Bekijk volle/desktop versie : OV-studentenkaart eerder gebruiken?



Pagina's : [1] 2

21-08-2004, 11:42
Assalaam ou 3laikom beste mensen,

Ik heb net mijn OV-studentenkaart opgehaald en hij is pas vanaf sepember geldig.

Nu moet ik voor september al regelmatig naar school toe, maar ik ben bang dat wanneer ik er dan mee reis, dat ik gepakt word. Of kan ik er gewoon mee reizen omdat ik als excuus heb dat ik naar school moet?

Wie heeft hem ook al gehaald en reist er al mee?

21-08-2004, 19:53


Wa aleikom salam,

Nee, dat kan niet! Als er staat vanaf september, dan moet je het ook vanaf september gebruiken. Ze kijken als eerst naar de datum. Ik mocht het pas vanaf oktober gebruiken. Ik heb dus voor een maand een abonnement gekocht.

Ma3a Salama

21-08-2004, 22:55
Ik ga denk ik toch maar een weekabonnement kopen. Ik heb echt zeker geen zint in alfdayeh!

Bedankt voor je reactie!

Waarom is jouw ov pas vanaf okt geldig dan? In september begint je school toch?

Wassalaam.

22-08-2004, 12:38
Wie zegt dat je moet zwartrijden..?!


Gewoon een kaartje kopen, tot je OV geldig is.

22-08-2004, 18:08


Ik heb toch geen keus. Amri lilah!

Wassalaam.


24-08-2004, 15:12
Hey

Ik krijg mijn ov ook pas in oktober , ik ben in aug. pas 18 geworden, nu moet ik dus wachten tot het laatste kwartaal...
Mijn studiefinanciering krijg ik ook pas in okt. Denk maar dat ik een maandabonnement ga kopen, komt toch goedkoper uit ?

Succes allemaal met jullie studie

24-08-2004, 22:22
hahhaa, Nejla, meksiena! Heb jij ff pech gehad. Alahamdoulilah begint mijn school offiecieel pas 2 sep. Heb ik 1 dag extra.

Wassalaam

25-08-2004, 01:04

Citaat:
Origineel gepost door BintElmagreb
Assalaam ou 3laikom beste mensen,

Ik heb net mijn OV-studentenkaart opgehaald en hij is pas vanaf sepember geldig.

Nu moet ik voor september al regelmatig naar school toe, maar ik ben bang dat wanneer ik er dan mee reis, dat ik gepakt word. Of kan ik er gewoon mee reizen omdat ik als excuus heb dat ik naar school moet?

Wie heeft hem ook al gehaald en reist er al mee?
Lieve schat hij is al vanaf 16 augustus geldig dat staat achter op de kaart bovenin ... je haalt het toch ook vanaf 16 augustus op ....

Ik reis er al vanaf 16 augustus mee

25-08-2004, 01:40

Citaat:
Origineel gepost door Laysa
Lieve schat hij is al vanaf 16 augustus geldig dat staat achter op de kaart bovenin ... je haalt het toch ook vanaf 16 augustus op ....

Ik reis er al vanaf 16 augustus mee
Ja, maar er staat Geldig vanaf september- dec 2004. Dan kan ik hem toch niet nu al geen gebruiken aangezien ik heb gehoord dat ze wel op de datum letten.


Weet je wat, ik ga het gewoon proberen, als ik er niet door ben dan heb ik in ieder geval mijn stippenkaart bij me!



Wassalaam.

25-08-2004, 13:51

Citaat:
Origineel gepost door BintElmagreb
Ja, maar er staat Geldig vanaf september- dec 2004. Dan kan ik hem toch niet nu al geen gebruiken aangezien ik heb gehoord dat ze wel op de datum letten.


Weet je wat, ik ga het gewoon proberen, als ik er niet door ben dan heb ik in ieder geval mijn stippenkaart bij me!



Wassalaam.
Hehe succes meid ik reis er al een week mee geen problemen mee gehad ....

25-08-2004, 14:28

Citaat:
Origineel gepost door Laysa
Hehe succes meid ik reis er al een week mee geen problemen mee gehad ....
Ja maar jij hebt em al jaren,


Zij heeft em pas 'nieuw'. Dan gaan ze pas minimaal in September in.

25-08-2004, 15:13
moet je bij het IBG navragen of je in aanmerking komt voor een reiskostenvergoeding, geldt alleen in bepaalde gevallen

25-08-2004, 16:55



Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
Ja maar jij hebt em al jaren,


Zij heeft em pas 'nieuw'. Dan gaan ze pas minimaal in September in.
Juist!

Walakien zodra ik wil reizen show ik hem ff, ben ik erdoor dan heb ik mazzel , zo niet strippen maar!

Misschien dat er morgen mee ga reizen insha alah, moet toch wat regelen.

Wassalaam.

25-08-2004, 16:57

Citaat:
Origineel gepost door Just_Me81
moet je bij het IBG navragen of je in aanmerking komt voor een reiskostenvergoeding, geldt alleen in bepaalde gevallen
Ik betwijfel of ik het wel krijg. Mijn school is nog niet officieel begonnen. Ik kan overwegen om een weekabo te nemen, walakien ik reis niet vaak behalve als ik persoonlijk iets moet doen.

26-08-2004, 00:44

Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
Ja maar jij hebt em al jaren,


Zij heeft em pas 'nieuw'. Dan gaan ze pas minimaal in September in.
Hoe weet je dat zo zeker? Ben je soms paranormaal begaafd of zo ... Ik heb het ook pas dit jaar gehad ... hiervoor deed ik deeltijd ....

En ik laat het noooooit meer los .... mijn OV-tjuh .....

Wat een hoop bla ... als je in september naar school gaat mag je het vanaf 16 augustus ophalen ...

Zoals ik al zei -> ik heb mijn ov sinds 16 augustus en ik reis er ook mee ... Door heel Amsterdam en geen 1 tram/bus/trein of wat dan ook conducteur die wat heeft gezegd ...

Dunno waar jullie de informatie vandaan halen, ik ben er allang uit ....


Pagina's : [1] 2