Bekijk volle/desktop versie : Zuid-Duitse zwijnen radioactief



Pagina's : [1] 2

19-08-2010, 16:37
In Zuid-Duitsland schieten jagers steeds meer wilde zwijnen die besmet zijn met radioactiviteit. Wetenschappers zeggen dat die besmetting nog steeds een gevolg is van de ramp met de kernreactor in Tsjernobyl.

Door de brand in de kerncentrale, in 1986, kwam onder meer radioactief cesium in Beieren in de grond. Die stof komt nu steeds meer voor in truffels, het favoriete voedsel van everzwijnen. Bovendien moeten de dieren door de radioactieve aarde heen wroeten om erbij te komen.

Testen wijzen uit dat sommige dieren maar liefst 2800 bequerel radioactiviteit per kilo hebben. 600 becquerel is grens voor menselijke consumptie.
Schommelen

Jagers die zo'n zwijn hebben geschoten, krijgen een vergoeding ter compensatie. Vorig jaar keerde de Duitse overheid zo 425.000 euro uit, tegen slechts 25.000 euro tien jaar geleden.

Volgens de jagers variërt de radioactiviteit in de dieren per seizoen. "In jaren met veel champions en truffels is de besmetting relatief hoog, maar in jaren met veel beukennootjes en eikels is de radioactiviteit lager. Het vlees dat we afkeuren schommelt per jaar tussen 20 en 80 procent."

Vorig jaar werden in Duitsland een recordaantal van 640.000 zwijnen doodgeschoten.
Bron

19-08-2010, 16:39


De schuld van de Russen.

19-08-2010, 16:42

Citaat door alitheflater:
In Zuid-Duitsland schieten jagers steeds meer wilde zwijnen die besmet zijn met radioactiviteit. Wetenschappers zeggen dat die besmetting nog steeds een gevolg is van de ramp met de kernreactor in Tsjernobyl.

Door de brand in de kerncentrale, in 1986, kwam onder meer radioactief cesium in Beieren in de grond. Die stof komt nu steeds meer voor in truffels, het favoriete voedsel van everzwijnen. Bovendien moeten de dieren door de radioactieve aarde heen wroeten om erbij te komen.

Testen wijzen uit dat sommige dieren maar liefst 2800 bequerel radioactiviteit per kilo hebben. 600 becquerel is grens voor menselijke consumptie.
Schommelen

Jagers die zo'n zwijn hebben geschoten, krijgen een vergoeding ter compensatie. Vorig jaar keerde de Duitse overheid zo 425.000 euro uit, tegen slechts 25.000 euro tien jaar geleden.

Volgens de jagers variërt de radioactiviteit in de dieren per seizoen. "In jaren met veel champions en truffels is de besmetting relatief hoog, maar in jaren met veel beukennootjes en eikels is de radioactiviteit lager. Het vlees dat we afkeuren schommelt per jaar tussen 20 en 80 procent."

Vorig jaar werden in Duitsland een recordaantal van 640.000 zwijnen doodgeschoten.
Bron



Hendig..zo'n wandelend stopcontact

19-08-2010, 16:44
Isotopolis: Of wat u niet wordt verteld over radioactief afval

Ophef over kernafval

Asse II

Voor mij maar ff geen kaalkopjes meer

19-08-2010, 16:45



Citaat door Einherjer:
Hendig..zo'n wandelend stopcontact

mijn steker past niet in de neusgaten

19-08-2010, 16:46

Citaat door Einherjer:
Hendig..zo'n wandelend stopcontact

1 probleem, het ruikt wel stevig, dat stopcontact.

19-08-2010, 16:47

Citaat door alitheflater:
mijn steker past niet in de neusgaten

Je moet hem dan ook niet in z'n neus stekken, maar in z'n k..t.

19-08-2010, 16:49

Citaat door rijmaran:
Je moet hem dan ook niet in z'n neus stekken, maar in z'n k..t.

Laat me eens zien hoe dat moet

19-08-2010, 16:53

Citaat door alitheflater:
Laat me eens zien hoe dat moet



19-08-2010, 16:56

Citaat door rijmaran:
1 probleem, het ruikt wel stevig, dat stopcontact.


Mjoah..kniesoor die daar op let.

19-08-2010, 16:57

Citaat door alitheflater:
mijn steker past niet in de neusgaten


Wel juh..beetje wrikkuh en vrotte.

19-08-2010, 16:57

Citaat door Einherjer:
Mjoah..kniesoor die daar op let.

Schit.

19-08-2010, 16:58


Niet alleen de dieren, ook de bessen en de paddestoelen zijn radioactief.

Zie dus het nut van de grote natuurlijke recycling.

19-08-2010, 16:59

Citaat door rijmaran:

Dacht er meer aan dat je een instructie filmpje maakt met jou en het zwein in de hoofdrol

Kort gezecht, ben nu zo achtelijk als het achter werk van een ...

19-08-2010, 17:01

Citaat door aplat:
Niet alleen de dieren, ook de bessen en de paddestoelen zijn radioactief.

Zie dus het nut van de grote natuurlijke recycling.

Ondertussen word ons wel een regering in de maag gedrukt uit parteien die allen voor kernenergie zijn!!!

Pagina's : [1] 2