Bekijk volle/desktop versie : Advies gevraagd : Trouwen met Iranier. Doen of niet-doen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-08-2010, 00:12
Ik ben soeni, hij sejitisch, maar staat open voor onze stroming. Zijn familie is erg modern, en niet bezig met het geloof, maar zijn aan de andere kant wel mensen met een goud hart.
Mij familie is wel praktiserend, en erg culuur en geloof gebonden.

Het is een hele goeie jongen, Moet ik de stap wagen? Hem laten komen? Of kan ik beter niet met hem in 't bootje stappen wegens zijn geloof?

22-08-2010, 00:14


Als jij denkt dat jij gelukkig met hem zult en kunt zijn, moet je het doen!

Succes.

22-08-2010, 00:16

Citaat door Nimbooda:
Als jij denkt dat jij gelukkig met hem zult en kunt zijn, moet je het doen!

Succes.



Ik zie issues wat betreft zijn geloof. Hij is er niet mee bezig.. Maar verder heeft hij een goud hart. Ik weet haast zeker dat ik gelukkig met hem zal zijn.. Maar jr weet hoe onze marokkaanse ouders en familie kunnen zijn...
Ik ben bang dat ze hem afkeuren als ze komen

22-08-2010, 00:17
Ik zou het niet doen: vreemde gebruiken en overtuigingen hebben die sjieten, en daarnaast is er ook nog bid3a en kufr waar die sekte zich schuldig aan maakt. Trouw met iemand die een correcte en stevige geloofsleer bezit en be happy op de weg van Allah.

Het alsof je van een berg springt wanneer je trouwt met een kafir of iemand die zaken die van onze profeet (saw) komen ontkent.

22-08-2010, 00:20


Ik denk dat jezelf dondersgoed weet wat je moet doen. Hier om adves vragen heeft geen zin lieveschat. Succes ermee

22-08-2010, 00:20

Citaat door dustismybed:
Ik zou het niet doen: vreemde gebruiken en overtuigingen hebben die sjieten, en daarnaast is er ook nog bid3a en kufr waar die sekte zich schuldig aan maakt. Trouw met iemand die een correcte en stevige geloofsleer bezit en be happy op de weg van Allah.

Het alsof je van een berg springt wanneer je trouwt met een kafir of iemand die zaken die van onze profeet (saw) komen ontkent.


ik ben het met je eens, het is zeker een grote risc die je neemt. Als het goed gaat, neemtie heel onze soenah over, maar hij ontkent veel dingen over onze profeet Mohammed vzmh.. HIj gaat zich er in verdiepen, maar daar is geen garantie voor..

Het is echt moeilijk, want hij heeft echt n wit hart, afgezien van t geloof gedeelte.. Hij is zo goed voor zn mede mensen, familie, helpt echt iedereen

22-08-2010, 00:20

Citaat door .Poesje:
Ik ben soeni, hij sejitisch, maar staat open voor onze stroming. Zijn familie is erg modern, en niet bezig met het geloof, maar zijn aan de andere kant wel mensen met een goud hart.
Mij familie is wel praktiserend, en erg culuur en geloof gebonden.

Het is een hele goeie jongen, Moet ik de stap wagen? Hem laten komen? Of kan ik beter niet met hem in 't bootje stappen wegens zijn geloof?
Kijk... ik ga er vanuit dat je dit meent dus zal ik je eerlijk vertellen wt ik vind..

Allereerst vind ik dit de domste plek om advies te vragen.. Vragen om problemen, zo kun je het ook zien!

Daarbij vind ik dat, al zou je serieuze reacties krijgen, het er geen reet toe doet watr anderen vinden hier!

Jij wil hem, ga ervoor!! Zorg alleen wel dat jullie het op cruciale punten eens worden. En godsdients is een crusiaal punt in een huwelijk.

De rest gaat vanzelf.. ouders zullen het allemaal wel accepteren. Misschien niet meteen, maar ooit wel!

En nu de topic verwijderen en praten over onzin...het is tenslotte nog altijd m.nl!!

Ciao

22-08-2010, 00:22

Citaat door gwn_iiCk:
Ik denk dat jezelf dondersgoed weet wat je moet doen. Hier om adves vragen heeft geen zin lieveschat. Succes ermee

Het is heel moeilijk meis.
Aan een kant weet je het is niet goed, je moet zorgen dat je n sterk gelovig paar vormt, maa aan de andere kant denk ik hij kan door mijn sturing t juiste pad opgaan.

22-08-2010, 00:25

Citaat door YabYum:
Kijk... ik ga er vanuit dat je dit meent dus zal ik je eerlijk vertellen wt ik vind..

Allereerst vind ik dit de domste plek om advies te vragen.. Vragen om problemen, zo kun je het ook zien!

Daarbij vind ik dat, al zou je serieuze reacties krijgen, het er geen reet toe doet watr anderen vinden hier!

Jij wil hem, ga ervoor!! Zorg alleen wel dat jullie het op cruciale punten eens worden. En godsdients is een crusiaal punt in een huwelijk.

De rest gaat vanzelf.. ouders zullen het allemaal wel accepteren. Misschien niet meteen, maar ooit wel!

En nu de topic verwijderen en praten over onzin...het is tenslotte nog altijd m.nl!!

Ciao


Hier vind ik mn mede-marokkaantjes. Mensen die weten hoe onze cultuur in elkaar zit. wellicht dezelfde issue hebben gehad, vandaar dak een poging waag..
Dankje voor je advies.
We zijn t slechts over 1 ding niet ove,r en dat is helaas net het allerbelangrijkste.. Geloof..
What to do?
HIj wilt graag dak t me ouders vertel..
Mja ik wil eerst de zekerheid hebben datie juist zal worden, maar die zal k echt ni krijgen. In mn hoofd spookt het dat ie t slechts voor mij zal doen..

22-08-2010, 00:27

Citaat door .Poesje:
ik ben het met je eens, het is zeker een grote risc die je neemt. Als het goed gaat, neemtie heel onze soenah over, maar hij ontkent veel dingen over onze profeet Mohammed vzmh.. HIj gaat zich er in verdiepen, maar daar is geen garantie voor..

Het is echt moeilijk, want hij heeft echt n wit hart, afgezien van t geloof gedeelte.. Hij is zo goed voor zn mede mensen, familie, helpt echt iedereen



Geef het tijd, neem niet te snel beslissingen. Ik zou het niet doen, maar jij bent mij natuurlijk niet. Ik ken ook een Iraans gezin, prachtmensen zijn het woullah, maar ze ontkennen veel zaken op een koppige wijze. Ghair inshaAllah, denk goed na waar je mee bezig bent.

22-08-2010, 00:30

Citaat door dustismybed:
Geef het tijd, neem niet te snel beslissingen. Ik zou het niet doen, maar jij bent mij natuurlijk niet. Ik ken ook een Iraans gezin, prachtmensen zijn het woullah, maar ze ontkennen veel zaken op een koppige wijze. Ghair inshaAllah, denk goed na waar je mee bezig bent.


True, gair insha allah.
bedankt voor je advies meis.. Ik zal het gewoon tijd geven.

22-08-2010, 01:18

Citaat door .Poesje:
Ik ben soeni, hij sejitisch, maar staat open voor onze stroming. Zijn familie is erg modern, en niet bezig met het geloof, maar zijn aan de andere kant wel mensen met een goud hart.
Mij familie is wel praktiserend, en erg culuur en geloof gebonden.

Het is een hele goeie jongen, Moet ik de stap wagen? Hem laten komen? Of kan ik beter niet met hem in 't bootje stappen wegens zijn geloof?
Bel een moskee.
Die zullen je raad geven, maar volg gewoon je hart.
Wil jij het? Ga er volledig voor, en praat er over met je ouders.
Maak het ze gewoon duidelijk!
Succes

22-08-2010, 03:21


.

hoe moet het later dan? als je kids krijgt etc.. de man is de herder van het gezin, en ze zullen het geloof,stroming eerder van hem overnemen.

Ik zou al moeite hebben met kleine culturele verschillen, laat staan verschillen in het geloof!

dont mess with the islam, als je daaraan zit. ben je dood in mijn ogen.

22-08-2010, 03:47

Citaat door .Poesje:
Ik ben soeni, hij sejitisch, maar staat open voor onze stroming. Zijn familie is erg modern, en niet bezig met het geloof, maar zijn aan de andere kant wel mensen met een goud hart.
Mij familie is wel praktiserend, en erg culuur en geloof gebonden.

Het is een hele goeie jongen, Moet ik de stap wagen? Hem laten komen? Of kan ik beter niet met hem in 't bootje stappen wegens zijn geloof?



Je gaat een groot risico lopen, zoveel mensen zijn goed ( is dat belangerijk als je niet goed bent tegenover Allah en je plichten tegenover Allah niet nakomt?? bedoel maar ) en bij veel van hun is het moeilijk te veranderen vooral door dat sjiitische geloof in dat rare land met hun imams en een geloofsovertuiging wat heel anders is dan de sunna en waardoor veel mensen uit Iran een afkeer tegen de islam hebben gekregen omdat ze daar een heeeeel verkeerd Islam voorgeschoteld krijgen

22-08-2010, 04:09

Citaat door .Poesje:
Hier vind ik mn mede-marokkaantjes. Mensen die weten hoe onze cultuur in elkaar zit. wellicht dezelfde issue hebben gehad, vandaar dak een poging waag..
Dankje voor je advies.
We zijn t slechts over 1 ding niet ove,r en dat is helaas net het allerbelangrijkste.. Geloof..
What to do?
HIj wilt graag dak t me ouders vertel..
Mja ik wil eerst de zekerheid hebben datie juist zal worden, maar die zal k echt ni krijgen. In mn hoofd spookt het dat ie t slechts voor mij zal doen..


NIET DOEN!! Waarom zeg ik niet doen? Omdat ik het zelf nooit zou doen? Nee, dat is het niet. Niet doen omdat het niet juist is, met iemand leven die niet gelooft wat jij gelooft kan het nooit goed gaan. Een islamitische vrouw mag een niet moslim niet huwen, en hij is geen moslim. Hij is een verdwaalde moslim, een verdwaalde moslim mag je ze niet eens noemen. Allahoe A3lam! Hoe wil je je kinderen opvoeden, wat wil je ze meegeven, wat voor pijn doe je jezelf aan en je familie. Modern modern, wat heb ik een hekel aan dat woord. Wat is modern, voor iedereen heeft het een ander betekenis. Mensen die zich niet aan de 5 zuilen van de islam noem ik niet modern, maar verdwaald. Moge Allah ze leiden, Moge Allah mij vergeven als ik iets gezegd heb wat niet klopt.

En moge Allah jou het beste doen kiezen!
Denk aan je geluk, maar vergeet hetgene wat Allah van je verlangt en wat Hij de Almachtige verdient NOOIT! Dit is het wereldse, waarin we keihard worden getest.

Ik wens je alle geluk toe insha´Allah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5