Bekijk volle/desktop versie : hoe pijnlijk kan uithuwlijken zijn



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-08-2004, 13:37
salaam oalaikom iedereen.
Dit is de eerste keer dat ik een verhaal schrijf.
Dus laat het me even weten wat jullie er van vinden.
Dit verhaal is in marokko gebeurd daarna speelt het af in nederland.


Het gaat om een meisje van 7 jaar die heeft nog oudere zussen en 2 oudere broers en een broertje.
Dit meisje van 7 heet ahlam.
omdat ze de middelste van het gezin is, was ze dus nooit opvallend en als dat zo is dan is het omdat ze een donker huid had dan haar zussen.
ze was meer een zwarte schaap van de familie.
Niemand die om haar gaf. Het ging altijd om de andere zussen omdat ze mooi waren en licht van huidkleur waren.
Dit meisje had nog 2 vriendinnen waar ze veel mee omging, ze speelde vaak met hun.
Ahlam was gek op egyptische films, als ze van school kwam ging vaker buiten spelen met haar vriendinnetjes en later in de avond keek ze naar films.
Ze mocht eigelijk niet van haar broer buiten spelen, maar ze deed het altijd stiekem. Als haar broer in de buurt was moest ze altijd verstoppen voor hem en haar vriendinnen hielpen haar altijd dan zeiden ze tegen haar broer dat ze d/r niet is, terwijl ze toch buiten is.
Ahlam had een zware kindertijd achter de rug.
Terwijl ze nog oudere zussen had moest ze toch in het huishouden helpen. Haar zussen mochten alles wat ze wouden, ze mochten naar feestjes, mooie kleren aan, vriendjes hebben, maar ahlam mocht niets.
Ze kreeg alleen op feestjes of aan het begin van het schooljaar nieuwe kleren aan.
Haar vader woont in nederland gelukkig anders was het helemaal erger aan toe. Want die zag haar helemaal niet staan. Hij sloeg haar altijd als hij van nederland kwam, ze moest van hem allerlei klusjes doen, schapen hoeden, afwassen, dweilen, water halen van heel ver en als hij weer naar nederland gaf nooit een afscheidskus hij sloeg haar altijd als hij weg ging.
Ahlam kreeg heel veel aandachat van buren. En ze wist niet hoe ze mee moest omgaan omdat ze thuis geen aandacht kreeg.

21-08-2004, 13:50


salaam
waaw wat erg man
doe je snel verder is een goed begin

21-08-2004, 13:54
dank u schat
ik wil graag reacties dan heb ik meer moed om te schrijven

22-08-2004, 14:58
wooow meid schrijf vooral verder is erg wat er is gebeurt
enne hoeveel reacies moet ik plaatsen om je een vervolg te doen typen hihihiihihi in ieder geval ik hoop dat je vlug verder doet
kussies en knuffies van een nieuwe fan
xxxx

22-08-2004, 16:58


ga verder,,het is echt een zielig verhaal go girly

22-08-2004, 17:49
Hi, sorry dat het lang duurde maar had problemen met de computer.
bedank iedereeen voor de lieve reacties.

Ahlam kreeg heel veel aandacht van buren. En ze wist niet hoe ze mee moest omgaan omdat ze thuis geen aandacht kreeg.
De school is begonnen en Ahlam is oud genoeg om naar school te gaan. Ze is inmiddels 7, en dat is de verplichte leeftijd.
Ahlam ziet allemaal nieuwe leerligen in het schoolplein ze is er zenuwachtig, ze kijkt om zich heen of ze iemand kent ze ziet alleen maar nieuwe gezichten. Iedereen heeft een vriendin gevonden of een vriend. Opeens ziet ahlam haar vriendinnen saloua en asma aankomen, giechelend en blij kijken ze naar ahlam. Maar ahlam was erg gespannen. Het is natuurlijk allemaal nieuw voor haar. Omdat ze de taal niet spreekt, want haar moedertaal is berbers en op school spreken ze arabisch.
De bel gaat" iedereen in de rijen, in marokko had je langere rijen. Je moest achter mekaar gaan staan net of je in het leger zat.
Ahlam kijkt nieuwschierig naar de rest van de leerlingen ze ziet dat een paar glimlachend naar toe keken. De directeur vroeg om stilte, want iedereen was druk in gesprek. Eendelijk stilte, hij hete iedereen welkom in het nieuwe schooljaar en begon een speech te houden daarna begonnen de leraren 1 voor 1 zijn leerlingen naar voren te roepen daarna moesten ze mee lopen naar zijn klas.
Ahlam kwam in een nieuwe klas niet bij haar vriendinnen.
Eindlijk in de klas, de leraar riep 1 voor 1 zijn naam daarna antwoorde de leerling met present.
Gelijk daarna begon de les:
De leraar had een som op het bord gezet en wijzde ahlam om dit opte lossen maar ahlam begreep die som niet en begreep die leraar niet.
ineens hoorde ze de leraar schreeuwen tegen haar.
leraar: ben je dom of zo
Ahlam: Ik begrijp het niet
Leraar: wat doen je dan hier, als je het niet begrijpt







Meld dit bericht bij de beheerder | IP: Gelogd

22-08-2004, 18:04
Ga verder meid..

22-08-2004, 18:18
Ik ga nog even verder met het verhaal, ik hoor het nog als je het een leuke verhaal vinden.

ineens hoorde ze de leraar schreeuwen tegen haar.
leraar: ben je dom of zo
Ahlam: Ik begrijp het niet
Leraar: wat doen je dan hier, als je het niet begrijpt
op een gegeven moment begon de leraar haar te slaan, hij sloeg haar tegen haar gezicht met harde klappen.
ahlam begon te huilen en te schreuwen, want hij sloeg keihard.
Ahlam: a.u.b. meneer stop, ik kan ook niets aandoen
Leraar: ik wil hier geen dommen mensen in de klas, hier een klap dit zal wakker schudden.
De leerlingen waren allemaal bang, ineens hoorde ze een jongen fluisterend een antwoord van de som zeggen. Want hij vond het zielig voor ahlam dat ze die klappen kreeg, het is nog een nieuwe dag.
Maar ahlam hoorde ze de jongen niet want ze was inneens misselijk.
Leraar: ga nou je plaats, je bent zo dom als een boerinmeisje
en ahlam ging snikkend naar haar zitplaats toe.
eindelijk is de dag om, ahlam vond die school niets meer aan want de leraar was erg streng en ze begreep hem ook niet. Maar ze moest naar school, want iedereen in de familie zit op school.
Een paar maanden later"
Ahlam leerde de taal heel snel, want ze wou de domme meisje niet zijn.
Op school' de bel gaat: ZZZZZZZZZZZZZZZZ
schreeuwend en lachend naar buiten, iedereen was blij dat het pauze is.
De meiden gingen rennend achter de leraar aan, omdat hij heel veel aandacht gaf aan hun en natuurlijk ging ahlam ook meedoen.
De leraar ging rennen naar de een klaslokaal waar de rest van de leraren waren. Maar de meiden bleven roepen en hangend tegen het raam van de klaslokaal. Op een gegeven moment deed 1 van de docenten de deur open; en riep ahlam om naar hem te gaan.
Ahlam riep lachen naar hem toe, ze weet alleen niet waarom hij riep.
Ahlam kwam binnen en toen zag ze een groep leraren binnen,opeens merkte ze dat ze de enigste meisje daar binnen is.
de ene leraar die de deur voor haar open deed begon tegen haar te praten, hij heette si mostapha.
si mostapha: waarom klopte je tegen het raam
Ahlam: gewoon
si mostapha: wou je zo graag binnen komen
Ahlam: ik weet het niet
si mostapha: kleed je dan even uit
Ahlam: nee en begon ze te huilen
si mostapha keek haar boos aan en zei: trek je kleren uit?
Ahlam keek naar haar leraar en begon te huilen.
een grote stilte zei de leraar tegen si mostapha laat haar gaan, ze zal het nooit meer doen.
Ahlam ging rennen naar de deur en begon hard te huilen in de grote veld, waar alle leerlingen pauze aan het houden was.
Inneens kwamen haar hele klas naar haar toe.
een klas genoot vroeg wat er gebeurde binnen allemaal.
Ahlam had alles verteld tegen haar klasgenooten, haar vrienden asma en saloua had het ook gehoord. En iedereen begon haar te troosten.
Opeens waren al die meisjes bang van die ene si mostapha.
Eindelijk was de school afgelopen de bel ging: zzzzzzzzzzz




i









Meld dit bericht bij de beheerder | IP: Gelogd [/B][/QUOTE]

22-08-2004, 18:26
gaah verder echt raar van die si mostapha!

22-08-2004, 18:32
wooooooooooooooooooow echt een leuke verhaal ik moet eerlijk zijn in het begin dacht ik nix aan joh maar nou ik heb doorgelezen vind ik het hartstikke toff echt zielig voor dat meisje uhhh hoe heet ze nou ff kijken...... Ahlam jah ewa ga snel door want je moet snel een grote vervolg zetten oke


wil je dat alsjeblieft doeeeeehn

22-08-2004, 18:32
Opeens waren al die meisjes bang van die ene si mostapha.
Eindelijk was de school afgelopen de bel ging: zzzzzzzzzzz
Het nieuwe schooljaar ging heel snel voorbij. En ahlam mocht natuurlijk over, ze had goeie punten dus ging ze naar een nieuwe klas met nieuwe leerlingen weer.
Omdat de leraren de beste leerlinge kiezen en snelle geleerden, was bij andere klasgenooten terechtgekomen.
Ahlam kwam te laat op school, de ze wist niet bij welke leraar moest.
En toen ging ze naar directeur toe ze vroeg welke klas of leraar ze terecht kwam. De directeur verwees ze naar een klas waar alleen moeilijke leerende leerlingen zaten. Hoe dan ook ahlam was blij dat ze daar terecht kwam anders moest ze bij die ene si mostapha in de klas komen en dat wou ze helemaal niet na die ene incident. Ze hoopte vuurig niet. Ahlam kwam binnen in de klas en zag bekende gezichten dus was wel blij. En toen begon de leraar namen te noemen, maar haar naam werd niet genoemd. als je naam niet hoorde moest je dat melden, maar ahlam deed dat niet omdat ze wist dat ze naar si mostapha gestuurd werd. De leraar had dat niet gemerkt. Op een gegeven moment zei .

meisjes ik moet even stoppen



i









Meld dit bericht bij de beheerder | IP: Gelogd [/B][/QUOTE] [/B][/QUOTE]

22-08-2004, 18:50
Jammerr..maar ga gauw verder

22-08-2004, 21:22


ik werd onderbroken dus hier een vervolg.

Op een gegeven moment zei de leraar: je naam zie ik hier nergens op lijst staan. Wat is je naam als ik vragen mag?
Ahlam kreeg een brok in haar keel, ik eh, nou ik heet ahlam. Sorry maar je naam zie ik nergens, ben je misschieen in een verkeerde lokaal vroeg de leraar. Ahlam wist het maar zei dat het niet zo is.
Maar de leraar had het ook door en zei ik weet dat je niet naar si mostapha wil maar je moet wel, hij heeft jou gekozen het kan niet anders. Ahlam begon te huilen en zei dat ze niet naar hem wil. ze wil in deze klaslokaal blijven bij die nieuwe leraar ze had gehoord dat ie heel goed las gaf. Maar uiteidelijk werd ze naar de klaslokaal van si mostapha gestuurd met tegezin.
inmiddels bij si mostapha in de klas.
si mostapha: salaam ahlam
ahlam: reageerde niet ze keek hem boos aan
si mostapha: ik ben blij dat je in mijn klas bent
ahlam: dwaalde weg met haar gedachten, ze denkt nog steeds aan die ene keer nu is ze helemaal bang van hem.
ahlam ging helemaal achterin in de klas zitten, om de gezicht van si mostapha niet te zien en hij haar ook niet.
maar si mostapha wees ahlam een plaatsje naast een lief meisje helemaal vooraan tegenover zijn bureau.
ahlam denkt shit, nu moet ik zijn gezicht elke dag zien en helemaal vooraan ja, dat doet hij expres natuurlijk.
ze denkt; wat heb ik weer een pech in mn leven.
De dagen vlogen heel snel en ahlam heeft heel snel vriendinnen gemaakt en inmmidels was ze gewend aan die si mostapha het kon niet anders. Aan haar ouders kon ze dat niet vertellen want zouden haar alleen slaan en haar de schuld geven, dus begon ze haar best te doen.
si mostapha gaf ahlam heel veel aandacht omdat ze haar best op school deed.
Elke jaar slaagde ahlam ze deed zo haar best dat ze 1 van de besten was in de klas.
ahlam kwam op een dag thuis en zag dat bezoek hadden, het waren haar tantes , die kwamen vaak bij hun, omdat ze bij haar opa en oma woonden. Ineens hoorde haar tante praten met haar moeder over trouwen.
tante: ik wil graag ahlam voor mijn adil als ze groot zijn.
moeder: waarom niet inscha allah
moeder begon te lachen, ze zijn nog klein joh, wie weet als ze groot zijn willen ze mekaar niet eens.
tante: ik meen het het is geen grap
moeder: nou inscha allah
ahlam: wie zegt dat ik met hem wil trouwen, ik ga echt niet met hem trouwen jullie zullen zien.
tante: meisje wat is er mis met mijn zoon.
moeder: wie zegt dat hij jou wil.
ahlam: jullie zitten hier mijn toekomst te voorspellen, en als hij mij niet wil beter toch?
moeder: ga weg, ga spelen met je grote mond.
ahlam zat helemaal niet mee, want ze wist diep in haar hart dat ze niet met haar neef zou trouwen.
inmiddels is ahlam 14 jaar, haar vader stuurde een visum voor haar oudere zus hij wou dat zij alleen naar nederland kwam met de andere broers,
moeder: ik wil niet meer dat je nog naar school gaat, omdat je zus naar nederland gaat.
ahlam: wat? wat heb ik daar dan mee temaken?
moeder: einde discussie, ik zeg dat je van school af gaat, dus: je gaat niet meer naar school of je nou wil of niet.
ahlam begon te huilen en te schreeuwen waarom ik? en karima niet( de 2 oudere zus).
ahlam ging naar buiten spelen ze dacht als allah van mij houdt dan zal hij mij helpen inscha allah
inmiddels is ahlam 10 jaar

22-08-2004, 21:29
een typ fout. (inmiddels is ahlam 10 jaar)
Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vinden.
graag wat reacties.

oh, bedankt voor jullie lieve reacties


22-08-2004, 21:55
heej meid!!

je verhaal is egt goed segG.. ga snel weeer verder okeej..
en aangesien je tog on line bent wil je aub een vervolg typen nou.. alvast bedankt..

XxX..xsamirax..XxX

Ps.. een nieuwe fan..

Pagina's : [1] 2 3 4 5