Bekijk volle/desktop versie : Afellay praat met PSV over Europa League



23-08-2010, 16:26
Het is nog onduidelijk of Ibrahim Afellay komende donderdag voor PSV in actie komt.

Mocht de middenvelder tegen Sibir Novosibirsk op het veld staan, dan mag hij tot de winterstop in Europa niet voor een andere club uitkomen.
Dat maakt de kans op een transfer direct een stuk kleiner. PSV gaat dan ook snel met Afellay om de tafel om daarover te praten. "Daar heeft hij ook zelf een stem in", zegt technisch manager Marcel Brands in het Algemeen Dagblad.

"Afellay is een verstandige en volwassen jongen, die zo'n keuze prima kan maken. Het speelt ook een rol dat hij op dit moment nog niet honderd procent fit is. En drie dagen na de wedstrijd tegen Sibir, staat ADO Den Haag voor de deur."

Waar Ola Toivnen zeker niet mag vertrekken, daar staat de deur voor Afellay wel open. PSV kan het zich namelijk niet veroorloven om de WK-ganger bij een goed bod te behouden, daar zijn contract na dit seizoen afloopt. "We kunnen hem in dat geval niet tegenhouden. Dat maakt het een lastige situatie."

Brands houdt rekening met een vertrek van de sterspeler en heeft dan ook een schaduwlijstje klaar liggen. Er zal echter niet gericht naar een vervanger worden gezocht. "De afgelopen zomer had ik al een bescheiden budget. Het is duidelijk dat er ook in het geval van een verkoop van Afellay niet veel middelen zijn om een voetballer te halen", aldus Brands.


Voetbalprimeur.nl

23-08-2010, 16:31


Dit nieuws stond om 8 uur al op voetbalzone voortaan andere sites raadplegen.

23-08-2010, 17:22
ik hoop dat hij dit Seizoen blijft , en dat hij dan transfervrij de deur uit loopt.

Dan heeft hij de clubs voor het uitkiezen

het zou perfect zijn als Toivonen naar Liverpool gaat , dan Speelt Afellay op zijn plaats als ''10''

23-08-2010, 19:22
Ik denk niet dat PSV het zover laat komen dat hij transfervrij vertrekt, ik denk eerlijk gezegd dat hij in de winterstop zal vertrekken naar een topclub uit de Engelse of Spaanse competitie.
En wie een beetje rondkijkt bij de gemiddelde topclub in Europa dan is er aan aanvallende middenvelders een overvloed.

Als ik Affelay was zou ik om een hernieuwd opgewaarderd contract vragen bij PSV met een clausule dat hij alleen mag vertrekken als een topclub zich aandient. Dit is in zijn belang en dat van PSV gezien het feit dat dit een jeugdexponent van hun is en het zeer zonde zou zijn als hij transfervrij vertrekt.