Bekijk volle/desktop versie : Bladerdeeg met bakkersroom en stukje banaan



19-08-2010, 14:50
Dag dames,

Ik las het recept hiervan ergens maar ik ben het kwijt, wie kan mij eraan helpen?

21-08-2010, 12:45


Klinkt heerlijk a la meerlijk

21-08-2010, 15:59
Fruittaart
6 plakjes bladerdeeg
2 (pers)sinaasappels
1 pakje poeder voor gele banketbakkersroom (140 g, Baukje)
1 bakje bramen (200 g)
1 banaan
2 perziken
2 kiwi's
100 g pitloze witte druiven
50 g pistachenoten
1 pakje chocoglazuur (100 g, Baukje)
1 zakje taartgelei (15 g, Taartina, Oetker)
2½ dl appelsap
(gedroogde bonen of blindbakvulling)
bakpapier
lage taartvorm, diameter ca. 26 cm
Oven voorverwarmen op 200 °C.Bladerdeeg laten ontdooien.Vorm invetten. Bladerdeegplakjes op elkaar leggen en uitrollen tot ronde lap van ca. 3 cm groter dan de bakvorm. Vorm ermee bekleden.Stukje bakpapier op bladerdeeg leggen en bonen of blindbakvulling erop verdelen. In het midden van de oven bladerdeeg in ca. 25 minuten goudbruin en gaar bakken.Sinaasappels uitpersen en sap met water aanvullen tot 3 dl. Poeder voor banketbakkersroom erdoor mengen zodat mooie gladde room ontstaat. Tot gebruik in de koelkast zetten.Taartvorm uit oven nemen, vulling verwijderen en taart laten afkoelen.Zakje chocoglazuur in ca. 10 minuten in pannetje met heet water laten smelten. Glazuur over taartbodem uitstrijken en laten stollen.In zeef bramen afspoelen en laten uitlekken.Banaan pellen en in plakjes snijden. Perziken dun schillen, halveren, pit verwijderen en vruchtvlees in kleine partjes snijden. Kiwi's schillen en in plakjes snijden. Druiven wassen en halveren. Pistachenoten pellen en grof hakken.Room over taartbodem uitstrijken en fruit naar eigen inzicht erop rangschikken, zodanig dat taart overdadig is bedekt.Taartgelei met appelsap bereiden volgens gebruiksaanwijzing en over fruit schenken.Pistachenoten erover strooien.

Recept is van Nadia_magribia