. Bij die brandstichting
werden toen 12 kippen levend verbrand.

Begin dit jaar stierf het lievelingspaard van mijn vrouw aan de gevolgen van een
bloeding veroorzaakt door mishandeling van onbekenden in onze stal

En vorig jaar rond Sinterklaas/ Kersttijd werd het konijntje van mijn dochtertje
(9) uit haar hok samen met een aantal andere dieren gestolen.

Dit zijn kwalijke zaken en grijpen zeer diep in het vertrouwen en het
veiligheidsgevoel wat kinderen en volwassenen in het leven nodig hebben. Deze
afschuwelijke vormen van dierenmishandeling en pijn voor mijn vrouw en kinderen
komen bovenop de pijn die zij het afgelopen jaar ervaren hebben over de
demonisering van hun vader, echtgenoot.

Een demonisering die vorig jaar begon kort na mijn overweging tijdens de
herdenkingsdienst van de slachtoffers van 11 september die gehouden werd in de
Domkerk in het bijzijn van het koninklijke huis en het kabinet.

Sindsdien zijn mijn woorden en denkbeelden stelselmatig buiten hun context
geciteerd waardoor de weergave van mijn woorden en bijdragen tot de open
discussie in Nederland in sommige gevallen eerder hebben bijgedragen tot
polarisatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen en minderheden dan dat zij
bijgedragen heeft tot het dichten van kloven, tegenstellingen en het bouwen van
bruggen naar elkaar toe.

Het in diskrediet brengen van mij als persoon door achteraf vals gebleken
aantijgingen over mijn imam status en mijn woordvoerderschap van een deel van de
Islamitische gemeenschap was één van de meest succesvolle pogingen hiertoe. Maar
ook het veelvuldig en nodeloos herhalen van - mijn buiten de context geciteerde
uitspraken en het achterwege laten van belangrijke nuanceringen ten behoeve van
de 'media- soundbyte' en alsook het in twijfel trekken van oprechte intenties in
het aangaan van de dialoog tussen homo's, joden en andersgelovigen heeft de
publieke opinie jegens mij op een zeer negatieve wijze beïnvloed.

Over de motieven van de onbekende dader(s) kan men slechts speculeren en hier
wil ik dus niet aan meedoen maar na de diefstal van het konijn van mijn dochter,
de dodelijke mishandeling van ons paard, de door brandstichting verwoeste
paardenstal, het breken van de poten en het omdraaien van de nek van onze kippen
is dit voor mij een nieuwe waarschuwende symbolische daad die verder gaat dan
alleen maar uit een hand gelopen kwajongensstreek.

Ik snap dan ook niet dat in een dorp als Krabbendijke met slechts 4.000 inwoners
waarvan de helft kinderen zijn en waarvan bijna alle volwassen 's zondags 3x
naar de kerk gaan in één van de vier kerken die ons dorpje rijk is, dat deze
schanddaden onopgemerkt mogelijk zijn.

Ik snap nog steeds niet dat de plaatselijke politie zelfs na één jaar niet in
staat is om in zo een klein dorp als Krabbendijke de dader(s) op te pakken en zo
mijn vrouw, kinderen, dieren en bezittingen passend te beschermen zoals een
overheid, zonder aanzien des persoon, behoort te doen.

Het is niet altijd even makkelijk om het hoofd, rationeel en financieel, boven
water te houden en het hart gelijk mild en gelijk zacht en verheven aanschouwend
de zaken gade te slaan die ons jong gezin het afgelopen jaar getroffen heeft.

Wat ons veel moed geeft en ondersteuning naast onze spiritualiteit en
levensbeschouwing is het besef dat wij in deze niet alleen staan en dat veel
Krabbendijkenaren het samen met ons even afschuwelijk en Krabbendijke onwaardig
vinden dat dit alles in ons dorp en in ons land gebeuren kan.

Ik voel echter geen boosheid of rancune richting de dader(s) daar met boosheid
of rancune men geen zaken oplost of voorkomt. Veeleer vind ik het in het belang
van mijn gezin alsook in het belang van de dader(s) dat men probeert de oorzaken
en beweegreden te achterhalen voor deze daden der terreur.

Daden van terreur waar hogere gevangenisstraffen of hogere boetes geen passend
antwoord voor vormen maar gesprekken, de dialoog en het verschaffen van nieuwe
inzichten in een opvoedingstraject aan deze dader(s) humaner zouden zijn en
herhalingen wellicht beter kunnen worden voorkomen.


Abdullah Haselhoef

15-12-2002, 18:52


oeps hier heb ik geen woorden voor

15-12-2002, 21:09

Citaat:
Origineel gepost door Amira010
Is dit ook op de televisie gekomen
hier hoor je er niks over op tv, maar als het om die ali bitxch gaat dan wel en dagelijks, terwijl het gewoon een leugen was van haar.


de engel kan er erg kwaad om worden

15-12-2002, 21:29
wat een k....media..ik heb die hirschi nu al genoeg gezien........en zoiets daar hoor je niets van

15-12-2002, 21:47


hier hoor je hellemaal niks van in de media. de heer haselhoef was een poletieke partij begonnen, maar door het ongeluk die zijn zoontje kreeg(weet niet hoe, of het per ongeluk was of door iemand) heeft hij besloten om ermee te stoppen, zijn gezien gaat voor naturlijk, zoals hij dat schreef.
het is niet de eerste voorval en men doet er niks aan, die man is zijn ban al kwijt en nu wordt zijn fam. geterroreseerd, waar zijn die mensen die zeggen dat je alles mag zeggen wat je wilt en niemand ke iets kan doen. doet de politie er wat aan?? het is al een jaar aan de gang.
dit info. kreeg ik van de imam zelf, ik krijg om de twee weken(dacht) een nieuws brief van hem, ben natuurlijk niet de enige die dat briefje krijgt, hij stuurt het naar verschielende mensen.

ik lef met U mee ima haselhoef en moge allah Uw zoon genezen en U en Uw fam. beschermen.



de engel wenst de Heer Haselhoef het beste

15-12-2002, 21:57

Citaat:
Origineel gepost door tetouani79
hier hoor je er niks over op tv, maar als het om die ali bitxch gaat dan wel en dagelijks, terwijl het gewoon een leugen was van haar.


de engel kan er erg kwaad om worden
Salaam Tetouani79..ik heb een mailtje gekregen met deze afschuwelijke dingen die de fam. Haselhoef is over komen, zelfs nu zijn zoon misschien vecht voor zijn leven, met Allah's hulp, moeten mensen er misbruik van maken van dieren mensen maar vooral een kinderhart...echt walgelijk!

Ik stel je voor om de redactie te bellen van Rondom Tien, NCRV ze weten wie Haselhoef is..06 - 22593547 hij heet Rob Wiggink...of op de redactie: 035 - 6719449...

Verder kun je een email sturen naar Mixed Media, zij hebben kontakten met journalisten, als we massaal een email sturen naar Sageeta U.D Hoeba...( ze wordt boos maar tegelijkertijd weet ze dat ze dit niet kan negeren...hoop ik..) kan zij er voor zorgen dat er WEL een stukje over dit drama en wanbeleid van de gemeente Krabbedijke in een krant komt...dus, schrijven kan naar S. Hoeba@NUV.nl[/email] of [email]Mixed-Media@NUV.nl.

Zelf schrijf ik ook naar Mixed Media, Rondom 10 zal ik deze hele week bellen..je weet het maar nooit, want ik vind dit echt een trieste zaak, bovendien vind ik dat Haselhoef best wel wat steun in deze dagen van ons (de moslims in het algemeen..) kan gebruiken, vandaar dat ik ook reageerde, blijkbaar vinden jullie ook dat dit niet zomaar weer in de zoveelste doofpot wordt gestopt!

beslama..Sahira...

15-12-2002, 21:59

Citaat:
Origineel gepost door Amira010
nou jammer dat ik geen contacten heb in de televisie wereld
eh...jij gaat toch ook wel effe bellen met Rondom 10?, nu heb je wel een tel.nr...

15-12-2002, 22:03
Heeeee dit mailtje heb ik ook ontvangen over haselhoef. Maar goed, ik heb hier ook geen begrip voor.

PURE DISCRIMINATIE (OF MISSCHIEN WEL RACISME)

groetjes van DA ONE AND ONLY SALIMMAAAAAAAA

15-12-2002, 22:20

Citaat:
Origineel gepost door sahira
Salaam Tetouani79..ik heb een mailtje gekregen met deze afschuwelijke dingen die de fam. Haselhoef is over komen, zelfs nu zijn zoon misschien vecht voor zijn leven, met Allah's hulp, moeten mensen er misbruik van maken van dieren mensen maar vooral een kinderhart...echt walgelijk!

Ik stel je voor om de redactie te bellen van Rondom Tien, NCRV ze weten wie Haselhoef is..06 - 22593547 hij heet Rob Wiggink...of op de redactie: 035 - 6719449...

Verder kun je een email sturen naar Mixed Media, zij hebben kontakten met journalisten, als we massaal een email sturen naar Sageeta U.D Hoeba...( ze wordt boos maar tegelijkertijd weet ze dat ze dit niet kan negeren...hoop ik..) kan zij er voor zorgen dat er WEL een stukje over dit drama en wanbeleid van de gemeente Krabbedijke in een krant komt...dus, schrijven kan naar S. Hoeba@NUV.nl[/email] of [email]Mixed-Media@NUV.nl.

Zelf schrijf ik ook naar Mixed Media, Rondom 10 zal ik deze hele week bellen..je weet het maar nooit, want ik vind dit echt een trieste zaak, bovendien vind ik dat Haselhoef best wel wat steun in deze dagen van ons (de moslims in het algemeen..) kan gebruiken, vandaar dat ik ook reageerde, blijkbaar vinden jullie ook dat dit niet zomaar weer in de zoveelste doofpot wordt gestopt!

beslama..Sahira...
salaam sahira, het is een goed idee wat je nu voorsteld, maar moeten we niet eerst even de heer Haselhoef eerst even vragen en zeggen dat we dit naar de media willen sturen???
ik denk dat hij dit zelf ook in de media kon brengen, mischien wil hij zelf geen heisa maken en journalisten om hem heen. dat kan ik dan bet wel snappen, de man heeft genoeg pers om zich heen gehad de afgelopen tijd.

dus ik zou even wachten met stappen nemen, hij is de gene die het moet doen of goed keuren.
in zijn brieven staat wel dat wij ze mogen openbaren in forums en doorzenden, maar er staat niks over de media.


de engel zal even een mailtje sturen naar de heer haselhoef

15-12-2002, 22:29

Citaat:
Origineel gepost door tetouani79
salaam sahira, het is een goed idee wat je nu voorsteld, maar moeten we niet eerst even de heer Haselhoef eerst even vragen en zeggen dat we dit naar de media willen sturen???
ik denk dat hij dit zelf ook in de media kon brengen, mischien wil hij zelf geen heisa maken en journalisten om hem heen. dat kan ik dan bet wel snappen, de man heeft genoeg pers om zich heen gehad de afgelopen tijd.

dus ik zou even wachten met stappen nemen, hij is de gene die het moet doen of goed keuren.
in zijn brieven staat wel dat wij ze mogen openbaren in forums en doorzenden, maar er staat niks over de media.


de engel zal even een mailtje sturen naar de heer haselhoef
Salaam Bengel... ik vraag niets aan Dhr. Haselhoef, ik geef een reactie op het gebeuren en vraag aan de media waarom ze er geen aandacht besteden of willen besteden. Hij had zeker dit aan de media kunnen doorspelen, de kontakten heeft hij zeker, maar heel eerlijk...zou zijn hoofd er naar staan denk je?

Maar als het jou gerust steld wacht ik ...een paar dagen, is dat een deal?

15-12-2002, 22:38

Citaat:
Origineel gepost door sahira
Salaam Bengel... ik vraag niets aan Dhr. Haselhoef, ik geef een reactie op het gebeuren en vraag aan de media waarom ze er geen aandacht besteden of willen besteden. Hij had zeker dit aan de media kunnen doorspelen, de kontakten heeft hij zeker, maar heel eerlijk...zou zijn hoofd er naar staan denk je?

Maar als het jou gerust steld wacht ik ...een paar dagen, is dat een deal?
ik snap hel goed wat je bedoelt sis. maar waar het mij omgaat is dat het hier wel om de heer Haselhoef zelf gaat wat je onder de aandacht wilt brengen, dat wil ik natuurlijk ook, mrar doe het liever met zijn toestemming. ik heb hem net een mail gestuurd en hoop dat hij snel zal terug schrijven, dan laat ik het je weten ok.




de engel zal even wachten

16-12-2002, 20:38
O, gelukkig. Jullie hebben zelf al bedacht dat meneer Haselhoef misschien wel helemaal niet op media aandacht zit te wachten. Die arme man heeft al wel genoeg te verduren met zijn zieke zoon. Wat ontiegelijk ziek wat hem wordt aangedaan! Ik ben er van overtuigd dat de politie echt wel probeert om de daders te achterhalen, maar soms is dat gewoon verrekte moeilijk! Soms staat de politie ook machteloos.

Over Hirshi Ali wil ik graag zeggen dat de bedreigingen wel degelijk heel erg echt waren. Het (enige) artikel waarin het tegendeel werd beweerd, is inmiddels teruggetrokken. Het was gebaseerd op slechte, niet goed nagetrokken en onvolledige bronnen. Staaltje bijzonder beroerde journalistiek.
Dat ze ietwat vaak in het nieuws is, daar ben ik het weer wel mee eens. Het is overigens wel zo dat het de media is die haar zo vreselijk boeiend vindt. Het is niet zo dat zij voortdurend bij de media loopt te leuren van 'Kijk eens hoe leuk en interessant ik ben!'