Bekijk volle/desktop versie : Weetje wat interresant is. De geschiedenis tot onze profeet.



23-08-2010, 17:42
Het heeft een hele geschiedenis. Ik heb een lezing gevolgd in de moskee die nu al 4 dagen duurt. Het is zo interessant om te horen alleen al het verhaal van Ibrahiem tot zijn zoon en Hajar en de stammen en hoe het leven in Mekka was en hoe uiteindelijk het verhaal bij Mohammed salla lahu 3alaihi wassalam kwam. Als je dat verhaal alleen al aan een ongelovige zou vertellen, zonder het leven van de profeet erbij te halen, dan zou hij tot de conclusie moeten komen dat Mohammed sallalahu 3alaihi wassalam een ware profeet is.

Ik zou het graag willen navertellen, maar dat kan ik niet alleen.

Ik ben al dagen opzoek naar de hadiths hierover en deze zijn voor 99% sahih bevonden volgens de lezer.

Waar kan ik het leven van Ibrahiem tot aan Mohammed salla lahu 3alaihi wassalam vinden? Ik ga zowizo vragen naar bronnen en boekjes aan de lezer.

Kunnen jullie me even helpen met een goede website?

23-08-2010, 17:50


http://www.islamproducten.nl/geschiedenis-van-de-profeten.html

ik heb het niet gelezen, moet je maar vragen hoe het is.

23-08-2010, 18:07
Heb het boek dat yeahyeah gaf ook thuis.
Heb niet alles gelezen, maar ik raad het je wel aan.
Mooi en interessant boek.

23-08-2010, 18:07
Ik heb dat boek gelezen, de Geschiedenis van de Profeten.
Echt een heel goed boek met geschiedenis over alle profeten, waarvan hun naam bekend is. Van Adam ( aleihi salaam ) tot en met de Profeet Mohamed ( vrede zij met hem ).
Zeker een aanrader als je de geschienis vanaf Ibrahim tot en met de Profeet Mohamed ( vrede zij met hem ) wilt lezen. Maar als ik jou was zou ik vanaf het begin lezen, over Adam, Idris, Nuh, Hud en Salih. Mooie verhalen hoe zij hun volken probeerden te leiden, maar iedere keer weer gingen ze terug naar ongeloof.

23-08-2010, 21:54


Mooi man bedankt. Jazaakallahu khairan.. echt waarschijnlijk is dit het boek.