Bekijk volle/desktop versie : Blijf van mijn lijf huis



Pagina's : [1] 2 3

24-08-2010, 00:23
Blijf van mijn lijf huis of blijfgroep wie kan me daar wat informatie over geven.

hoe ze te werk gaan en hoelang et duurt voor ze je aan een huisje helpen.

Alvast bedankt

24-08-2010, 00:40


Wat wil je precies weten? Verkeer je in de situatie dat je naar de vrouwenopvang/Blijf moet of gaat het je puur om een woning? In de regel hebben deze organisatie goede contacten met woningcorporaties en kunnen ze vaak urgentie regelen (wat ik hier van het noorden weet), met drie maanden hebben velen al wel een huis.

24-08-2010, 00:45
bedankt voor je reactie


Dat is al snel.

Weet je ook of dat in AMsterdam ook zo gaat en hoe het gaat als je er binnen komt zeg maar. regelen ze ook scheiding voor je en wat betreft uitkering enzo. En als je zoontje hebt van 2 mag hij naar peuterspeelzaal of iets of zit je de hele dag binnen en mag je niet naar buiten.

24-08-2010, 00:47
je blijft niet in jou stad wonen voor zover ik weet mijn buurvrouw was er vandoor gegaan met 3 kids ze zat in groningen ze heeft een huis en al en geloof me wij wonen kilometers ver daar vandaan

24-08-2010, 00:48



Citaat door misery:
bedankt voor je reactie


Dat is al snel.

Weet je ook of dat in AMsterdam ook zo gaat en hoe het gaat als je er binnen komt zeg maar. regelen ze ook scheiding voor je en wat betreft uitkering enzo. En als je zoontje hebt van 2 mag hij naar peuterspeelzaal of iets of zit je de hele dag binnen en mag je niet naar buiten.


Afhankelijk van hoe je er mentaal aan toe bent. Wat kun je zelf nog doen en waar heb je hulp bij nodig? Het is de bedoeling dat je op eigen benen kunt staan, natuurlijk eerst met wat hulp. Er is vaak kinderopvang, dat is vaak goed geregeld. Als het goed is krijg je je eigen hulpverlener toegewezen, eventueel een ouder/kinderbegeleider. Of je naar buiten 'mag' hangt af van je veiligheid. Weet je man dat je weggaat? Heb je al contact met een vrouwenopvang?

24-08-2010, 00:49

Citaat door first-time:
je blijft niet in jou stad wonen voor zover ik weet mijn buurvrouw was er vandoor gegaan met 3 kids ze zat in groningen ze heeft een huis en al en geloof me wij wonen kilometers ver daar vandaan


Verblijfplaats is toch geheim? Hoe weet jij dan waar ze zat?

24-08-2010, 00:51

Citaat door juno:
Verblijfplaats is toch geheim? Hoe weet jij dan waar ze zat?



zij nam kontakt op met mijn zus. ze was van rdam naar groningen gegaan in zero ofso zat ze in rdam

24-08-2010, 00:52
je hebt niet te bepalen in welke opvang je terecht komt
je wordt daar geplaatst waar er plek is.. dat kan in Amsterdam zijn, maar ook in Eindhoven of Groningen

van daaruit wordt er verder gekeken naar de mogelijkheden
wat betreft een uitkering of kinderopvang hoef je je niet druk te maken, dat is wel goed geregeld of je krijgt er hulp bij, ook bij de urgentie aanvraag

maar als jij uit Amsterdam komt dan zullen ze jou geen urgentie geven om weer terug in Amsterdam te gaan wonen, want dan is er blijkbaar geen sprake van een onveilige situatie als je 123 weer terug kunt naar je oude stad (of je moet ze er van weten te overtuigen dat het wel kan)
en de wachttijden voor een woning in een grote stad zoals Amsterdam zijn natuurlijk langer dan ergens waar geen woningnood is (zelfs mét urgentie)

24-08-2010, 00:54

Citaat door juno:
Verblijfplaats is toch geheim? Hoe weet jij dan waar ze zat?


in principe wel, maar als iemand in de opvang een vriendin of familielid oid heeft die ze vertrouwen mag je aangeven waar je zit

of het verstandig is is een 2e

24-08-2010, 00:56

Citaat door NuFFniet:
in principe wel, maar als iemand in de opvang een vriendin of familielid oid heeft die ze vertrouwen mag je aangeven waar je zit

of het verstandig is is een 2e


Ik was ook benieuwd hoe het zich uitbreidt. In de regel zijn de dames (weet ik uit ervaring) die in de opvang zitten niet zo verstandig om hun klep te houden.

24-08-2010, 00:57
Nee niemand weet iets ze hebben gezegd dat ik in Amsterdam 120 km van mijn woonplaats waarschijnlijk kom te zitten, Ik wil weren wat me te wachten staat: Mentaal uitgeput, Ik heb al contact gehad ja. Ik ben bij een `huis` geweeest van blijfgroep maar ik weet niet of het daar is. Ben beetje bang omdat er een naamplaatje voor de duer staat met die naam blijfgroep. Weetv je of ik dan daar moet wonen. Ben beetje bang en vind het raar het moet toch geheim zijn. weet jij dat juno

24-08-2010, 01:01
ik weet hier niks van maar ik wens je echt heel veel sterkte en sbar toe.

24-08-2010, 01:01



Citaat door misery:
Nee niemand weet iets ze hebben gezegd dat ik in Amsterdam 120 km van mijn woonplaats waarschijnlijk kom te zitten, Ik wil weren wat me te wachten staat: Mentaal uitgeput, Ik heb al contact gehad ja. Ik ben bij een `huis` geweeest van blijfgroep maar ik weet niet of het daar is. Ben beetje bang omdat er een naamplaatje voor de duer staat met die naam blijfgroep. Weetv je of ik dan daar moet wonen. Ben beetje bang en vind het raar het moet toch geheim zijn. weet jij dat juno


Is er geen risico screening met je gedaan? Als je het gevaarlijk acht om in Amsterdam terecht te komen dan moet je dat aangeven en daar moeten ze naar luisteren. Is de politie bekend met de situatie? Dat kan helpen.
Het kan idd zo zijn dat er een bordje hangt, is geloof ik een nieuwe ontwikkeling, maar lang niet altijd handig. ALs het niet goed voelt, qua je veiligheid, dan moet je dit aan je contactpersoon aangeven. Het is de bedoeling dat je in de opvang tot rust komt. Echter zorg er voor dat je niet apathisch wordt door toch actief te blijven bijvoorbeeld in het regelen van bepaalde zaken of volgen van ontspanningscursus e.d.

24-08-2010, 01:02

Citaat door misery:
Nee niemand weet iets ze hebben gezegd dat ik in Amsterdam 120 km van mijn woonplaats waarschijnlijk kom te zitten, Ik wil weren wat me te wachten staat: Mentaal uitgeput, Ik heb al contact gehad ja. Ik ben bij een `huis` geweeest van blijfgroep maar ik weet niet of het daar is. Ben beetje bang omdat er een naamplaatje voor de duer staat met die naam blijfgroep. Weetv je of ik dan daar moet wonen. Ben beetje bang en vind het raar het moet toch geheim zijn. weet jij dat juno


heel verstandig hou het voor jezelf omwille van je eigen veiligheid

in Adam is het zo (als het niet ondertussen veranderd is) dat je in 1e instantie in een blijf van mn lijf huis zit en vandaaruit wordt alles geregeld (uitkering, urgentie etc etc)

het blijf van mn lijf huis waar je ´woont´ is als het goed is onherkenbaar en niemand weet waar het ligt behalve zij die er wonen en werken, als daarna alles rustig is kan het zijn dat je overgeplaatst wordt naar een andere opvang van het HVO (huis voor onbehuisden) tot je je woning krijgt

maar vraag het voor de zekerheid even na, het kan zijn dat het traject inmiddels veranderd is en dat je in het blijf van mn lijf huis zit tot je je eigen woning krijgt

hoe dan ook, het blijf van mn lijf huis is een geheime locatie
alleen de hulpverleners en de politie weten waar het is en het is beter dat je aan niemand vertelt waar je verblijft omwille van je eigen veiligheid

24-08-2010, 01:11
Juno, ze hebben ook kantoor personeel beneden zitten wat dat betreft zou het welfin zijn maar ik weet nie of je daar komt te wonen. Kan dat. ik ben ook bang voor mijn zoontje als hij naar peuterspeelzaal gaat dadelijk wordtmie ontvoert ofzo


=

Pagina's : [1] 2 3