Bekijk volle/desktop versie : de ideale vrouw van de moslim voor de moslim



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

21-08-2010, 23:40

Citaat:
De ideale vrouw van de Moslim.

De Profeet vzmh zei: ‘’Een vrouw kan om vier dingen gehuwd worden: om haar rijkdom, om haar edele afkomst, om haar schoonheid of om haar religie: Kies degene die godsdienstig is, opdat je jou handen niet met stof hoeft te wassen!’’ (Bukhari en Muslim)

De Profeet vzmh moedige aan, dat hij de vrouw met wie ze wilden trouwen zouden zien, zodat de Moslim niet in de val loopt met een vrouw te trouwen die hij niet aantrekkelijk vindt.

Al Mughirah ibn Sha’bah zei:

‘’IK verloofde me in de tijd van de Profeet vzmh met een vrouw. Hij vroeg me: ‘’Heb je haar gezien?’’ Ik zei: ‘Nee’’. Hij zei: ‘’Ga naar haar toe en kijk hoe ze eruit ziet, want dat is beter, zodat er liefde ontstaat tussen jullie en ze bij je past’’

De Profeet vzmh benadrukte in meer dan één hadith, dat schoonheid één van de basiseigenschappen is waarop een man moet letten als hij een vrouw zoekt, naast de andere, morele, eigenschappen die gewenst zijn. Werkelijk de twee zijn onscheidbaar. Hij vertelde bijvoorbeeld aan Ibn Abbas:

‘’Zal ik je vertellen wat het meest kostbare is dat een man kan hebben? Het is een rechtsgeschapen vrouw: Als hij naar haar kijkt is hij voldaan, als hij haar zegt iets te doen dan gehoorzaamt ze en als hij weg is, is ze betrouwbaar en hem trouw’’

Abu Hurayrah zei:

‘’De Profeet vzmh werd gevraagd: ‘Welke vrouw is de beste?’ Hij zei: ‘’Degene die aangenaam zijn voor hem is als hij naar haar kijkt, die hem gehoorzaamt als hij haar iets zegt te doen en degene die niets doet wat hem niet bevalt, zowel van haarzelf als zijn vermogen.''
.

21-08-2010, 23:44


amin, subhanallah

21-08-2010, 23:44
Ik ben onaangenaam om te zien. Bij voorbaat al geen goede Islamitische vrouw dus.

21-08-2010, 23:45
Had ik eerder over gelezen ja.

21-08-2010, 23:47



Citaat door maroccain_dream:
amin, subhanallah


thanx


Citaat door Gezeur:
Ik ben onaangenaam om te zien. Bij voorbaat al geen goede Islamitische vrouw dus.


cut the crap


Citaat door just_marriej:
Itlaa3.


sorry?

21-08-2010, 23:47
MahAllah

Ik heb ook over de ideale moslimman, maar teveel om op te noemen

21-08-2010, 23:48

Citaat door ghallill:
Had ik eerder over gelezen ja.


ik voor het eerst


Citaat door rwina_zina:
MahAllah

Ik heb ook over de ideale moslimman, maar teveel om op te noemen


begin maar

21-08-2010, 23:49
Even serieus, hoe zit het met de vrouw die geen schoonheid in het gezicht heeft? Zij kan haar man niet aangenaam plezieren na één blik.

21-08-2010, 23:50
Masha'allah. Bedankt voor het plaatsen.

21-08-2010, 23:50

Citaat door Gezeur:
Even serieus, hoe zit het met de vrouw die geen schoonheid in het gezicht heeft? Zij kan haar man niet aangenaam plezieren na één blik.


wat versta jij onder schoonheid dan,wat voor jou lelijk is is voor mij misschien mooi



Citaat door ZAKENVROUW__:
Masha'allah. Bedankt voor het plaatsen.


graag gedaan

21-08-2010, 23:52

Citaat door newhighlighter:
begin maar

Het is een heel boek van 200 pagina's Na mijn examens zal ik plaatsen inchAllah

Prachtig om te lezen, ben al goed op gang

21-08-2010, 23:53

Citaat door newhighlighter:
thanx



cut the crap



sorry?


Up in het arabisch.

21-08-2010, 23:54



Citaat door rwina_zina:
Het is een heel boek van 200 pagina's Na mijn examens zal ik plaatsen inchAllah

Prachtig om te lezen, ben al goed op gang


een handleiding voor de man van 200 pagina's

ik wens je veel succes

21-08-2010, 23:56

Citaat door newhighlighter:
een handleiding voor de man van 200 pagina's

ik wens je veel succes
Nieshan, maar je leert er vele dingen bij, het is een plicht om je kennis te vergroten aangezien we erover ondervraagd zullen worden

Gair inchAllah, chokran bro

21-08-2010, 23:59

Citaat door rwina_zina:
Nieshan, maar je leert er vele dingen bij, het is een plicht om je kennis te vergroten aangezien we erover ondervraagd zullen worden

Gair inchAllah, chokran bro


knowledge is power zuster

socran Gair Incha Allah

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8