Bekijk volle/desktop versie : bemoeizucht,



Pagina's : [1] 2

22-08-2010, 11:35
Sba7 el khir,


Tot en met gisteren heb ik nooit zó stil gestaan bij de marokkaanse bemoeizucht.
Ik beperk mij tot DWVMV , NO LIFE , ik weet, maar in mijn dagelijks leven ga ook bewust de problemen uit de weg.


Hoe vaak lees je niet schoonmoeder dit schoonzus dat, nicht van de tante van de ook van nichtje ...., mohim je raakt de draad al snel kwijt.
Bemoeizucht komt overal voor, gevraag of ongevraagd.
Maar toen ik gister een de topic Vonkel las ,wist ik het!
Marokkaanse bemoeizucht is uniek! Sommigen zie zelfs hier op m.nl
klagen over de bemoeizucht van (schoon)familie terwijl zij hier precies het zelfde doen!
k zou me gruwelijk irriteren als ik dit soort om mij heen zou heb.

Maar er is nog hoop voor bemoeizucht.......

Stop er zelf meteen, en ook door aan anderen die ook bemoeizuchtig zijn door
dat het een zeer trieste karaktereigenschap is en weinig beschaafdheid overlaat ( zeg ik het nog subtiel), maar zeg het wel op een beleefde manier. Nu kan je als marokkaanse dame er van uitgaan dat jij je kind een GOED voorbeeld hebt gegeven! Alle culturele eigenschap goed of slecht zijn het merendeels aan de moeder te danken!

22-08-2010, 11:38


Heel vreemd gedrag inderdaad, las die topic van vonkel ook. Waarom dit, waarom dat, waarom kocht hij dat, winkelen in de ramadan? enz enz. Dramatisch is het met vele marokkanen gesteld wat betreft hun bemoeizucht, het zit denk ik in hun aard bij vele, jammer.

22-08-2010, 11:43
Ik weet, het is het aard van het beestje. En 9 van de 10 mensen hebben volgens mij niet door dat zij bemoeizuchtig zijn

22-08-2010, 11:49

zware kost zo sba7 lillah.
goed geslapen?
en wie ben jij dat jij je bemoeit met het leven van een ander?
heeft iemand je gevraagd om zomaar je advies te geven?

bedoel je zoiets?

ik maak maar een grapje hoor.
ik weet niet welke topic je bedoeld maar wat bemoeizucht betreft heb je wel gelijk.
sommige mensen kunnen het niet laten
het is een aangeboren afwijking
sterker dan zichzelf

22-08-2010, 11:52


Bemoeizucht of noem net (ver)oordelen, allemaal hetzelfde, menselijke eigenschap denk ik. Wat je zei, velen van ons hebben niet eens door dat ze het zelf ook doen. Denk niet dat het typisch Marokkaans is hoor, heb veel met Nederlandse collega's gewerkt en dan sta je ook wel eens met je oren te flapperen, dat ik dacht dat Marokkanen erg waren, nou niet dus.

22-08-2010, 11:53
Zag ergens bij cuisine dat iemand haar seddari had geplaatst met iftar tafel, kreeg ze een reactie met waarom ze voor die kleur had gekozen, omdat zij zelf voor een ander kleur zou hebben gekozen.

Dan denk ik bij mezelf jeetje mina, zij heeft die kleur gekozen omdat zíj die mooi vind, wat kan het haar schelen wat jij ervan vindt.

enz enz enz xzuchtx ach ja typisch he.

22-08-2010, 11:54
Bedoel je bemoeienis qua spreken of meer daden? Ik denk dat bemoeienis qua spreken wel overheerst. Het is overigens niet typisch marokkaans, al doen marokkanen wel meer aan. Slechte eigenschap en ik denk inderdaad dat mensne die daar het meest aan doen het niet eens door hebben...

22-08-2010, 11:55
Juno ja klopt hoef je geen marokkaan voor te zijn, het zit gewoon bij bepaalde mensen in hun aard, afkomst heeft daar niets mee te maken.

22-08-2010, 12:02
Hahahah !
Sbah Elgier meid! Ik viel gister in slaap op de bank en ben toen maar naar boven gesjokt. Ik ga de topic zo ff lezen, kijken of er nog meer bemoeizuchtige reacties bij zijn gekomen hihihi

22-08-2010, 12:07
Ja erg he... bemoeizucht.... Ik bemoei me met niemand, geen tijd en geen zin in...

22-08-2010, 12:21
als er geen bemoeizucht is en commentaar dan is het geen dwvdmv en dan kan dit nooit een marokkaanse forum zijn

22-08-2010, 12:32

Citaat door Djumanah:
als er geen bemoeizucht is en commentaar dan is het geen dwvdmv en dan kan dit nooit een marokkaanse forum zijn


commentaar is iets heel bemoeizucht. En natuurlijk kan er een dwvdmv bestaan zonder bemoeizuchtig te zijn in je commentaar

Dat weet jij
dat weet ik
en dat weet de rest ook

Het worden dan welgemeende reacties

ps: do not shoot!

22-08-2010, 12:34



Citaat door Vonkel:
Hahahah !
Sbah Elgier meid! Ik viel gister in slaap op de bank en ben toen maar naar boven gesjokt. Ik ga de topic zo ff lezen, kijken of er nog meer bemoeizuchtige reacties bij zijn gekomen hihihi


bon jour girl

22-08-2010, 12:39

Citaat door Boot-je:
bon jour girl



Lekker geslapen? Is wel een latertje geworden he?
Hoef nu niet te vasten dus heb energie voor 10!

Ik ga ff het huisje aanpakken, nog even wat 'projectes' proberen af te maken. Moet jij ook niet aan de slag? Er is nog genoeg werk in de winkel meid!

Vanavond ga ik een topic openen: 'Ik heb zoveel energie, ik heb het huis spik en span gemaakt, ik heb een vijfgangenmenu gemaakt, ben met de kleine naar de dierentuin geweest, heb mijn zieke man vertroeteld, zelfs zijn teennagels kort geknipt. Daarnaast ben ik ook nog even langs de kapper geweest om mezelf een nieuwe look aan te meten om vervolgens het diner in superdeluxe stijl op tafel te serveren. O ja, heb ook nog tijd gehad om te shoppen maar uiteraard pas NA al mijn verplichtingen. Ik ben niet eens moe!"

22-08-2010, 12:41
Weet je wat ik eigenlijk kwijt wil, is dat ik jouw fotos super prachtig vind. Besa7tkoem!

Pagina's : [1] 2