Bekijk volle/desktop versie : Moslima en geweld.



Pagina's : [1] 2 3 4

23-08-2010, 21:59
Vandaag was ik op bezoek geweest bij mijn ouders. Ik bleef er een aantal uur om vervolgens weer te vertrekken. Onderweg kwam ik een groepje jongeren tegen. Niets aan de hand zou je zeggen, maar op een gegeven moment hoorde ik ze dichterbij komen en 'gamala gamala' roepen. Ik negeerde dit natuurlijk en bleef doorlopen. Op een gegeven moment kreeg ik een harde schop tegen mijn been en allerlei scheldwoorden naar mijn hoofd toegeslingerd. Woorden als 'moslimhoertje', 'zandbakhoer' (mijn excuses voor deze vulgaire woorden). Gelukkig lieten ze mij uiteindelijk met rust, maar de schrik zat er echt in. Mijn man laat mij nooit meer alleen op straat lopen in de buurt van mijn ouders. Mijn man moest werken anders had hij mij gebracht.

Ik ken veel zusters die dit vaak meemaken en hier hun verhaal ook doen. Wat ik mij afvraag, is waarom dit nooit naar buiten gebracht wordt door de media? Het gaat altijd maar weer om de zoveelste homo die in elkaar getimmerd wordt door marokkaanse jongeren. Dit is natuurlijk erg en nooit goed te keuren, maar voor deze kwetsbare groep wordt het wel opgenomen door Wilders, Rita verdonk etc. Waar zijn zij dan om het geweld tegen moslima's een halt toe te roepen? Er zijn genoeg moslima's die hun verhaal doen, maar geen haan die ernaar kraait.

Wat vinden jullie hiervan?

23-08-2010, 22:02


Ik zit nu echt op hete kolen. Ik ben blij dat je ongedeerd bent gebleven, Alhamdoulilah! Maar zou die jongens echt een pak rammel willen geven.

23-08-2010, 22:02
waar woon je dan dan dat dit gebeurd is, zeker niet in de grote steden?

neem anders contact op met sbs6, misschien herkennen vele vrouwen zich hierin en word er wat aan gedaan.

23-08-2010, 22:02
aangifte doen.

en ik had persoonlijk mijn broers laten komen incl neven .. en de jongeren opzoeken en hun bekken dicht laten timmeren . zodat ze het nooit meer flikken!

23-08-2010, 22:03


Soubh'aan-Allaah, wat erg dat je dit is overkomen! Hoe ben je ze uiteindelijk kwijt geraakt? En heb je je bezeerd?

23-08-2010, 22:03
Oh my goodness! Ik kan me voorstellen dat je erg bang bent geweest. Is aangifte doen niet verstandig?

23-08-2010, 22:04
Serieus, ik vind het knap van je dat je gewoon rustig bent gebleven en gewoon door liep. Ik had daar zeker een znoen aanval gehad.

23-08-2010, 22:09
Oh ik ben helemaal vergeten wat er even later gebeurde. Ik was bijna bij de tramhalte aangekomen, toen er een busje voorbij passeerde met schilders, die keihard 'pinguin' riepen.

Niet zo erg, als wat die jongeren mij aandeden, maar toch zoveel haat soebhanAllaah. Ik word er echt verdrietig van en ik zit er dan ook heel de dag mee.

23-08-2010, 22:09
Niet over je heen laten lopen, dit is mij ook overkomen in Rotterdam Alexandrium

Samen met mijn schoonzus liep ik bij Primark en we waren aan het praten in het berbers, komt opeens zo een sjonnie achter ons lopen samen met zijn vriendin en nog een jongen en meisje
Opeens hoor ik schaap geluiden, dus ik draaide me om en keek nog even om me heen en zag dat hij het tegen ons had.. ik bleef staan wollah, ik keek hem recht in zijn ogen en zei als je iets niet aanstaat dan praat je op een normale manier tegen me zo niet dan hoor je hier niet vrij rond te lopen

Het enige wat hij kon opbrengen was een stom lachje omdat hij niet had verwacht dat ik erop in zou gaan...

Zijn moeder bleek er ook bij te lopen en ze keek me met een dodelijke blik aan, ik keek haar aan en vroeg haar of er iets mis was, en op dat moment liepen er nog een aantal marokkaanse jongens voorbij, waardoor ze niets meer te zeggen hadden

Dus meid gewoon niet over je heen laten lopen, willen ze iets kwijt kijk ze dan recht in hun ogen aan en laat blijken dat je niet bang voor ze bent.
Wat je ook kan doen is altijd traangas meenemen, ik neem het ook mee en soms heb ik ook een aardappelmesje bij me (tjah liever iets dan niets :hihi

Ghayr insa Allah

23-08-2010, 22:10
InshaAllaah verkeer je in gezonde staat en Imaan!
Hoe is het verder afgelopen, als ik vragen mag?

23-08-2010, 22:11
Aangifte doen! Je bent notabene fysiek aangevallen.

23-08-2010, 22:11
Ze waren gelukkig van zelf weggegaan, maar het treiteren ging lang door. Ik was echt bang, omdat ze met z'n vele waren. Als ik een grote mond had gegeven, dan had ik zeker klappen van hen gekregen. In de buurt waar mijn ouders wonen neemt niemand het voor je op. Er wonen hier extreem weinig moslims helaas.

Aangifte wilde ik doen, maar ik weet honderd procent dat de politie niets gaat doen. Ze waren al weg en in het verleden heb ik al eens aangifte gedaan, maar ze doen er echt niets mee.

23-08-2010, 22:14


Zo herkenbaar

23-08-2010, 22:15
Waar is dit gebeurt?

23-08-2010, 22:20
Echt erg! Niet normaal meer.

Pagina's : [1] 2 3 4