Bekijk volle/desktop versie : Studieschuld vs partner



Pagina's : [1] 2

18-08-2010, 17:18
Stel je hebt een lening afgesloten tijdens je studie.
En die schuld bouwt zich nog steeds op. Je hebt een leuke man leren kennen en je weet niet zeker of dit relevant is om het hem te vertellen.

Wat zouden jullie doen? Hij zal het ooit te weten komen. En zal hij dit een reden vinden om met je te stoppen. Zoiezo betaal je de lening zelf af. Hoe denken jullie erover.

18-08-2010, 17:20


iedereen hier in nederland heeft schulden de een wat meer dan de ander maar dat is geen reden om niet door te gaan met iemand.
behalfe als je miljoenen schulden hebt .
in het begin kan je beter alles eerlijk vertellen dan valt er ook een last van je schouders af.

18-08-2010, 17:22
Een geld lijk in de kast is nooit een goede basis voor een toekomst.

18-08-2010, 17:22

Citaat door lieve-vrouw:
iedereen hier in nederland heeft schulden de een wat meer dan de ander maar dat is geen reden om niet door te gaan met iemand.
behalfe als je miljoenen schulden hebt .
in het begin kan je beter alles eerlijk vertellen dan valt er ook een last van je schouders af.



dan later, doe je alles stiekem en zeg je niks meer

18-08-2010, 17:22


Ik begrijp niet waarom je daarover zou moeten liegen. Oke, het is een schuld. So What?

18-08-2010, 17:23

Citaat door Amoreux:
Een geld lijk in de kast is nooit een goede basis voor een toekomst.


hoe bedoel je,,

18-08-2010, 17:23

Citaat door tazia:
Stel je hebt een lening afgesloten tijdens je studie.
En die schuld bouwt zich nog steeds op. Je hebt een leuke man leren kennen en je weet niet zeker of dit relevant is om het hem te vertellen.

Wat zouden jullie doen? Hij zal het ooit te weten komen. En zal hij dit een reden vinden om met je te stoppen. Zoiezo betaal je de lening zelf af. Hoe denken jullie erover.


Waarom zou hij met je stoppen? Ik heb ook een studieschuld (wie niet, zou je bijna zeggen), maar ik betaal deze zelf af. Heb een (goede) baan en de schuld staat bovendien op mijn naam. Ik heb dat ook zo geregeld bij de notaris. Hij heeft er geen last van.

18-08-2010, 17:23

Citaat door Aphrodite.:
Ik begrijp niet waarom je daarover zou moeten liegen. Oke, het is een schuld. So What?


Misschien is hij arm?

18-08-2010, 17:24
je begint gewoon over huwelijkse voorwaarden.
dat je wilt trouwen op huwelijkse voorwaarden.

zijn schulden zijn zijn schulden.
jou schulden zijn jou schulden.
alles wat jullie in het huwleijk samen opsparen is van jullie samen.

dan vertel je hem wáárom je wilt trouwen op huwelijkse voorwaarden, omdat jij in je studententijd wat geld te kort kwam een beetje veel geld. dat je nu in de schulden zit. en dat je van hém houd en dat je dus je shculden zélf wilt afbetalen. en dat is de reden waarom jij o phuwelijkse voorwaarden wilt trouwen.

18-08-2010, 17:24

Citaat door tazia:
hoe bedoel je,,


Soms komt een homo uit de kast en dat vindt ook niemand leuk.

18-08-2010, 17:25

Citaat door tazia:
hoe bedoel je,,



iemand die niet met geld om kan gaan geen goede huwelijkskandidate is.

18-08-2010, 17:26

Citaat door lieve-vrouw:
iedereen hier in nederland heeft schulden de een wat meer dan de ander maar dat is geen reden om niet door te gaan met iemand.
behalfe als je miljoenen schulden hebt .
in het begin kan je beter alles eerlijk vertellen dan valt er ook een last van je schouders af.


Niet iedereen.

18-08-2010, 17:27



Citaat door Zemmita:
iemand die niet met geld om kan gaan geen goede huwelijkskandidate is.


dus omdat ik een lening heb gehad ben ik geen goede huwelijkskandidate?

18-08-2010, 17:28

Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Niet iedereen.


bijnaar iedereen, behalve de ilegalen

18-08-2010, 17:28

Citaat door Controversial:
Waarom zou hij met je stoppen? Ik heb ook een studieschuld (wie niet, zou je bijna zeggen), maar ik betaal deze zelf af. Heb een (goede) baan en de schuld staat bovendien op mijn naam. Ik heb dat ook zo geregeld bij de notaris. Hij heeft er geen last van.


deed hij niet moeilijk>
Mag ik vragen hoeveel jouw schuld is?

Pagina's : [1] 2