Bekijk volle/desktop versie : Was zonet een Sufi zender aan het kijken en..



19-08-2010, 21:39

Citaat door Nabil__o:
Er was een programma bezig, waarbij iedereen naar de presentator belde, ze moesten echter wel vertellen hoevaak ze smeekgebeden (voor de profeet) hebben uitgesproken.

De meeste zeiden ik heb 2000 x voor de profeet gelezen, en 1000 x alhamdoelillah en dan vroegen ze dua dat hij dua voor hun kon doen en dat deed hij gelijk erna.

En zo ging het een uur lang door, mensen bellen om te vertellen hoevaak ze dingen hebben gedaan.

wat moet ik hier nou van denken :?
.

19-08-2010, 21:58



Citaat door Nabil__o:
Er was een programma bezig, waarbij iedereen naar de presentator belde, ze moesten echter wel vertellen hoevaak ze smeekgebeden (voor de profeet) hebben uitgesproken.

De meeste zeiden ik heb 2000 x voor de profeet gelezen, en 1000 x alhamdoelillah en dan vroegen ze dua dat hij dua voor hun kon doen en dat deed hij gelijk erna.

En zo ging het een uur lang door, mensen bellen om te vertellen hoevaak ze dingen hebben gedaan.

wat moet ik hier nou van denken :?


Je kan beter niet kijken naar die Soefistische kanalen.

Wassalam

19-08-2010, 22:02

Citaat door Nabil__o:
er belde volgens mij ook een bekeerling, en ze begon of hij dua voor haar kon doen, dus hij vroeg heb je smeekgebeden verricht (durood) voor de profeet, zei ze euhm nee. Dus hij zei kom morgen terug beste zuster, verricht die smeekbede en dan zal ik dua voor je doen.

Meen je die?

19-08-2010, 22:18

Citaat door Nabil__o:
Ja dit meen ik echt, het is een engelse zender, dus ook veel mensen uit engeland bellen ernaar. Jij als bekeerling reageert hier natuurlijk al gauw op hehe

Oh oke, ja maar zij is er niet van bewust dat het een sufi zender is. Bekeerlingen zijn daar best gevoelig voor, omdat ze niet weten waar ze de kennis vandaan moeten halen of hun steun.
Ja, natuurlijk reageer ik daarop haha. Bekeerlingen delen ong. wel hetzelfde verhaal hoe ze in aanraking zijn gekomen met de Islam, maar ik zou nooit naar een sufi zender bellen.

21-08-2010, 18:38



Citaat door Nabil__o:
Dat komt deels, omdat jij als bekeerling nooit de sufistische mensen hebt ontmoet, jij bent begonnen bij 'selefies' en hebt daardoor nooit een onafhankelijke kijk gekregen op de islam. Omdat je al door hun bevooroordeeld bent om alles van hun te negeren.

Kijk ik zou je gelijk geven als jij ook met sufie mensen bent omgegaan, dan kan je pas zeggen hoe ze zijn etc.


Wat voor haar geldt dat geldt denk ik ook voor jou.... hoe ben jij begonnen dan? wat heb jij van jongs af aan vanuit huis mee gekregen? soeniesme? dus je bent begonnen bij selefies en later heb je sufie mensen gekend etc...