Bekijk volle/desktop versie : Welke islamboeken kan ik het beste aanraden voor iemand die interesse heeft in islam?



18-08-2010, 22:40
Selaam aykom warahmatoellah,

Welke islamboeken kan ik het beste aanraden voor iemand die interesse heeft in islam???

Hoop dat iemand mij kan helpen djazakkallah alvast

xxx

18-08-2010, 23:49


''De Fakkel'' is een hele mooie boek voor mensen die niet bekend zijn met Islam. Het nodigt je uit tot nadenken..... en in de boodschap van onze Profeet vzmh.

19-08-2010, 00:35


Beschrijving:
Deze korte nuttige samenvatting bevat complete vraagstukken en belangrijke leerpunten op het gebied van Tawhied.

Het belang van tawhied kan niet voldoende benadrukt worden zonder tawhied niet geaccepteerd en Allah is niet tevreden totdat de dienaar met de tawhied komt. Deze verkorte samenvatting omvat voorwaarden, basisprincipes en diverse categorieën die voor de lezer bijeengebracht zijn, inzichtelijk worden gemaakt en hem in staat stellen dit alles duidelijk in zijn hoofd te rangschikken.

19-08-2010, 00:37


Beschrijving:
Dit is een beknopte uitleg van het boek "Loem'atoel- I'tiqaad", dat geschreven is door Aboe Mohammad 'Abdoellah ibn Ahmad ibn Qoedaamah al- Maqdisie.

De auteur heeft in dit boek de essentie van de geloofsleer verzameld.
En vanwege de belangrijkheid van het boek qua onderwerp en methodologie

En omdat er geen uitleg van bestaat, heb ik besloten om hier geringe woorden bij te voegen die zijn onhelderheden verhelderen, zijn bronnen verduidelijken en zijn nuttigheden naar voren brengen.

En ik vraag Allah om hulp en dat Hij mij datgene wat correct is, inspireert, zowel wat de intentie als de handeling betreft.

In dit boek worden ongeveer 100 uiteenlopende en, over het algemeen, dagelijks besproken en/of veel voorkomende onderwerpen besproken.

19-08-2010, 11:26


x Basisprincipes van de Islam



x Islaam de natuurlijke weg



Deze hebben mij enorm geholpen!

19-08-2010, 11:31