Bekijk volle/desktop versie : Aubergine, how to make?



20-08-2010, 15:13
Hoe kan je je aubergine lekker bakken/grillen?
Tot 2keer toe gebakken maar dan blijft die olie erin zitten..
en mag het dus meteen de prullenbak in..

Tipss??

20-08-2010, 15:35


Koken in water

20-08-2010, 15:37
aubergine salade ...

ik denk dat je bedoelt (za3look)
ik maak die zo;
aubergine, zwarte peper, paprika poeder, zout (eventueel hete paprika)
aubergine goed wassen en in blokjes snijden, daarna kooken in het water met schel, als die heel goed gaar is haal je ze eruit zorg dat er geen water meer in ziet, dan doe je die in een pan met ee beetje olie, voeg zout, zwarte peper, paprika poeder en als je van heet houdt kan je of meer peper anders gebakken hete paprika alles goed bakken. als laatste doe je een klein beetje olive olie
zo maak ik het
in sommige steden doen ze er ook tomaten bij dan zo je eerst tomaten goed bakken dan voeg je de gekookte aubergine en de genoemde inger.

( weet niet van wie deze recept is )

20-08-2010, 15:39
Bereiden
2 grote aubergines

500 g tomaten

4 eetlepels olijfolie

2 tenen knoflook, fijngehakt

1 theelepel gemalen komijn

1 theelepel gemalen koriander

een mespunt cayennepeper

een handvol platte peterselie en/of koriander, grof gehakt


Verwarm de oven voor op 200 graden. Leg de aubergines en tomaten in hun geheel in een ovenschaal. Bedruppel de tomaten met een eetlepel olijfolie en rooster de groenten ongeveer 40 minuten gaar. Halveer de aubergines in de lengte, schrap er het vruchtvlees uit en hak dit grof. Ontvel de tomaten, verwijder de zaadjes en hak het vruchtvlees grof.


Verhit de rest van de olijfolie in een pan met dikke bodem op middelhoog vuur. Fruit hierin kort de knoflook, komijn, koriander en cayennepeper. Voeg de aubergine en tomaat toe en laat alles zo’n twintig minuten stoven. Roer de kruiden erdoor, proef en maak het mengsel op smaak met zout en versgemalen peper. Serveer de zaalouk op kamertemperatuur, met brood.

recept van AH ) hahah

20-08-2010, 15:40


4 miniaubergine
4 teentjes knoflook
1 eetl paprika poeder
beetje pittige paprika poeder
1 thl komijn
koriander
zout
2 eel olie
beetje citroensap

Snij stukjes uit de aubergine(vinger dikte),kook daarna de aubergine in water.
Doe ondertussen de kruiden,knoflook,olie en citroensap bij elkaar en maak er een papje van.
Smeer de gekookte aubegines met de de kruiden in en laat afgedekt in de koelkast intrekken.


recept van Cookie )

20-08-2010, 18:24

Citaat door ouasimagirl:
Koken in water


en dan opeten? ik zoek recept dat ik in paneermeel kan dompelen en gewoon bakken zonder dat die olie erin trekt..


Citaat door Nibal:
aubergine salade ...

ik denk dat je bedoelt (za3look)[/SIZE]ik maak die zo;
aubergine, zwarte peper, paprika poeder, zout (eventueel hete paprika)
aubergine goed wassen en in blokjes snijden, daarna kooken in het water met schel, als die heel goed gaar is haal je ze eruit zorg dat er geen water meer in ziet, dan doe je die in een pan met ee beetje olie, voeg zout, zwarte peper, paprika poeder en als je van heet houdt kan je of meer peper anders gebakken hete paprika alles goed bakken. als laatste doe je een klein beetje olive olie
zo maak ik het
in sommige steden doen ze er ook tomaten bij dan zo je eerst tomaten goed bakken dan voeg je de gekookte aubergine en de genoemde inger.

( weet niet van wie deze recept is )


NNee dat bedoelde ik niet.. gewoon aubergine snijden en bakken..


Citaat door Nibal:
4 miniaubergine
4 teentjes knoflook
1 eetl paprika poeder
beetje pittige paprika poeder
1 thl komijn
koriander
zout
2 eel olie
beetje citroensap

Snij stukjes uit de aubergine(vinger dikte),kook daarna de aubergine in water.
Doe ondertussen de kruiden,knoflook,olie en citroensap bij elkaar en maak er een papje van.
[SIZE="2"]Smeer de gekookte aubegines met de de kruiden in en laat afgedekt in de koelkast intrekken.

recept van Cookie )


En daarna gewoon serveren toch?.. dit lijkt me wel wat..
Dank je!