Bekijk volle/desktop versie : Wat heb je nodig om bij de marokkaanse consulaat te trouwen?



22-08-2010, 15:33
Salam wa3alaikom allemaal,

Ik trouw binnenkort bij de marokkaanse consulaat...
Even een vraagje voor degenen die al voor de Marokkaanse wet zijn getrouwd, ik moet nog en weet echt niet wat ik allemaal moet doen... meenemen aan papieren. Weet dus niet wat mij te wachten staat.

Wie kan mij hiermee helpen?

22-08-2010, 15:40


Kom op dames, help eens even....

22-08-2010, 15:44
Salaam meid,

je moet eerst voor de nederlandse wet trouwen.

Daarna heb je nodig internationaal akte van de burgelijkestand en geboorteakte bij de gemeente

gezondheidsverklaring.

En nouskha kamila van de stamdboom je ouders zullen wel weten wat dat inhoudt. Dat moet je halen bij het consulaat.

Geef je als tip mee consulaat te belle en na te vragen.

Maar had dit zelf nodig, ben zelf in marokko getrouwd afgelopen juli en niet hier, omdat als je voor de nl wilt trouwen er wachtlijsten zijn van hier tot aan in tokio.

22-08-2010, 16:23

Citaat door Xx-HenOena-xX:
Salaam meid,

je moet eerst voor de nederlandse wet trouwen.

Daarna heb je nodig internationaal akte van de burgelijkestand en geboorteakte bij de gemeente

gezondheidsverklaring.

En nouskha kamila van de stamdboom je ouders zullen wel weten wat dat inhoudt. Dat moet je halen bij het consulaat.

Geef je als tip mee consulaat te belle en na te vragen.

Maar had dit zelf nodig, ben zelf in marokko getrouwd afgelopen juli en niet hier, omdat als je voor de nl wilt trouwen er wachtlijsten zijn van hier tot aan in tokio.


chokran meid , maar ik ga in frankrijk wonen en niet hier

Ik word er echt gek van

22-08-2010, 16:29


Ik weet 100% zeker dat gezondheidsverklaring NIET nodig is.

22-08-2010, 17:29
Ik heb gehoord dat je ook een shahadat el3ozouba nodig hebt...

Is dat waar en waarom heb je die nou weer nodig

22-08-2010, 18:24

Citaat door Metalsia_S:
Ik heb gehoord dat je ook een shahadat el3ozouba nodig hebt...

Is dat waar en waarom heb je die nou weer nodig




Vertaal het niet te letterlijk ...

het is akte van de burgelijke stand of je niet nog getrouwd bent of getrouwd bent geweest etc...

en als je in frankrijk gaat wonen lieve schat bel consulaat op en vraag na hoe het in zijn werk gaat .
Allah ie kamal belgair en bazz voor jou hele veranderen...

22-08-2010, 18:25

Citaat door Audrina_:
Ik weet 100% zeker dat gezondheidsverklaring NIET nodig is.



Die heb je zeer zeker wel nodig meid, zo weten zij dat je 100% gezond bent en dat dat van te voren is nagegaan zodat je niet voor verassingen komt te staan. Is nieuw nu mijn man was hem thuis vergeten en hij mocht mooi terug gaan om hem te halen. Anders zouden ze niks in orde maken. Ze worden steeds strenger.

22-08-2010, 18:27

Citaat door Xx-HenOena-xX:
Vertaal het niet te letterlijk ...

het is akte van de burgelijke stand of je niet nog getrouwd bent of getrouwd bent geweest etc...

en als je in frankrijk gaat wonen lieve schat bel consulaat op en vraag na hoe het in zijn werk gaat .
Allah ie kamal belgair en bazz voor jou hele veranderen...


Ow zo oke ik dacht echt naar een huisarts gaan ofso

ik zal t aan me aanstaande vragen of hij dat kan regelen.
Amien chokran lieverd haha jaah best een grote stap

22-08-2010, 18:46

Citaat door Metalsia_S:
Ow zo oke ik dacht echt naar een huisarts gaan ofso

ik zal t aan me aanstaande vragen of hij dat kan regelen.
Amien chokran lieverd haha jaah best een grote stap




Hahahah nee joh gekkie. Je moet een nl hebben en 1 van de marokkaanse consulaat en die gezondheidsverklaring bij de ggd vandaan halen. Maar als ik jou was even belle want misschien gelden voor jou andere regels omdat je na frankrijk gaat.

22-08-2010, 22:49

Citaat door Xx-HenOena-xX:
Hahahah nee joh gekkie. Je moet een nl hebben en 1 van de marokkaanse consulaat en die gezondheidsverklaring bij de ggd vandaan halen. Maar als ik jou was even belle want misschien gelden voor jou andere regels omdat je na frankrijk gaat.



Zal ik doen inshallah.
Heey bedankt voor je hulp lieverd